Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupte si prototypy fordovek!

  18:15aktualizováno  18:15
Osud konceptů a designérských studií automobilky Ford nabírá nečekaný spád. Místo aby se skvosty autosalonů objevily ve firemním muzeu a připomínaly invenci konstruktérů, půjdou do dražby. Vedení koncernu se rozhodlo prodat 51 nejzajímavějších exemplářů, které zdobily expozice automobilových výstav v posledních 40-ti letech.
Koncept Ford Mustang Mach III roadster

Koncept Ford Mustang Mach III roadster - Tento deset let starý výstavní exponát by měl v dražbě přinést nejméně šest miliónů korun. | foto: Ford

Bojovat se bude o opravdové šperky především z rukou designérů americké sekce Fordu. Půjde například o model Mustang Mach III roadster z roku 1992, Ford Lagonda Vignale či nejnovější Ford Thunderbird convertible, který vzbudil pozornost na posledním detroitském autosalonu. Nejstarší exponát v nabídce je z roku 1960 (Ford Selene II concept ghia).

Samotný prodej vedení světového výrobce číslo dva dohodlo s proslaveným aukčním domem Christie's. Tato společnost by měla z dražby udělat opravdovou šou, protože o tu jde managementu automobilky především. "Veškeré prostředky získané z aukce půjdou na dobročinné účely. Ford takto zahájí rok oslav stoletého výročí firmy," prohlásila tisková mluvčí Jennifer Flakeová.

"Zpozorněme, jde o bezprecedentní událost," rozhlašuje Miles Morris, šéf automobilové sekce z Christie's. "Model ghia focus roadster by mohl přinést 120 tisíc dolarů, Mustang Mach III prodáme možná až za 200 tisíc," odhaduje šance červnové šou Morris. Již od pohledu na částky převyšující šest miliónů korun je patrné, že se do michiganského Dearbonu - sídla automobilky Ford - sjedou jen ti nejzámožnější sběratelé.

Jízdy chtiví boháči budou mít tentokrát smůlu. Ani jeden model totiž není certifikován pro silniční provoz, i když by některé exponáty jezdit, a to docela rychle, dokázaly. Většina dražených prototypů je však pouze k pokoukání, srdce v podobě motoru jim chybí.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.