Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lacetti: Korejec v italském obleku

  16:00aktualizováno  16:00
Pohledný Daewoo Kalos už brázdí ulicemi a svou světovou premiéru se odbyl další, protentokrát do střední třídy směřující model. Model lacetti automobilka vysílá do nejnabitějšího segmentu automobilů, kde bude bojovat se zavedenými modely, které mnohokrát drží mateřské automobilky "nad vodou".

Korejec s italskou krví (tu dostal od Giugiara) dostane pro začátek tři pohonné jednotky - zážehové čtyřválce, sportovní vzhled a pravděpodobně i velmi zajímavou cenu. Na evropských trzích se pak objeví na jaře 2004.

Evropskou tvář dali modelu lacetti stylisté z renomovaného turínského studia Italdesign, kterým velí Giorgetto Giugiaro. Připoměňme jen, že Italdesign už dříve pracoval na designu modelů matiz, kalos a evanda.

Přední části dominují „mandlové“ světlomety kryté čirým sklem mezi nimi je pak výrazná maska chladiče s emblémem automobilky, který nese příčnýé chromovanýé žebro. Kompaktní novinka je dlouhá 4295 mm, široká 1725 mm a vysoká 1445 mm.

Dynamický image nového Daewa umocňují: dlouhý rozvor (2600 m), krátké převisy karoserie, výrazně vyklenuté lemy podběhů kol a zřetelně stoupající křivka boků. „Svalnaté“ boční linie plynule navazují na sportovně tvarovanou záď, na které okamžitě zaujmou především třírozměrná koncová světla a výrazná horizontální linie u dolního okraje zadního, pod velkým úhlem skloněného, okna.

Nový výz je podle prohlášení automobilky: "...malý pouze z vnějšku, uvnitř však nabídne mnohem více prostoru než je v této automobilové třídě obvyklé." Cestující na zadních sedadlech mají kupříkladu 932 mm volného místa pro nohy.

Základní objem zavazadlového prostoru je 275 l, po sklopení zadních sedadel nabídne až po strop Lacetti 1045 l prostoru pro náklad.

Třída kompaktních vozů patří se svým podílem 16,4 procenta k nejdůležitějším segmentům celého automobilového trhu západní a střední Evropy. Ročně se v tomto teritoriu prodává asi 2,6 milionů kompaktních vozů.
Pod kapotou
Zájemci o nový model korejské automobilky, skrývající se pod ochrannými křídly koncernu GM, budou moci vybírat ze třech čtyřválcových zážehových motorů, které plní emisní limity normy Euro 3. Všechny tři agregáty mají dva ozubeným řemenem poháněné vačkové hřídele v hlavě válců, které řídí činnost čtyř ventilů pro každý válec.  Motory uložené napříč budou pohánět kola přední nápravy.

Základní motor 1.4 o objemu 1399 cm3 dává při otáčkách 6000 ot/min výkon 68 kW/92 k. Daewoo Lacetti s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h během 11,6 s a jeho maximální rychlost činí 172 km/h. Průměrná spotřeba této verze činí 7,2 l/100 km (předběžný údaj udávaný výrobcem).

Dalším pohonnouh jednotkou v nabídce je čtyřválec o objemu 1,6 l nabízející výkon 80 kW/109 k. Ten dokáže Daewoo Lacetti rozjet až na 187 km/h a z 0 na 100 km/h s ním sprintuje za 10,7 s. Průměrná spotřeba s tímto motorem činí 7,1 l/100 km, takže na jedno naplnění šedesátilitrové nádrže vůz ujede asi 840 kilometrů.

Nejsilnější motorem v nabídce bude opět zážehový agregát o objemu 1,8 l a výkonu 90 kW/122 k. Daewoo Lacetti se s ním rozjede z klidu na 100 km/h během 9,5 s a s plynem na podlaze pojede až 194 km/h. Jeho průměrná spotřeba by měla být 7,5 l/100 km.

Vznětový motor prozatím v nabídce automobilky figurovat nebude.

Všechny modely řady lacetti budou standardně vybavovány manuálními pětistupňovými převodovkami, vozy s motory o objemu 1,6 l a 1,8 l mohou mít na přání i moderní adaptivní čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Všechna kola modelu Daewoo Lacetti jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson. Vpředu mají vzpěry McPherson spodní trojúhelníková ramena, zatímco zadní kola jsou přesně ustavena dvojicí trojúhelníkových ramen a jedním podélným ramenem. U všech kol má Daewoo Lacetti kotoučové brzdy, do jejichž hydraulického okruhu je standardně zařazený protiblokovací systém brzd ABS.

Nový model bude opravdu "světovým" vozem: vyrábět se bude v moderním závodě GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu, na jeho vzniku se však výrazně podepsala evropská studia a vývojová centra – design je dílem Italdesignu, vlastnosti podvozku se testovaly a ladily na zkušebních okruzích ve Velké Británii tak, aby přesně odpovídaly evropským zadkům, celou řadu komponentů a technologií pak dodali němečtí výrobci.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.