Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lada Samara: levné auto pro skromné kutily

aktualizováno 
28. 7. 1999 - V nezávislém srovnávacím nárazovém testu velkoprostorových vozů zvítězil Renault Espace před Toyotou Picnic,na posledních dvou příčkách se seřadili Američané: Opel Sintra a v testu vůbec nejhorší Chrysler Voyager. Test uspořádala organizace Euro NCAP,která soustřeďuje národní automobilové kluby s významnými spotřebitelskými organizacemi za finančního přispění Evropské unie.
Lada Samara měla premiéru v roce 1984 a ve druhé polovině osmdesátých let představovala v tuzemsku trhák, který se v myslích tehdejších koupěchtivých motoristů poměřoval s dalším hitem doby, Škodou Favorit. Devadesátá léta však zdejší trh zaplavila spoustou aut věhlasnějších značek, Samara zaostala ve vývoji a nakonec prohrála i se svým původním sokem Favoritem, který se časem ukázal jako jednoznačně lepší. Na současném trhu ojetin v Česku je Lada Samara v situaci, kdy před ní i Ukrajinci a další lidé národů bývalého Sovětského svazu, kteří domů vracejí auta svým srdcím blízká, často upřednostňují klasické hranaté žigulíky.

Nevalné oblibě samozřejmě odpovídají ceny. Nejstarší Lady Samary z prvních let výroby stojí od 20 000 korun, věkově přijatelné vozy z roku 1993 jsou ve třídveřové verzi k mání za částky kolem 50 000 a zhruba o deset tisíc korun víc se dává za stejně stará pětidveřová auta. I velmi mladé Samary z roku 1997 lze sehnat za devadesát tisícovek. Výhodou Lad všech věkových kategorií, a mladších vozů obzvlášť, je, že ve srovnání se stejně drahými auty slavnější konkurence budou méně jeté, ušetřenější a zachovalejší. Laciné náhradní díly patří k dalším přednostem, byť je třeba připomenout, že jich majitel Samary patrně bude potřebovat víc než u jiného vozu. Kutilové, kteří žijí v místech vzdálených servisům, ocení, že na jednodušších autech lze leccos opravit svépomocí. Řidiče, kteří chtějí jezdit co nejlevněji, a také proto se o zmíněné vozy zajímají, potěší, že Ladu Samaru v nejjednodušší karburátorové verzi lze způsobem v tuzemsku nejsnazším a nejlevnějším přestavět na plynový pohon a jezdit zhruba za polovinu nákladů běžných pro benzinový provoz. Na druhé misce vah je obstarožní kabát stejně jako interiér. Pověstná je nevalná úroveň výrobního zpracování, hlučný motor a vyšší spotřeba. K bolestem patří i koroze nosných dílů, která je podle zjištění techniků německého TÜV několikanásobně častější než u jiných srovnatelných vozů. TÜV vůbec zařadil Ladu Samaru na jedno z posledních a v případě automobilů čtyři až pět roků starých dokonce na poslední místo svých žebříčků výskytu problémů. Technici TÜV konstatují, že již tříleté vozy mají v šesti procentech závažné závady a z pět
Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.