Za 88 let své historie se švédské Volvo obracelo na Italy při mnoha příležitostech. V polovině 70. let minulého století uzavřela automobilka partnerství s italskou konstruktérskou a designérskou firmou Bertone.
Výrobní linka Bertoneho závodu byla navržena pro malovýrobu exkluzivních modelů, což byly pro značku Volvo, která v té době chtěla vyrobit dvě speciální verze řady 200, ideální podmínky. Byla to limuzína 264 TE, která se na trhu objevila v roce 1975, a kupé 262C, představené v roce 1977. Modely byly navrženy ve Švédsku, úpravy pro výrobu a produkci samotnou obstarala turínská karosárna.
AUTOMOBILOVÉ LAHŮDKÁŘSTVÍ ESSEN - SUPERGALERIE ZDE
Nejintenzivnější spolupráce mezi značkami Bertone a Volvo probíhala před 30 lety a jejím výsledkem bylo Volvo 780, které debutovalo na autosalonu v Ženevě v březnu 1985. Tohoto stylového kupé, navrženého a postaveného firmou Bertone, se během pětiletého období vyrobilo 8 518 kusů.
Návrh, který byl pro Volvo moc moderníV roce 1979 postavil Bertone futuristické kupé na základech Volva 343. Koncept s digitální přístrojovou deskou a výklopnými světlomety dostal název Tundra. Vedení automobilky Volvo však Bertoneho radikální návrh odmítlo. Design však nezapadl do archivu a milovníci aut v Tundře odhalí úspěšný hranatý Citroën BX. |