Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský skaut Largus Cross. Lada posílá do prodeje vylepšenou dacii

aktualizováno 
Lada Largus dělá na ruském trhu velkou kariéru. Auto, které známe z českých silnic jako kombíkovou Dacii Logan první generace, se představuje ve vylepšeném provedení s terénními doplňky.

Lada Largus Cross | foto: AvtoVAZ

Hranatou Dacii Logan MCV první generace známe jako unavený pracovní stroj, který patří mezi lowcostové ojetiny. Ty nejlevnější se prodávají kolem 70 tisíc. Jednoduchý a nebývale praktický kombík ovšem žije druhý život v Rusku se značkou Lady jako model Largus.

Ruská značka vlastněná Renaultem právě zahájila na domácím trhu prodej vyfešákovaného provedení Cross inspirovaného „terénními“ modifikacemi modelů ostatních značek, vždyť i Škoda úspěšně nabízí modely Scout. A sama Lada už loni začala s prodejem menšího modelu Kalina Cross.

Fotogalerie

Largus Cross je předvojem dalších novinek Lady pro letošní rok: sedanu jménem Vesta a SUV Xray. Largus v pohorkách právě vstoupil do prodeje. Uvedl ho sám šéf značky Bo Andersson na závodech ve snowkitingu, kde tvořilo prvních deset vyrobených crossů oficiální pořadatelskou flotilu.

Sám Andersson loni přesadil management firmy do jiného provedení Largusu s všeříkajícím označením VIP.

Largus Cross má o 25 milimetrů zvýšený podvozek, čímž se zlepšila průchodnost terénem, pro ruské silnice je to klíčová vlastnost. Designéři přidali doplňky převzaté z SUV a crossoverů: plastové kryty lemů blatníků, nelakované nárazníky a šestnáctipalcové hliníkové ráfky obuté do pneumatik s vyšším profilovým číslem.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Largus Cross bude k mání stejně jako ostatní provedení v pěti a sedmimístné konfiguraci interiéru. Protože patří do vrcholové nabídky modelu, dostane silnější z motorů, šestnáctiventilovou benzinovou 1,6 s výkonem 105 koní.

Doporučená cena pro ruský trh je 553 tisíc rublů, to je 210 tisíc korun. Ve výbavě má ABS, přední airbagy, mlhovky, elektricky ovládaná okna a zrcátka, vyhřívané sedačky, rádio s bluetooth a klimatizaci.

„Lada Largus je náš bestseller. Drží pátou pozici v prodejích na ruském trhu,“ řekl Andersson a dodal, že před startem výroby kladli velký důraz na kvalitu. Takový postup má být pro koncern AvtoVAz klíčový při naplánované obnově modelové řady. Značka v současnosti ladí výrobní linku na nový klíčový model Vesta.



Témata: Lada


Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.