Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lambo, jaké už jindy neuvidíte. Formule pro jízdu v helmě bude jediná

  8:00aktualizováno  8:00
Automobilka Lamborghini se chlubí tím, že Aventador J je tím nejradikálnějším otevřeným autem, jaké kdy stvořila. Problém je, že tenhle ojedinělý sedmisetkoňový roadster je určen jen pro jednoho vyvoleného řidiče.

Aventador J je plně schválen k provozu na silnicích, Lamborghini ale zároveň na svém stánku na ženevském autosalonu upozorňuje, že jde o jedinečný vůz, který vznikne pouze v tomto jednom exempláři prezentovaném na autosalonu.

Firma žádný druhý kousek nepostaví. Ani pro své vlastní muzeum, ani pro další autosalony nebo pro jiné žadonící zájemce. Auto je určeno pouze pro jediného šťastného zákazníka, ale jeho jméno neprozradila.

Lamborghini Aventador J

Pro ostatní nadšence je Aventador J alespoň předznamenáním toho, jak by mohl vypadat sériový roadster odvozený od kupé. Měl by používat stejnou techniku, ale neměl by mít tak radikální vzhled.

Jedinečný vůz totiž spoléhá na "běžnou" techniku sériového kupé. V "J" tedy zůstal zachován sedmisetkoňový dvanáctiválec před zadní nápravou, super rychlá převodovka ISR, pohon všech kol a také speciální konstrukce karoserie v podobě monokoku vyrobeného z uhlíkových vláken a polymerů.

Právě ta je ale u radikálního roadsteru jiná. Auto přišlo nejen o střechu, ale také o čelní sklo, a proto musí posádka zcela nutně mít na hlavě přilbu. Nové jsou i výztuhy v kokpitu, především za sedadly.

Lamborghini Aventador J

Z bočního pohledu působí Aventador J dosti formulovým dojmem. Ostatně, to byl záměr. Lamborghini to přiznává ve své tiskové zprávě a dodává, že byla kvůli tomuto dojmu přední část částečně přepracována a je o něco užší než u kupé. Otevřená konstrukce si také vyžádala neobvyklé umístění prostředního zpětného zrcátka na jakési "noze" před řidičem.

Většina roadsterů je oproti svým uzavřeným verzím těžší, za což mohou právě dodatečné výztuhy. Lamborghini se ale chlubí tím, že v jeho případě naopak hmotnost poklesla. Absence střechy, čelního skla, klimatizace a promyšlená konstrukce karoserie jako jednoho celku totiž nárůst v podobě několika výztuh navíc bohatě vyvážila. Zajímavé je, že ani v případě roadsteru se Lamborghini nevzdalo vzhůru otvíraných dveří.

Fotogalerie

Aventador J je jeden z nejotevřenějších roadsterů, jaký jsme doposud viděli. Kromě absence jakýchkoli horních prvků karoserie za to může i design, který nedává jasně najevo, kde končí karoserie a kde začíná kokpit. V něm mimo jiné Lamborghini zkouší i nový materiál sedadel, který nazývá Forged Composite. I potah sedadel z materiálu Carboniskin je zcela nový a oba materiály má Lamborhini patentované.

Tím výčet zajímavých technických řešení na voze nekončí. Hliníkové ráfky kol (20 palců vpředu, 21 vzadu) mají speciální vložku z uhlíkových vláken, která slouží jako speciální větrák pro lepší chlazení brzd. Speciální jsou i nárazníky, opět doplněné uhlíkovými vlákny, tentokrát v podobě malých křidélek, která pomáhají usměrňovat proudění vzduchu. A nový tvar krytu motoru z uhlíkových vláken umožňuje prohlédnout si obě řady válců vidlicového dvanáctiválce.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.