Kupte svému Volkswagenu šálu

  • 20
Nejen lidem vadí nízké teploty, mrazivé počasí nesvědčí ani motorům. S problémy u pohonných jednotek o objemech 1,0 a 1,4 litru se nyní potýkají technici ve Wolfsburgu. "Zimomřivé" mohou být i některé Škodovky.

Silný mráz v posledních týdnech vedl ke zvýšení počtu poškození motorů se zdvihovým objemem 1,0 litru a 1,4 litru, které jsou montovány do modelů Volkswagen Lupo, Polo a Golf od modelového roku 1997, SEAT Arosa, Ibiza, Cordoba a do některých vozidel značky Škoda.

Problémy způsobuje mrznoucí kondenzovaná voda, která následně blokuje přívod oleje.

Tento problém vzniká při extrémně nízkých teplotách v kombinaci s vysokou vlhkostí vzduchu u vozidel, která jsou provozována především na krátkých trasách. Pokud se motor dostatečně zahřeje, kondenzovaná voda se mění v páru a vznik ledových částic je tak vyloučen.

Volkswagen a SEAT proto s okamžitou platností poskytuje všem zákazníkům, u jejichž vozidel došlo k poškození motoru v důsledku vzniku ledových částic v oběhu oleje, stoprocentní úhradu veškerých vynaložených nákladů na opravu pro vozidla ve stáří do deseti let bez omezení počtu najetých kilometrů.

Kromě toho Volkswagen a SEAT proplatí v plném rozsahu všechny náklady na opravy, které již v této souvislosti vznikly.

Výše zmíněné automobilky také všem zákazníkům, kteří mohou být tímto problémem postiženi, nabízí bezplatnou montáž vyhřívaného odvětrání klikové skříně, které vytváření ledu v motoru zabraňuje.

Dle prohlášení dovozce se již tento problém nemůže
u současných vozidel objevit.

Volkswagen Golf IV.