Můžete řeč hvězdiček přeložit?
Tři hvězdičky symbolizují první klasifikační skupinu, do které může být zařazen jen poprvé protektorovaný a vskutku kvalitní plášť. Tento protektor lze použít jako novou pneumatiku stejného provedení na přední i zadní nápravě podle rychlostní kategorie, která je na něm ve formě velkého písmene vyznačena. Dvě hvězdičky označují druhou klasifikační skupinu a plášť, který je buď podruhé protektorovaný, nebo na kostře, která byla před protektorováním opravovaná. Tento výrobek lze montovat jen na zadní nápravu.
A jedna hvězdička?
Takové protektory se v tuzemsku nevyrábějí, třetí klasifikační skupina neexistuje.
Co když hvězdičky na protektoru pocházejícím z Česka nejsou?
To by řidič měl zpozornět. Například v naší firmě hvězdičky z pláště uřízneme v případě, že se při protektorování ukázala jako špatná kostra a výrobek nelze na autě použít. Někteří výrobci protektorů včetně naší firmy odříznou - aby varovali před použitím nekvalitních protektorů bez hvězdiček - také kousek dezénu.
V nabídce supermarketů se ve značné míře objevily pneumatiky protektorované moderním způsobem od patky k patce, které obyčejný motorista prakticky nerozezná od pneumatik nových. Poradíte mu, jak identifikovat protektor?
Prodavači by měli zcela jednoznačně informovat o tom, co z nabízeného zboží je nová pneumatika, a co protektor. A osobně mám zkušenosti, že se v obchodech nepokoušejí podvádět. Nicméně motorista sám odhalí protektor podle toho, že je označen slůvkem Remould.
V největší míře zřejmě kupují zimní protektory majitelé starších škodovek.
Na staré Škody 120, favority a felicie lidé běžně a bez problémů dávají protektory, ať už jsou zimní nebo letní. Diskutovat by se dalo o nasazení protektorů třeba na mercedesy, BMW a dnes už i na některé Škody Octavia s dvěstěkilometrovou a vyšší maximální rychlostí, ale asi by to bylo zbytečné, neboť majitelé zmíněných drahých vozů obvykle mají i na nové pláště.
- středa 22. listopadu 2000