Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lada 110 je daleko za konkurencí

aktualizováno 
- Jen máločím může Lada 110 poslední model ruského výrobce - uspokojit řidiče,který poznal jízdu s moderními automobily. Pozitiva lze shrnout do silného motoru s malou spotřebou při pomalé jízdě,dobrý je také objemný kufr. Relativně nízká cena se staví do jiného světla při výpočtu negativ lady. U současných vozů se totiž už jen zřídka vidí tak špatné jízdní vlastnosti, tuhé řízení, žalostné zpracování a slabé brzdy.
Ačkoliv měla Lada 110 (v některých materiálech je vůz označen 2110) poskytnutá k redakčním u testu za sebou jen nevelkou porci šesti tisíc kilometrů, útočil hluk na uši posádky ze všech stran - od podvozku, z motoru, od rachotícího interiéru, přeslechnout se nedal ani hlasitý kolemproudící vzduch. Hlučná je rovněž ventilace. Koncepce Lady 110 v jednom připomíná Škodu Octavii: ačkoliv jde o dlouhý automobil, rozvor náprav je kratší, což omezuje vnitřní prostor. Díky široké kabině si více komfortu užije řidič se spolujezdcem, vzadu má lada v prostoru pro kolena o malinko méně místa než kratší felicia i fabia. Kufr lady nezklame objemem 450 litrů. Praktický je středový otvor v opěradle zadního sedadla, kterým lze bez problémů protáhnout i tři páry až dvoumetrových lyží. Naopak špatný je u ruského sedanu pružinový mechanismus víka kufru, které se neustále přivírá. Malý závan komfortu chce budit elektrické ovládání víka prostoru pro zavazadla z místa řidiče. Velkým handicapem Lady 110 je zpracování interiéru. Na posádku číhají například v oblasti ventilace velmi lacině vyhlížející plasty. Jiné části nesou stopy špatného opracování, v testované ladě byly navíc doplněny o nelícující plastové díly. Otevírání a zavírání dveří provází plechový zvuk, u moderních vozů už jen málo obvyklý. Pro řidiče znamená jízda s ladou zápas s volantem. V inu nese tuhé řízení, a posilovač přitom není ani za příplatek. Stejnou výhradu lze mít také k airbagům a ABS, které ruská automobilka rovněž nedodává. V testu Lada 110 prokázala špatné jízdní vlastnosti. Je hodně nedotáčivá. V ostře projížděné zatáčce vnější kola ztrácejí kontakt s vozovkou, jindy zase vůz poskakuje přes pneumatiky ze zatáčky směrem ven. Při vyhýbacím manévru se ruský automobil tak zhoupne,že návrat do původní stopy představuje značně komplikovaný manévr. Podvozek zklame také na nerovnostech, když se i malé díry dokážou do kabiny řádně ozvat. V e zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) ladě naměřili nadprůměrně dlouhou brzdnou dráhu. Benzinový agregát s výkonem 71 koní zklame hlukem a spotřebou ve městě. Zatímco při poklidné jízdě mimo město mu stačí pět litrů na sto kilometrů, v hustém provozu se spotřeba zdvojnásobí. Dobrý je zátah motoru. O kvalitě dílenského zpracování Lady 110 hovoří seznam závad,které se během více než tisícovky testovacích kilometrů u vozu projevily: občas vypověděl službu cyklovač stěračů, nešly otevřít zadní dveře, upadl stěrač čelního skla, jednou se spálila žárovka směrového světla, pravé zpětné zrcátko nešlo ideálně nastavit a nepravidelně problikávala kontrolka dobíjení akumulátoru. Z pohledu tělesně handicapovaného člověka při redakčním testu zhodnotil Ladu 110 Martin Kovář: »Vůz se od dřívějších lad - šlágrů někdejších časů pro invalidní motoristy - rozhodně neliší obtížnou manévrovatelností: oslabený řidič tuhé řízení neutáhne. Naopak postiženému zpříjemní život kapota motoru, která má plynové vzpěry a jde nahoru lépe než kufr. Lada však vzápětí nemile překvapí absencí ovládání alespoň jednoho zrcátka elektricky.«

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,4
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 29,5
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 35,4
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 4
Spotřeba v testu 6

Karoserie a interiér

Prostor na př.sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 6
Výhled z vozu 5

Podvozek

Jízdní vlastnosti 2
Řízení a ovladatelnost 2
Tlumení nerovností 2
Brzdy 1

Očima designéra
Vnější design a celkové zpracování Lady 110 budí pozornost. Důvod? Nepoměr mohutného pontonu karoserie,malých oken a subtilních sloupků. Samostatnou kapitolou jsou špatně slícované povrchové díly. Stopu po designu jsem uvnitř automobilu ani neočekával, ale pokud tam nějaká snaha byla, vzala za své zásluhou otřesného zpracování plastů, které působí dojmem druhotné suroviny. Tolerance povrchu je v milimetrech, o otřepech nemluvě. Pochvalu zaslouží schopnost vozu přizpůsobit se majiteli. Třeba porouchaný ovladač zrcátek lze celkem snadno opravit prostým ohnutím do původní polohy.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Rozměrný, prostorný a výkonný sedan nižší cenové hladiny řada zájemců postrádala, za značkou Lada po třicetiletém účinkování na zdejších silnicích mnozí stále vidí trvanlivost, robustnost a malé provozní nároky. Ale Lada 110 je zatím velkou neznámou a teprve čas ji prověří, hlavně pokud se týká spolehlivosti a kvality zpracování. To souvisí také s poptávkou v bazarech, kde hodnota vozů v prvních dvou letech poklesne více, než je obvyklé. Ten, kdo bude chtít Ladu 110 prodat dříve než po třech rocích, musí počítat s větší ztrátou hodnoty. V dalších letech již bude pokles ceny mírnější a po pětiletém provozu bude vůz ke koupi za 110 tisíc korun v Praze a o deset tisíc dráž jinde v republice.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Na první pohled upoutají malá kola Lady 110

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.