Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupujeme ojetinu: Mazda znamená spolehlivá

aktualizováno 
Mazda je podle nejnovějšího vydání statistik německých technických kontrol TÜV Report synonymem kvality. A Mazda 3 je letošním celkovým vítězem. Japonského krále trápí nejmenší počet vážných závad, s nimiž auta přijíždějí na předepsanou prohlídku.

Mazda 323 | foto: Mazda

TÜV Report o Mazdě 3 uvádí, že je o něco menším vozem, než se na první pohled zdá. Prostorná je na předních sedadlech, ale kufr se nechlubí zázračným objemem. Hatchback nabízí 300 litrů, sedan 400.

Technické kontroly se však věnují hlavně kondici auta. A v této disciplíně mohou ostatní výrobci závidět.

Na podvozku Mazdy 3 se nevyskytuje koroze. To se naopak nedá úplně říct o předchůdcích v podobě modelu 323, kde rez trápí poloosy.

Pro zajímavost: zatímco Mazda 3 letos vítězí mezi auty ve stáří do tří let, Mazda 323 je mezi pěti a sedmiletými auty v průměru. Sleduje se asi stovka modelů různých značek, které jezdí po Německu.

Snad jedinou sledovanou kategorií, v níž by se Mazda 3 mohla zlepšit, jsou nedostatky na světlometech. Naopak brzdy sklízejí nejlepší známky.

Mazda 3 se až do příštího roku bude pyšnit titulem spolehlivosti. Na trůnu vystřídala loni nejlepší Opel Meriva, v posledních deseti letech primát získaly také Subaru Forester, Porsche Boxster, Audi A2, Toyota Yaris, Ford Focus, Subaru Justy, Toyota Starlet a Subaru Legacy.

Jak dopadají v TÜV Reportu další mazdy? Mazda 2 je druhá nejlepší mezi auty do tří let. Na šestém místě je Mazda MX-5, o dalších deset příček vzadu se umístil minivan Premacy. Hned za ním následuje Mazda 6. Na horším pořadí už žádná mazda mezi 116 sledovanými auty není.

Kdyby TÜV vyhlašoval pohár o nejlepší značku, mezi nejsledovanější kategorií aut do tří let stáří by vyhrála Mazda.

U Mazdy 2 si TÜV Report klade otázku, proč tak praktické, kompaktní a v kvalitě úspěšné auto dostává už nyní následovníka. Mazda 2 se totiž v prodejnách ohřála jen pět let.

Zvláště když je na ni spolehnutí. Až na občas zlobící elektroniku motoru a častěji odcházející katalyzátory. K benzinovým verzím z roku 2004 patřily problémy s netěsnými vodními pumpami.

Ale na technických kontrolách může malá mazda sloužit za vzorového žáka. Nerezaví, jezdí na solidním podvozku a jen výjimečně se majitel dozví, že musí odstranit vůli v řízení nebo vyměnit manžety na hnací hřídeli.

Občas se objeví olejový flek na motoru či převodovce. Problémy naopak zcela míjejí osvětlení, výfuk a brzdy "čísla dvě" .

Velmi dobré umístění v letošních žebříčcích německých stanic technické kontroly získala také Mazda 6 patřící do střední třídy.

"Nenápadná, spolehlivá, a proto tak oblíbená," uvádí na její adresu TÜV Report.

Jednou ročně vycházející přehled navíc připomíná úspěch Mazdy 6 v dlouhodobém testu sesterského magazínu Auto Bild, při němž japonský vůz bez vážnějšího zaváhání absolvoval 100 tisíc kilometrů.

Zájemce o tento vůz z bazaru se může těšit na prostorné a tvrději odladěné auto, jehož diesely patří k hrubším. Občas se objevuje koroze na hranách karoserie, současní majitelé se patrně účastnili některé ze čtyř svolávacích akcí do servisu.

Mazdu 6 celkově považuje TÜV za velmi zdařilou. Také její předchůdkyni v podobě tvarově mnohem usedlejší Mazdy 626 chválí. Až na trable s brzdami.

A ještě starší Mazdu 626, vyráběnou do roku 1997, která měla naopak docela futuristickou karoserii, kritizuje za vysloužilé závěsy zadních kol a problémy s hnacími hřídeli.

Další sledované mazdy přijíždějí k technickým kontrolám s méně závažnými nedostatky.

Mazda MX-5 spojuje radost se spolehlivostí. Kaňkou na kráse je jen častá koroze podvozku. Jinak nehledě na rok výroby, japonského roadstera neduhy netrápí.

TÜV Report si bere na mušku ještě dvě další mazdy, obě zaměřené na prostor. Menší Demio velmi chválí jako nadprůměrně kvalitní vůz. A podobné hodnocení sklízí také Premacy jako auto s "robustní konstrukcí".

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 81 kW Style
Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 81 kW Style

r.v. 2016, naj. 14 765 km, CNG + benzín
429 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.