ŠKODA ROOMSTER - kompletní informace zde
Rodinná škodovka vychází z konceptu představeného už na veletrhu ve Frankfurtu v roce 2003. Za velkého zájmu si sériový roomster odbyl světovou premiéru na autosalonu v Ženevě.
Svým futuristickým a nezaměnitelným designem totiž vybočuje z klasických škodováckých kolejí a přináší zcela jiný pohled na osobní automobily.
Interiér: Nic složitého
Interiér je rozdělen do dvou částí. Přední částI říkají v Mladé Boleslavi "Driving Room" (řídící pokoj) inspirovaný tvarem kokpitu letadla. Prostor, ve kterém najdeme duhou řadu sedadel, je pak označen jako "Living Room" (obývací pokoj).
V této části vozu jsou zadní sedadla umístěna o 46 milimetrů výše než v první řadě, hrana bočních oken je položena velmi nízko a cestující tak mají dokonalý přehled o jízdě.
Právě rozdíl ve výšce oken způsobuje jeden z nejoriginálnějších rysů nového roomsteru. Na první pohled působí sice trochu neohrabaně, díky jeho zakomponování do všech křivek vozu jej ale na silnici každý pozná.
Pohodlí nade vše
O komfort cestujících se stará i systém VarioFlex. Ten umožňuje upravit vůz na čtyř- či pětimístnou verzi.
Díky polohovatelným, posuvným, sklápěcím a vyjímatelným sedadlům i opěradlům je k dispozici více než 20 variant uspořádání interiéru a zavazadlového prostoru.
Flexibilní sedadla – jsou podélně posuvná, jejich opěradla samostatně sklopná a prostřední sedačku (váží 11 kilo) je možno vyjmout či transformovat ve stolek – dělají z roomsteru bezchybný rodinný vůz.
Vyjmutím sedačky vznikne čtyřmístný interiér s dostatkem místa a konferenčním stolečkem uprostřed. Všechny manipulace jsou jednoduché a zvládne je jedna osoba.
Základní objem zavazadlového prostoru 477 litrů lze mnohonásobně zvýšit. Sklopením zadních sedadel vpřed vznikne místo o objemu 1555 litrů, po jejich vyjmutí z vozu se objem zvýší ještě o 225 litrů
Roomster bude nabízen se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory. Nabídka zážehových agregátů začne tříválcem 1,2 12V HTP (47 kW), na výběr budou i silnější zážehové verze 1.4 16V (63 kW) a 1.6 16V (77 kW).
V nabídce vznětových motorů využívajících techniku vstřikování čerpadlo-tryska jsou dva tříválce 1.4 TDI PD (51 a 59 kW) a čtyřválec 1.9 TDI PD (77 kW).
Vůz s nejslabším motorem odstartuje na ceně 339 900 korun. V základní výbavě bude mít mimo jiné 4 airbagy, ABS, přípravu pro rádio, imobilizér, posilovač řízení, systém zadních sedadel VarioFlex, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant stavitelný ve dvou osách a pylový filtr.
Škoda Roomster se od 27. března vyrábí v rozšířené továrně v Kvasinách, odkud už vyjížděly superby. Podle některých informací má automobilka vyrábět sto tisíc nových modelů ročně.
Po uvedení roomsteru do prodeje se Škoda chystá představit novou fabii, superb a sériové podoby se dočká i studie yeti ...VÍCE
První prodaný roomster můžete získat i vy v dražbě Metropolitního Expresu a když budete mít štěstí, třeba i za pětikorunu.
Jeden z čtenářů Metropolitního Expresu bude prvním, kdo si bude moci první roomster koupit. A ještě se bude moci rozhodnout sám, kolik za něj dá peněz. Stačí od pondělí do pátku číst Metropolitní Expres, kde se dozvíte přesná pravidla aukce a návod, jak se do ní zapojit. |