Lacetti: Korejec v italském obleku

  16:00
Pohledný Daewoo Kalos už brázdí ulicemi a svou světovou premiéru se odbyl další, protentokrát do střední třídy směřující model. Model lacetti automobilka vysílá do nejnabitějšího segmentu automobilů, kde bude bojovat se zavedenými modely, které mnohokrát drží mateřské automobilky "nad vodou".

Korejec s italskou krví (tu dostal od Giugiara) dostane pro začátek tři pohonné jednotky - zážehové čtyřválce, sportovní vzhled a pravděpodobně i velmi zajímavou cenu. Na evropských trzích se pak objeví na jaře 2004.

Evropskou tvář dali modelu lacetti stylisté z renomovaného turínského studia Italdesign, kterým velí Giorgetto Giugiaro. Připoměňme jen, že Italdesign už dříve pracoval na designu modelů matiz, kalos a evanda.

Přední části dominují „mandlové“ světlomety kryté čirým sklem mezi nimi je pak výrazná maska chladiče s emblémem automobilky, který nese příčnýé chromovanýé žebro. Kompaktní novinka je dlouhá 4295 mm, široká 1725 mm a vysoká 1445 mm.

Dynamický image nového Daewa umocňují: dlouhý rozvor (2600 m), krátké převisy karoserie, výrazně vyklenuté lemy podběhů kol a zřetelně stoupající křivka boků. „Svalnaté“ boční linie plynule navazují na sportovně tvarovanou záď, na které okamžitě zaujmou především třírozměrná koncová světla a výrazná horizontální linie u dolního okraje zadního, pod velkým úhlem skloněného, okna.

Nový výz je podle prohlášení automobilky: "...malý pouze z vnějšku, uvnitř však nabídne mnohem více prostoru než je v této automobilové třídě obvyklé." Cestující na zadních sedadlech mají kupříkladu 932 mm volného místa pro nohy.

Základní objem zavazadlového prostoru je 275 l, po sklopení zadních sedadel nabídne až po strop Lacetti 1045 l prostoru pro náklad.

Třída kompaktních vozů patří se svým podílem 16,4 procenta k nejdůležitějším segmentům celého automobilového trhu západní a střední Evropy. Ročně se v tomto teritoriu prodává asi 2,6 milionů kompaktních vozů.
Pod kapotou
Zájemci o nový model korejské automobilky, skrývající se pod ochrannými křídly koncernu GM, budou moci vybírat ze třech čtyřválcových zážehových motorů, které plní emisní limity normy Euro 3. Všechny tři agregáty mají dva ozubeným řemenem poháněné vačkové hřídele v hlavě válců, které řídí činnost čtyř ventilů pro každý válec.  Motory uložené napříč budou pohánět kola přední nápravy.

Základní motor 1.4 o objemu 1399 cm3 dává při otáčkách 6000 ot/min výkon 68 kW/92 k. Daewoo Lacetti s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h během 11,6 s a jeho maximální rychlost činí 172 km/h. Průměrná spotřeba této verze činí 7,2 l/100 km (předběžný údaj udávaný výrobcem).

Dalším pohonnouh jednotkou v nabídce je čtyřválec o objemu 1,6 l nabízející výkon 80 kW/109 k. Ten dokáže Daewoo Lacetti rozjet až na 187 km/h a z 0 na 100 km/h s ním sprintuje za 10,7 s. Průměrná spotřeba s tímto motorem činí 7,1 l/100 km, takže na jedno naplnění šedesátilitrové nádrže vůz ujede asi 840 kilometrů.

Nejsilnější motorem v nabídce bude opět zážehový agregát o objemu 1,8 l a výkonu 90 kW/122 k. Daewoo Lacetti se s ním rozjede z klidu na 100 km/h během 9,5 s a s plynem na podlaze pojede až 194 km/h. Jeho průměrná spotřeba by měla být 7,5 l/100 km.

Vznětový motor prozatím v nabídce automobilky figurovat nebude.

Všechny modely řady lacetti budou standardně vybavovány manuálními pětistupňovými převodovkami, vozy s motory o objemu 1,6 l a 1,8 l mohou mít na přání i moderní adaptivní čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Všechna kola modelu Daewoo Lacetti jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson. Vpředu mají vzpěry McPherson spodní trojúhelníková ramena, zatímco zadní kola jsou přesně ustavena dvojicí trojúhelníkových ramen a jedním podélným ramenem. U všech kol má Daewoo Lacetti kotoučové brzdy, do jejichž hydraulického okruhu je standardně zařazený protiblokovací systém brzd ABS.

Nový model bude opravdu "světovým" vozem: vyrábět se bude v moderním závodě GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu, na jeho vzniku se však výrazně podepsala evropská studia a vývojová centra – design je dílem Italdesignu, vlastnosti podvozku se testovaly a ladily na zkušebních okruzích ve Velké Británii tak, aby přesně odpovídaly evropským zadkům, celou řadu komponentů a technologií pak dodali němečtí výrobci.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...