Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupujeme ojetinu: co se kazí na škodovkách

  12:15aktualizováno  12:15
Ve statistikách závad z německých stanic technické kontroly si škodovky vedou nadprůměrně. TÜV Report chválí octavii a fabii, naopak felicia je prý auto pro ostalgiky se šroubovákem v ruce. Co mladoboleslavské modely trápí a v čem jsou dobré?

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Fabia jasně předčí felicii
Zatímco zákazníci i technické kontroly jsou obvykle se Škodou Fabia spokojeni, u felicií to platí zřídkakdy.

TÜV konstatuje, že k fabiím patří velice dobré zpracování. A také pohodlí, bezproblémové jízdní vlastnosti a snadné parkování díky přesnému posilovači řízení.

Škoda si podle zprávy z technických kontrol nemůže stěžovat na techniku, kterou získává z koncernových studnic Volkswagenu.

popisek VÝSLEDKY
STATISTIKA TÜV REPORT

Problémy fabií nejsou velké a stejné jako u sesterských Volkswagenů Polo nebo Seatů Ibiza. Takže se nelze divit porouchanému stahování oken nebo nefungujícím zařízení pro měření množství nasávaného vzduchu či narušeným řídicím jednotkám motoru. Pravidelně brzy dosluhují také spony na hadicích.

U německých technických kontrol dávají u pět let starých fabií o sobě vědět obě poloosy, jinak ale podvozek nepřináší problémy. U stejně starých vozů začínají zlobit světlomety, k fabiím patří na prohlídkách také horší blikače.

Brzdy fabiím fungují obecně také velmi dobře, až na častěji se vyskytující horší účinek zadních brzd.

Za solidní označuje TÜV Report brzdové hadičky i potrubí. Celkově vzato není u fabií každý den posvícení, ale přesto se malá škodovka drží statečně.

Zato Škodu Felicia označili tvůrci přehledů výsledků z technických kontrol za auto pro ostalgiky, neboli pro ty, kteří rádi vzpomínají na staré časy Východu a ještě se šroubovákem v ruce. Ve sledovaných kritériích totiž patří k podprůměru.

Často u felicií nastupuje koroze, z motoru uniká olej, defektní bývají rozvodové hřídele a přední osy.

Pravidelné závady se dotýkají světel, předních brzd a brzdových rozvodů. TÜV Report nezapomíná ani na hliníkové motory ve feliciích, na které jsou „…Češi sice pyšní, ale nevydrží nijak dlouho“.

Octavia je dobrá a rozumná volba
I po letech prokazuje Škoda Octavia první generace své kvality a na technických kontrolách dopadá většinou dobře.

TÜV zatím vydal zprávu o poznatcích, které sesbíral v souvislosti s prvními octaviemi, její nástupce v podobě druhé generace se zatím v podrobných přehledech neobjevuje.

Octavia je levnější než Volkswagen Golf, ale přitom nabízí skoro tolik prostoru jako passat. Není divu, stojí v letošním TÜV Reportu, že auto z Mladé Boleslavi přitahuje zákazníky.

U motorů chválí tvůrci německého magazínu turbodiesel s výkonem 90 koní, který má přímo "biblickou životnost a nízkou spotřebu“. Pokud se však o něj dobře pečuje.

Problémy octavií opět kopírují trable s Volkswageny Golf. Oba vozy jsou technicky hodně příbuzné.

Zlobí "váhy vzduchu" a u rozvodových řemenů na německých stanicích technické kontroly doporučují hodně bedlivě sledovat předepsané intervaly.

Octavie stejně jako golfy trápí poruchy elektrického ovládání oken a seřizování zrcátek. Také spojka mívá kratší životnost vinou síly turbodieselů. Defekty nemíjejí spínače zapalování, u některých aut neposlouchají zámky dveří. Zvláště po faceliftu na konci roku 1998 lze octavie označit za výborně zpracované.

Na podvozku je jedinou slabinou oblíbené škodovky její zadní osa. Ale celkově si ve spodních partiích vede dobře, zvláště za zmínku stojí vysoká odolnost proti korozi a nestárnoucí hnací hřídele.

V kapitole osvětlení chválí TÜV přední světla, u nichž ale bývají problémy s nastavením. Na druhou stranu blikače ani zadní svítilny nebývají na prohlídkách v dobrém stavu.

Pod průměrem zůstává účinek zadních brzd octavií a nerovnoměrnost ruční brzdy u sedmiletých vozů. Brzdová potrubí i hadice jsou většinou v perfektní kondici, u tří- a pětiletých kusů si TÜV Report všímá opotřebovaných kotoučů.

Zatímco palivové vedení kvůli bezproblémové těsnosti technici chválí, stav výfukového potrubí bývá horší, než je průměr všech prohlížených aut na německých pravidelných kontrolách.

Na závěr TÜV na Škodě Octavia vyzdvihuje, že jmenované závady nebývají drahé na opravy. A celkový počet octavií s vážnými závadami je menší než průměr.

Výhodný maxipassat nese jméno Superb
Škoda si umně vybírá z technických základů koncernu Volkswagen a z dílů jinak používaných pro audi a volkswageny staví povedené auto. Těmito slovy hodnotí TÜV Report největší škodovku, která se zanedlouho dočká následovníka.

Škoda Superb první generace je o 10 centimetrů prodlouženým Volkswagenem Passat. Ale využívá techniku německého vozu, který mezitím před třemi lety dostal modernější háv a technologie.

TÜV Report zmiňuje šestiválcové motory v superbech, které jim dávají status opravdového vozu náročné střední třídy.

U čtyřválcového motoru TDI připomíná jeho hrubý chod a u benzinové přeplňované osmnáctistovky chválí nízkou spotřebu.

Podvozek považují technici ze stanic technické kontroly za povedený, ale oproti passatu je hůře odladěný.

Majitele potěší solidní řízení, malé úniky oleje, jen manžety na rozvodové hřídeli chtějí často měnit.

U světel v kvalitě a odolnosti předčí přední lampy horší zadní svítilny. Brzdy si vedou celkově hodně dobře, ale přece jen se vyskytují porušené hadice a opotřebované kotouče.

TÜV své hodnocení velké škodovky končí slovy, že když automobilka zapracuje na závadách, které ji odsouvají mezi průměr sledovaných aut, může vytvořit auto ověnčené nejlepšími známkami.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.