Laguna se v bazaru dlouho nezdrží

23. 6. 1999 - Model Laguna se představil koncem roku 1993 a s odstupem času lze tvrdit, že nástupce Renaultu 21 v nabité střední automobilové třídě obstál. Pětidveřový vůz v dodnes atraktivním kabátě a s kvalitní technikou si oblíbili i zdejší motoristé,takže nejstarší exempláře ze zahájení sériové výroby v roce 1994 si na přesyceném tuzemském trhu ojetin udržují ceny nad dvousettisícovou hranicí. Diesely téhož stáří stojí 230 až 240 tisíc korun a velmi žádané kombíky, někdy i sedmimístné,se dobře prodávají za částky od 270 tisíc korun.

Renault Laguna získal příznivce nejen nadčasovou a hezkou, ale také prostornou, pohodlnou a bezpečnou karoserií. Lákavá je i motorová škála, která sahá od benzinových 1,6litrových (79 kW) a 1,9litrových (88 kW) šestnáctiventilů přes dvoulitr (83,5 kW) spojovaný tradičně s automatickou čtyřstupňovou převodovkou až po třílitrový čtyřiadvacetiventilový šestiválec (140 kW). Přeplňované diesely se nabízejí k výběru dva o objemech 1,9 (72 kW) a 2,2 litru (83 kW). Průměrné spotřeby jsou příznivé pohybují se od pěti a půl u slabšího naftového motoru až do jedenácti litrů u benzinového šestiválce. K přednostem patří i celková bezpečnost auta, dobré jízdní vlastnosti a solidní zpracování. Co se na vozu vysloveně nepovedlo, jsou příliš měkká sedadla s krátkými sedáky a horším bočním vedením. Potíže bývají s lakem, zvlášť s tmavě zeleným: při mytí v kartáčových myčkách nepřiměřeně brzy matní. Na zdejších rozbitých silnicích rovněž dříve »odcházejí« přední nápravy. A jestliže v tuzemsku dodnes nepatří klimatizace k běžné výbavě, je to v případě Laguny znát víc než v mnohém jiném autě, neboť se interiér nepříjemně přehřívá. V e výbavě některých dieselů citelně chybí posilovač řízení. Vyspělý a karosářsky precizně udělaný automobil žádá při případných opravách po haváriích notnou dávku zručnosti a neodborná práce m ůže vozidlo znehodnotit. Německý TÜV řadí Renault Laguna ve svých přehledech technických závad lehce nad průměr,ale ještě do první poloviny nejlepších. Oceňuje výbornou antikorozní ochranu, kvalitní řízení i brzdové vedení, kritizuje naopak málo trvanlivé brzdové destičky, předčasně korodující výfuk a úniky oleje.

PLUSY
Nadčasová, líbivá, prostorná a bezpečná karoserie
Výkonné motory s přijatelnou spotřebou
Dobré jízdní vlastnosti
Solidní výrobní zpracování
Výborná antikorozní ochrana
Trvanlivé řízení a brzdové vedení

MINUSY
Nepovedená sedadla
Problematický lak
Přehřívání interiéru u vozů bez klimatizace
Horší manévrovatelnost u dieselů bez posilovače řízení
Úniky oleje z motoru a převodovky
Předčasně korodující výfuk
Málo trvanlivé brzdové destičky


Renault Laguna