Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli slevě dokážou dát Češi mřížku i na limuzínu

  13:30aktualizováno  13:30
Češi jsou mistry světa v nenápadné disciplíně: instalování kovových mřížek do osobních aut. Včera zahájený veletrh užitkových vozidel Autotec v Brně je dokladem české vynalézavosti.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Mezi kamiony či autobusy tu jsou také desítky modelů osobních aut. Ty jsou papírově užitkové: mají mezi zavazadlovým prostorem a sedadly ochrannou mřížku a v papírech napsáno magické označení N1. To je klíč k odpočtu daně z přidané hodnoty a následně až o statisíce levnější vozy.

Mřížky se objevují čím dál častěji ve vozech, které už na první pohled k převážení nákladu neslouží. Například Kia tu představila své miniauto Picanto v provedení N1. Škoda Auto tu pro změnu ukázala studii nového superbu v provedení N1: mřížka je umístěná hned za zadními sedadly.

"O výrobě není rozhodnuto, zjišťujeme zájem zákazníků," říká mluvčí Škody Evžen Krauskopf. Škodě se sázka na "náklaďáky" vyplatila: její prodeje od ledna do dubna v kategorii N1 stouply v Česku o 38 procent, zatímco prodeje běžných osobních aut jí klesly o více než tři procenta.

Mřížková auta zažívají velký boom, letos jejich prodeje rostou o pětinu, rychleji než odbyt osobních aut. Každé třetí osobní auto prodané v Česku je s mřížkou. Některé automobilky hlásí i vyšší podíl.

"Třeba u vozu Cee’d v provedení kombi je zhruba šedesát procent s mřížkou," říká Patrik Fanc z Kia Motors.

Mřížky čeká v Česku brzy konec: od příštího dubna začne platit nová evropská směrnice, podle které auto označené N1 nebude muset mít mřížku. Ale nebude se to týkat již vyrobených vozů, u nich musí mřížka zůstat až do konce životnosti auta.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.