Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Laciné superby z Německa vyvolaly rozpaky

  13:29aktualizováno  13:29
Nenápadný inzerát v německém motoristickém časopisu odstartoval pátrání po možnosti nákupu až o třetinu lacinějších nových vozů Škoda Superb v zahraničí. Sedmnáct vozů Škoda Superb, nových, s veškerou předepsanou dokumentací a zárukou za ceny, které jsou o více než 25 procent nižší než u domácích prodejců!

Obchodník: Přijeďte si...
Tak zněla nabídka z inzerátu. A uveden byl i konkrétní příklad: vůz ve stříbrné metalické barvě, s motorem 1,8T, s klimatizací, CD-přehrávačem, disky kol z lehkých slitin a deklarovaný jako nový v EU za 20 890 eur. V českých korunách je to méně než 670 000 korun, přičemž tentýž vůz stojí u českého prodejce nejméně 813 900 korun.

Rozdíl ve prospěch německé nabídky je tedy bezmála 150 000 korun. "Jsou to auta dovezená ze Švédska a nižší cena je výsledkem rozdílů v daňových předpisech. Přijeďte si pro ně," zněl do telefonu hlas majitele firmy Gerlach Automobile Jürgena Szaboa z německého Freibergu. A ještě dodává, že ačkoliv auta nabízí skoro od začátku roku, prodal jediný.

Zájem by byl
"Já bych do toho šel hned, ale kdo mi zaručí, že to není kradené nebo z povodní?" řekl při namátkové anketě mezi pražskými a olomouckými taxikáři jeden ze šoférů. Tři si dokonce opatřili kontakt na německého obchodníka, ale o měsíc později se ani jeden z nich ke koupi vážně nechystal.

Opatrnost českých kupujících částečně vysvětluje předseda svazu dovozců automobilů Jan Slaviš: "Ono je totiž dobře známo, že při loňských povodních se snad někde u Drážďan utopilo skoro tisíc úplně nových škodovek. Většinou to měly být právě superby." Zároveň však Slaviš konstatuje, že mu není znám jediný případ, že by se Němci pokusili dovézt vyplavené superby do Česka. "Mám informace, že většinu těch aut si odvezli Holanďané," říká opatrně.

Rezervovaná automobilka
Postoj mladoboleslavské továrny k využívání podobných zahraničních nabídek je více než rezervovaný. Na otázku, zda by se i na takto pořízený nový vůz vztahovala běžná záruka, odpověděl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf sice diplomatickým slovníkem, ale jasně: "Záruka se obecně vztahuje i na vůz, který byl jako nový oficiálně zakoupen u autorizovaného obchodníka v zahraničí a následně pak registrován v České republice."

Nejdůležitější je přitom podmínka, že vůz musí pocházet od autorizovaného obchodníka. Firma Gerlach Automobile však tuto podmínku splňuje jen z poloviny: jde totiž "pouze" o obchodníka. Zabývá se totiž prodejem i řady jiných značek. Vyjádření mluvčího se v závěru přímo odvolává na rozdíly v legislativě, provedení, zárukách a výbavě vozů, a proto tento postup jako výrobce nedoporučuje.

Nic víc než odvážná sázka
Ačkoliv uspořit 150 000 korun je lákavé, nejistot při koupi laciného nového dovezeného superbu je stále příliš mnoho. "Cokoliv by se objevilo jako technický problém, umíme opravit. Ale jako běžnou objednávku servisu. Záruční vztahy by si majitel, pokud by k vozu neměl záruční knížku, musel samostatně vyřídit s prodejcem," říká majitel prodejen a autoopraven Škoda Jiří Papoušek. Naznačuje tím, že je třeba mít se na pozoru před situací, kdy by bylo třeba zdlouhavě se domáhat uznání reklamace nebo záruční opravy u německého obchodníka s automobily...

Proč hledat v cizině?
Prakticky tatáž auta, téměř nová a za podobnou cenu, ale tentokrát bez jakýchkoliv pochybností o skutečném původu, jsou k dispozici i na českém trhu. "Můžu vám poslat nabídku více než padesáti vozů Superb, které krátce jezdily buď pro automobilku, nebo jako limuzínový servis při summitu NATO. Jsou to auta, která mají najeto třeba osm tisíc kilometrů a jejich cena je i o čtvrtinu níž než nákupní," nabízí jeden z prodejců Jiří Havelka. Na každý z těchto vozů se jednoznačně garance vztahuje, a u mnohých bude jeho nový majitel dokonce uveden v technickém průkazu jako první.

Autoři:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.