Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Laguna se v bazaru dlouho nezdrží

aktualizováno 
23. 6. 1999 - Model Laguna se představil koncem roku 1993 a s odstupem času lze tvrdit, že nástupce Renaultu 21 v nabité střední automobilové třídě obstál. Pětidveřový vůz v dodnes atraktivním kabátě a s kvalitní technikou si oblíbili i zdejší motoristé,takže nejstarší exempláře ze zahájení sériové výroby v roce 1994 si na přesyceném tuzemském trhu ojetin udržují ceny nad dvousettisícovou hranicí. Diesely téhož stáří stojí 230 až 240 tisíc korun a velmi žádané kombíky, někdy i sedmimístné,se dobře prodávají za částky od 270 tisíc korun.

Renault Laguna získal příznivce nejen nadčasovou a hezkou, ale také prostornou, pohodlnou a bezpečnou karoserií. Lákavá je i motorová škála, která sahá od benzinových 1,6litrových (79 kW) a 1,9litrových (88 kW) šestnáctiventilů přes dvoulitr (83,5 kW) spojovaný tradičně s automatickou čtyřstupňovou převodovkou až po třílitrový čtyřiadvacetiventilový šestiválec (140 kW). Přeplňované diesely se nabízejí k výběru dva o objemech 1,9 (72 kW) a 2,2 litru (83 kW). Průměrné spotřeby jsou příznivé pohybují se od pěti a půl u slabšího naftového motoru až do jedenácti litrů u benzinového šestiválce. K přednostem patří i celková bezpečnost auta, dobré jízdní vlastnosti a solidní zpracování. Co se na vozu vysloveně nepovedlo, jsou příliš měkká sedadla s krátkými sedáky a horším bočním vedením. Potíže bývají s lakem, zvlášť s tmavě zeleným: při mytí v kartáčových myčkách nepřiměřeně brzy matní. Na zdejších rozbitých silnicích rovněž dříve »odcházejí« přední nápravy. A jestliže v tuzemsku dodnes nepatří klimatizace k běžné výbavě, je to v případě Laguny znát víc než v mnohém jiném autě, neboť se interiér nepříjemně přehřívá. V e výbavě některých dieselů citelně chybí posilovač řízení. Vyspělý a karosářsky precizně udělaný automobil žádá při případných opravách po haváriích notnou dávku zručnosti a neodborná práce m ůže vozidlo znehodnotit. Německý TÜV řadí Renault Laguna ve svých přehledech technických závad lehce nad průměr,ale ještě do první poloviny nejlepších. Oceňuje výbornou antikorozní ochranu, kvalitní řízení i brzdové vedení, kritizuje naopak málo trvanlivé brzdové destičky, předčasně korodující výfuk a úniky oleje.

PLUSY
Nadčasová, líbivá, prostorná a bezpečná karoserie
Výkonné motory s přijatelnou spotřebou
Dobré jízdní vlastnosti
Solidní výrobní zpracování
Výborná antikorozní ochrana
Trvanlivé řízení a brzdové vedení

MINUSY
Nepovedená sedadla
Problematický lak
Přehřívání interiéru u vozů bez klimatizace
Horší manévrovatelnost u dieselů bez posilovače řízení
Úniky oleje z motoru a převodovky
Předčasně korodující výfuk
Málo trvanlivé brzdové destičky


Renault Laguna

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.