Automobilku Lagonda založil Wilbur Gunn před 110 lety a před rovným stoletím zahájila výrobu aut. Na břeh ženevského jezera přivezl Aston Martin (který Lagondu koupil v roce 1947) místo narozeninového dortu originální koncept. Je tak neskromně obrovský, že je nejlepší se na autosalon vydat na jeho prozkoumání.
Podle prvních prohlášení je ale možné, že něco podobného by se mohlo dostat do výroby, aby měli britští gentlemani čím jezdit na riviéru přes půl Evropy.
Nová superluxusní značka Lagonda by měla podle představ britské automobilky obsadit garáže hlavně bohatců z Ruska, arabských zemí, Asie a Jižní Ameriky. Lagondy prý budou nabízet prodejci ve stovce zemí světa.
LagondaAuta se značkou Lagonda vznikala do roku 1965, kdy skončila výroba modelu Rapide. Jméno zmizelo v roce 1989, Aston Martin tehdy ukončil výrobu hranatého velkého osmiválcového sedanu označeného slavným jménem. |
Čtyřmístný koncept stojí na dvaadvacetipalcových kolech a rozhodně to nevypadá, že by autu byly velké. Lagonda dnešní doby si ale snaží zachovat něco z klasické britské školy. Vypadá to sice jako přerostlé SUV, špetku elegance ale přidá náznak klasicky střižené zádi londýnského taxíku.
Mluví se o technice dodávané Mercedesem. Lagonda má mít pohon všech kol z velkého terénního GL. Ve fantazii tvůrců mu má energii dodávat naftový motor, hybridní pohon, nebo motor spalující bioetaniol. Víc se neví, prý to ale má být dvanáctiválec.
Automobilový svět mluví o tom, že "projekt Lagonda" je prozatím v embryonální fázi, nejdříve budeme "čtyřdveřové aston martiny pro šejky" potkávat po roce 2010. Pokud je tenhle mamut embryo...
A mimochodem, věděli jste, že automobilka vyrábějící aston martiny nese dodneška jméno Aston Martin Lagonda Limited?