Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Býk pádí z posilovny. Stojí devět milionů a nemá ani rádio

aktualizováno 
Na přehlídkovém mole Lamborghini se teď všechno točí kolem kanárkově žluté novinky. Italská značka v Ženevě představuje nejsilnější verzi svého velkého modelu.

Dvanáctiválcové Lamborghini Aventador je na trhu od roku 2011. Teď, zhruba v polovině životního cyklu, přichází očekávané provedení Super Veloce (super rychlý), které prošlo poměrně zásadními úpravami.

Kromě přepracovaného designu a aerodynamiky, která je teď údajně o 150 % efektivnější, a až o 170 % vyššímu přítlaku, konstruktéři zapracovali také na snížení hmotnosti. Redukce, kterou se podařilo ušetřit až 50 kilogramů, si vyžádala použití většího množství karbonových komponent.

Mimo lehkého monokoku, který má už standardní Aventador, dostalo „esvéčko“ také karbonová vnější zpětná zrcátka, kryt motoru, velké nastavitelné křídlo, sací otvory, výplně dveří a další doplňky.

Lamborghini Aventador SV

Za nízkou pohotovostní hmotností 1 525 kilogramů stojí také úpravy v interiéru. Kromě kůže a Alcantary se uvnitř v hojné míře uplatňuje také Carbon Skin, což je lehký moderní materiál vyvinutý přímo automobilkou. V důsledku úspor z interiéru zmizel i audiosystém. Objednat se dá sice bez příplatku, ale jeho instalace přinese pár kilogramů navíc.

O pohon se stará vidlicový atmosférický dvanáctiválec umístěný podélně před zadní nápravou, který prošel nezbytnými úpravami. Ty zahrnují třeba nové variabilní časování ventilů a sání s proměnlivou délkou potrubí. Nový je i výfukový systém se čtyřmi koncovkami, navržený tak, aby se co nejvíce snížil zpětný tlak.

Vyladěný agregát o objemu 6,5 litru teď poskytuje výkon 750 koní, tedy o padesát koní více než původně. Maximum výkonu motor nabídne při 8 400 otáčkách, kroutící moment vrcholí hodnotou 690 Nm při 5 500 otáčkách.

Posílený Aventador je z nuly na stovce o desetinu rychleji, za 2,8 sekundy. Sprintuje tedy stejně rychle jako ultimativní model Veneno, který Lamborghini postavilo ve třech exemplářích při padesátém výročí od založení. Maximální rychlost je shodná se standardním Aventadorem a má hodnotu 349 km/h.

Mohutná síla motoru putuje tradičně na všechna čtyři kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku a elektrohydraulickou spojku Haldex. Vzadu je velké „lambo“ vybaveno mechanickou uzávěrkou diferenciálu, vepředu je elektronická.

FOTOGALERIE

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

„Esvéčko“ je vybaveno také upraveným systémem jízdních režimů. Ten zahrnuje tři stupně nastavení. Silniční Strada, vyvážený režim Sport a okruhový Corsa. V závislosti na zvoleném programu se mění nejen nastavení motoru a převodovky, ale i nového elektromechanického posilovače a adaptivních magnetoreologických tlumičů.

Kované ráfky s centrálními maticemi obouvají dvacetipalcové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměru 255/30 R20  vpředu, vzadu jsou pláště ještě o palec větší (355/25 R21). Standardem jsou karbono-keramické brzdy.

Zákazníci budou moci vybírat z celkem šesti laků karoserie. Cena byla stanovena na 327 tisíc eur, tedy zhruba 8 930 000 korun.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.