Lada 110 je daleko za konkurencí

- Jen máločím může Lada 110 poslední model ruského výrobce - uspokojit řidiče,který poznal jízdu s moderními automobily. Pozitiva lze shrnout do silného motoru s malou spotřebou při pomalé jízdě,dobrý je také objemný kufr. Relativně nízká cena se staví do jiného světla při výpočtu negativ lady. U současných vozů se totiž už jen zřídka vidí tak špatné jízdní vlastnosti, tuhé řízení, žalostné zpracování a slabé brzdy.
Ačkoliv měla Lada 110 (v některých materiálech je vůz označen 2110) poskytnutá k redakčním u testu za sebou jen nevelkou porci šesti tisíc kilometrů, útočil hluk na uši posádky ze všech stran - od podvozku, z motoru, od rachotícího interiéru, přeslechnout se nedal ani hlasitý kolemproudící vzduch. Hlučná je rovněž ventilace. Koncepce Lady 110 v jednom připomíná Škodu Octavii: ačkoliv jde o dlouhý automobil, rozvor náprav je kratší, což omezuje vnitřní prostor. Díky široké kabině si více komfortu užije řidič se spolujezdcem, vzadu má lada v prostoru pro kolena o malinko méně místa než kratší felicia i fabia. Kufr lady nezklame objemem 450 litrů. Praktický je středový otvor v opěradle zadního sedadla, kterým lze bez problémů protáhnout i tři páry až dvoumetrových lyží. Naopak špatný je u ruského sedanu pružinový mechanismus víka kufru, které se neustále přivírá. Malý závan komfortu chce budit elektrické ovládání víka prostoru pro zavazadla z místa řidiče. Velkým handicapem Lady 110 je zpracování interiéru. Na posádku číhají například v oblasti ventilace velmi lacině vyhlížející plasty. Jiné části nesou stopy špatného opracování, v testované ladě byly navíc doplněny o nelícující plastové díly. Otevírání a zavírání dveří provází plechový zvuk, u moderních vozů už jen málo obvyklý. Pro řidiče znamená jízda s ladou zápas s volantem. V inu nese tuhé řízení, a posilovač přitom není ani za příplatek. Stejnou výhradu lze mít také k airbagům a ABS, které ruská automobilka rovněž nedodává. V testu Lada 110 prokázala špatné jízdní vlastnosti. Je hodně nedotáčivá. V ostře projížděné zatáčce vnější kola ztrácejí kontakt s vozovkou, jindy zase vůz poskakuje přes pneumatiky ze zatáčky směrem ven. Při vyhýbacím manévru se ruský automobil tak zhoupne,že návrat do původní stopy představuje značně komplikovaný manévr. Podvozek zklame také na nerovnostech, když se i malé díry dokážou do kabiny řádně ozvat. V e zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) ladě naměřili nadprůměrně dlouhou brzdnou dráhu. Benzinový agregát s výkonem 71 koní zklame hlukem a spotřebou ve městě. Zatímco při poklidné jízdě mimo město mu stačí pět litrů na sto kilometrů, v hustém provozu se spotřeba zdvojnásobí. Dobrý je zátah motoru. O kvalitě dílenského zpracování Lady 110 hovoří seznam závad,které se během více než tisícovky testovacích kilometrů u vozu projevily: občas vypověděl službu cyklovač stěračů, nešly otevřít zadní dveře, upadl stěrač čelního skla, jednou se spálila žárovka směrového světla, pravé zpětné zrcátko nešlo ideálně nastavit a nepravidelně problikávala kontrolka dobíjení akumulátoru. Z pohledu tělesně handicapovaného člověka při redakčním testu zhodnotil Ladu 110 Martin Kovář: »Vůz se od dřívějších lad - šlágrů někdejších časů pro invalidní motoristy - rozhodně neliší obtížnou manévrovatelností: oslabený řidič tuhé řízení neutáhne. Naopak postiženému zpříjemní život kapota motoru, která má plynové vzpěry a jde nahoru lépe než kufr. Lada však vzápětí nemile překvapí absencí ovládání alespoň jednoho zrcátka elektricky.«

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,4
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 29,5
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 35,4
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 4
Spotřeba v testu 6

Karoserie a interiér

Prostor na př.sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 6
Výhled z vozu 5

Podvozek

Jízdní vlastnosti 2
Řízení a ovladatelnost 2
Tlumení nerovností 2
Brzdy 1

Očima designéra
Vnější design a celkové zpracování Lady 110 budí pozornost. Důvod? Nepoměr mohutného pontonu karoserie,malých oken a subtilních sloupků. Samostatnou kapitolou jsou špatně slícované povrchové díly. Stopu po designu jsem uvnitř automobilu ani neočekával, ale pokud tam nějaká snaha byla, vzala za své zásluhou otřesného zpracování plastů, které působí dojmem druhotné suroviny. Tolerance povrchu je v milimetrech, o otřepech nemluvě. Pochvalu zaslouží schopnost vozu přizpůsobit se majiteli. Třeba porouchaný ovladač zrcátek lze celkem snadno opravit prostým ohnutím do původní polohy.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Rozměrný, prostorný a výkonný sedan nižší cenové hladiny řada zájemců postrádala, za značkou Lada po třicetiletém účinkování na zdejších silnicích mnozí stále vidí trvanlivost, robustnost a malé provozní nároky. Ale Lada 110 je zatím velkou neznámou a teprve čas ji prověří, hlavně pokud se týká spolehlivosti a kvality zpracování. To souvisí také s poptávkou v bazarech, kde hodnota vozů v prvních dvou letech poklesne více, než je obvyklé. Ten, kdo bude chtít Ladu 110 prodat dříve než po třech rocích, musí počítat s větší ztrátou hodnoty. V dalších letech již bude pokles ceny mírnější a po pětiletém provozu bude vůz ke koupi za 110 tisíc korun v Praze a o deset tisíc dráž jinde v republice.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Na první pohled upoutají malá kola Lady 110

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...