Kupte si unikát. Repliky legendárního porsche jsou k mání v Česku

  • 49
PGO - že vám tahle značka nic neříká? A co třeba Porsche? Francouzská továrnička vyrábí repliku jeho vůbec prvního sériového modelu. PGO Cevennés alias Porsche 356 právě parkuje v jednom pražském dealerství Citroënu a zanedlouho odstartuje jeho prodej.

Pokud nepočítáme domácí kaipan, malosériových automobilů pro radost na českém trhu moc nenajdeme. Nyní ale přichází nová možnost – roadstery PGO, které jsou inspirované legendárním vozem Porsche 356.

PGO Cevennés

Porsche 356 je jistě nádherný veterán, ale vlastnit jej není jednoduché. Za prvé není snadné vůbec nějaký exemplář sehnat a pokud se tak podaří, jistě nebude levný.

Navíc vyžaduje neustálou péči a těžko s ním budete jezdit každý den. Jistou alternativu tak představují všemožné repliky.

V Česku se milovníkům malosériových unikátů a porsche obzvláště naskýtá nová atraktivní možnost. V těchto dnes se totiž začínají prodávat francouzské roadstery PGO, které jsou legendárním modelem Porsche inspirovány.

O roadsterech PGO jsme před nedávnem psali v souvislosti s uvedením jejich varianty poháněné zemním plynem. Tato varianta prozatím nebude kvůli chabé čerpací síti standardně dovážena, ale na požadavek zákazníka by bylo možné ji dovézt.

Standardně se zde budou nabízet modely PGO Cévennes a PGO Speedster II, které se od sebe odlišují pouze drobnými detaily karoserie. Automobily právě čekají na ukončení procesu homologace, všechny potřebné testy mají již za sebou a v nejbližších dnech by měly získat osvědčení od ministerstva dopravy.

První vystavený kus v Česku stojí v autosalonu Citroënu v pražské ulici V Korytech. Firma Autoport, která autosalon provozuje, se dohodla na spolupráci s výhradním dovozcem PGO do ČR Bedřichem Dlouhým.

Malý roadster pro radost nemusí svému majiteli přidělávat zbytečné starosti se servisem. Vozy PGO už mají v Česku zajištěný servis.

Rám a povrchové panely sice pocházejí z vlastních dílen PGO, ale mechanické součásti a i některé ovládací prvky vozidla jsou převzaty z koncernu PSA, který sdružuje Citroën a Peugeot.

PGO Cevennés

Právě proto byl dovozcem pro prodej vybrán jeden z dealerů značky Citroën. Se servisem automobilu by tak neměl být nejmenší problém – většina mechanických dílů by měla být dostupná skladem. Horší je to v případě karosářských dílů. Pokud s vozem havarujete, na nové povrchové panely si budete muset počkat asi 14 dní.

Pokud si CNG vyberete, můžete ještě stihnout letošní letní sezonu. V případě, že si vyberete jeden ze zhruba 30 aktuálních katalogových vozů, můžete mít roadster PGO do dvou týdnů. V případě vozů na objednávku počítejte s čekací lhůtou 2 měsíce.

PGO Cévennes a Speedster II pod svým krásným laminátovým kabátem ukrývají příhradový rám svařovaný z trubek. Ten se mimochodem vyrábí v Česku.

V Česku také vzniká konstrukce natahovací plátěné střechy, svazky elektrické kabeláže a nově by se zde měly vyrábět nové držáky zpětných zrcátek, které by měly být součástí rámu čelního skla. Na těchto základech vlastní konstrukce je potom umístěna koncernová technika.

PGO Cevennés

Před zadní nápravou je uložen dvoulitrový motor PSA s výkonem 99 kW (135 koní) a točivým momentem 190 Nm. Motor je spřažen s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, opět z produkce PSA. Vůz je vybaven i ABS, to je ovšem asi jediný výrazný bezpečnostní prvek ve výbavě.

Airbagy nebo stabilizační systém byste hledali marně, vůz má dokonce výjimku kvůli tomu, že nemá za sedadly ochranný oblouk chránící posádku při převrácení. Roadstery PGO jsou prostě puristické automobily pro ty, kdo si rádi vychutnávají požitek z jízdy.

PGO Cevennés

Malý roadster s rozměry 3 700 (3 846 u vozu Speedster II) x 1 675 x 1 200 mm a hmotností 980 kg bude mít jízdní vlastnosti motokáry. A to třeba i díky velmi krátkému rozvoru – pouhých 2 261 mm. Maximální rychlost přitom činní něco přes 200 km/h a z nuly na 100 km/h akcelerují roadstery PGO za méně než 7 sekund.

Spotřebu paliva asi majitelé příliš řešit nebudou, ale stejně není nijak závratná. Ve městě spotřebuje vůz Cévennes nebo Speedster II 12,1 litru paliva na 100 km, mimo něj 6,6 a v kombinovaném cyklu 8,7 l/100 km.

Konečná cena pro český trh prozatím není určena. Podle dovozce PGO Bedřicha Dlouhého by měla být zhruba 1 300 000 korun.

PGO Cevennés

,