Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Býk pádí z posilovny. Stojí devět milionů a nemá ani rádio

aktualizováno 
Na přehlídkovém mole Lamborghini se teď všechno točí kolem kanárkově žluté novinky. Italská značka v Ženevě představuje nejsilnější verzi svého velkého modelu.

Dvanáctiválcové Lamborghini Aventador je na trhu od roku 2011. Teď, zhruba v polovině životního cyklu, přichází očekávané provedení Super Veloce (super rychlý), které prošlo poměrně zásadními úpravami.

Kromě přepracovaného designu a aerodynamiky, která je teď údajně o 150 % efektivnější, a až o 170 % vyššímu přítlaku, konstruktéři zapracovali také na snížení hmotnosti. Redukce, kterou se podařilo ušetřit až 50 kilogramů, si vyžádala použití většího množství karbonových komponent.

Mimo lehkého monokoku, který má už standardní Aventador, dostalo „esvéčko“ také karbonová vnější zpětná zrcátka, kryt motoru, velké nastavitelné křídlo, sací otvory, výplně dveří a další doplňky.

Lamborghini Aventador SV

Za nízkou pohotovostní hmotností 1 525 kilogramů stojí také úpravy v interiéru. Kromě kůže a Alcantary se uvnitř v hojné míře uplatňuje také Carbon Skin, což je lehký moderní materiál vyvinutý přímo automobilkou. V důsledku úspor z interiéru zmizel i audiosystém. Objednat se dá sice bez příplatku, ale jeho instalace přinese pár kilogramů navíc.

O pohon se stará vidlicový atmosférický dvanáctiválec umístěný podélně před zadní nápravou, který prošel nezbytnými úpravami. Ty zahrnují třeba nové variabilní časování ventilů a sání s proměnlivou délkou potrubí. Nový je i výfukový systém se čtyřmi koncovkami, navržený tak, aby se co nejvíce snížil zpětný tlak.

Vyladěný agregát o objemu 6,5 litru teď poskytuje výkon 750 koní, tedy o padesát koní více než původně. Maximum výkonu motor nabídne při 8 400 otáčkách, kroutící moment vrcholí hodnotou 690 Nm při 5 500 otáčkách.

Posílený Aventador je z nuly na stovce o desetinu rychleji, za 2,8 sekundy. Sprintuje tedy stejně rychle jako ultimativní model Veneno, který Lamborghini postavilo ve třech exemplářích při padesátém výročí od založení. Maximální rychlost je shodná se standardním Aventadorem a má hodnotu 349 km/h.

Mohutná síla motoru putuje tradičně na všechna čtyři kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku a elektrohydraulickou spojku Haldex. Vzadu je velké „lambo“ vybaveno mechanickou uzávěrkou diferenciálu, vepředu je elektronická.

FOTOGALERIE

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV

„Esvéčko“ je vybaveno také upraveným systémem jízdních režimů. Ten zahrnuje tři stupně nastavení. Silniční Strada, vyvážený režim Sport a okruhový Corsa. V závislosti na zvoleném programu se mění nejen nastavení motoru a převodovky, ale i nového elektromechanického posilovače a adaptivních magnetoreologických tlumičů.

Kované ráfky s centrálními maticemi obouvají dvacetipalcové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměru 255/30 R20  vpředu, vzadu jsou pláště ještě o palec větší (355/25 R21). Standardem jsou karbono-keramické brzdy.

Zákazníci budou moci vybírat z celkem šesti laků karoserie. Cena byla stanovena na 327 tisíc eur, tedy zhruba 8 930 000 korun.





Nejčtenější

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Servisní truck závodního týmu Škoda Motorsport
VIDEO: Rozebrané auto a desítky gum, to je servisní kamion pro rally

Dnes startuje Rally Hustopeče, čtvrtý ze sedmi podniků Mistrovství České republiky v rally 2017. Podívejte se do útrob servisního kamionu týmu Škoda Motorsport.  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.