Lambo, jaké už jindy neuvidíte. Formule pro jízdu v helmě bude jediná

  8:00
Automobilka Lamborghini se chlubí tím, že Aventador J je tím nejradikálnějším otevřeným autem, jaké kdy stvořila. Problém je, že tenhle ojedinělý sedmisetkoňový roadster je určen jen pro jednoho vyvoleného řidiče.

Aventador J je plně schválen k provozu na silnicích, Lamborghini ale zároveň na svém stánku na ženevském autosalonu upozorňuje, že jde o jedinečný vůz, který vznikne pouze v tomto jednom exempláři prezentovaném na autosalonu.

Firma žádný druhý kousek nepostaví. Ani pro své vlastní muzeum, ani pro další autosalony nebo pro jiné žadonící zájemce. Auto je určeno pouze pro jediného šťastného zákazníka, ale jeho jméno neprozradila.

Lamborghini Aventador J

Pro ostatní nadšence je Aventador J alespoň předznamenáním toho, jak by mohl vypadat sériový roadster odvozený od kupé. Měl by používat stejnou techniku, ale neměl by mít tak radikální vzhled.

Jedinečný vůz totiž spoléhá na "běžnou" techniku sériového kupé. V "J" tedy zůstal zachován sedmisetkoňový dvanáctiválec před zadní nápravou, super rychlá převodovka ISR, pohon všech kol a také speciální konstrukce karoserie v podobě monokoku vyrobeného z uhlíkových vláken a polymerů.

Právě ta je ale u radikálního roadsteru jiná. Auto přišlo nejen o střechu, ale také o čelní sklo, a proto musí posádka zcela nutně mít na hlavě přilbu. Nové jsou i výztuhy v kokpitu, především za sedadly.

Lamborghini Aventador J

Z bočního pohledu působí Aventador J dosti formulovým dojmem. Ostatně, to byl záměr. Lamborghini to přiznává ve své tiskové zprávě a dodává, že byla kvůli tomuto dojmu přední část částečně přepracována a je o něco užší než u kupé. Otevřená konstrukce si také vyžádala neobvyklé umístění prostředního zpětného zrcátka na jakési "noze" před řidičem.

Většina roadsterů je oproti svým uzavřeným verzím těžší, za což mohou právě dodatečné výztuhy. Lamborghini se ale chlubí tím, že v jeho případě naopak hmotnost poklesla. Absence střechy, čelního skla, klimatizace a promyšlená konstrukce karoserie jako jednoho celku totiž nárůst v podobě několika výztuh navíc bohatě vyvážila. Zajímavé je, že ani v případě roadsteru se Lamborghini nevzdalo vzhůru otvíraných dveří.

Aventador J je jeden z nejotevřenějších roadsterů, jaký jsme doposud viděli. Kromě absence jakýchkoli horních prvků karoserie za to může i design, který nedává jasně najevo, kde končí karoserie a kde začíná kokpit. V něm mimo jiné Lamborghini zkouší i nový materiál sedadel, který nazývá Forged Composite. I potah sedadel z materiálu Carboniskin je zcela nový a oba materiály má Lamborhini patentované.

Tím výčet zajímavých technických řešení na voze nekončí. Hliníkové ráfky kol (20 palců vpředu, 21 vzadu) mají speciální vložku z uhlíkových vláken, která slouží jako speciální větrák pro lepší chlazení brzd. Speciální jsou i nárazníky, opět doplněné uhlíkovými vlákny, tentokrát v podobě malých křidélek, která pomáhají usměrňovat proudění vzduchu. A nový tvar krytu motoru z uhlíkových vláken umožňuje prohlédnout si obě řady válců vidlicového dvanáctiválce.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...