Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stíhačka jako z Top Gunu. Egoistovi od Lamborghini chybějí jen křídla

aktualizováno 
K letošnímu padesátému výročí značky si Lamborghini nadělilo extrémní supersport, který záměrně vypadá spíš jako stíhačka než jako sportovní auto. A jako správný egoista je určen jen pro řidiče. Ostatní se na auto mohou dívat jen zvenčí.

Lamborghini Egoista | foto: Lamborghini

Zadní díl střechy s blikajícími světýlky se pomalu odsouvá dozadu. Následně se vyklopí prosklená přední část směrem vpřed. Pilot si sedá vlevo vedle kokpitu a pomalu nasouvá nohy dovnitř. Stoupá si a opatrně se sesouvá do anatomické sedačky. Sklo se přiklápí a zadní část kabiny se zasouvá dopředu. Ještě připevnit volant a může se vyrazit na lov.

Fotogalerie

Ne, to není popis z amerického filmu z prostředí pilotů stíhaček. Tak se nastupuje do výročního prototypu Lamborghini Egoista. Podobnost se stíhačkou rozhodně není čistě náhodná, naopak je zcela záměrná. Auto nakreslil šéfdesignér koncernu Volkswagen, kam Lamborghini patří, Walter De Silva a uzdu fantazii popustil naplno.

Egoista je extrémní prototyp. Designem i koncepcí. Název jasně napovídá, že nikdo jiný než řidič si auto neužije. Kokpit je jednomístný a velmi stísněný. Přesně jako ve stíhačce nebo ve formuli 1. S letadlem ho spojuje elektricky otvíraný prosklený kryt, s formulí 1 pak odnímatelný volant a velmi strohý interiér. Ten je celý z kompozitů a hliníku a obsahuje jen nezbytné minimum přístrojů.

Řidič, nebo spíš v tomto případě pilot, má před sebou komplikovanou konstrukci palubní desky, pokud ji tak lze vůbec nazvat. Volant je odnímatelný a místo klasických "budíků" má pilot před sebou head-up displej. Obraz se však nepromítá na přední sklo, ale na průhlednou destičku na palubní desce.

Lamborghini Egoista

Nejimpozantnější pohled na novinku je bezpochyby shora. Z šedivé placky vystupuje do oranžova zbarvený průhledný bezodleskový kryt kokpitu a jinak je to jen hra ostrých křivek jako u "neviditelných" stíhaček. A nikoliv jen jako. Auto totiž potěší každého piráta silnic, protože i Lamborghini Egoista je vyroben z materiálu, který pohlcuje radarové paprsky.

Výrazně členitá přední část se stylizovanou špičkou kokpitu a dopředu zašpičatělými kryty blatníků připomíná tělo stíhačky a dva nasávací otvory proudových motorů. Podobné řešení přídě Lamborghini předvedlo už u modelu Veneno.

Lamborghini Egoista

Vzadu pak letadlo připomenou dvě samostatné klapky, které se zvedají podle rychlosti a které nahrazují obvyklejší jednodílný spoiler. Nenápadnou šedivou barvu karoserie oživují výrazná oranžová kola a mnoho detailů, které opět odkazují víc na letadlo než na auto. Na zadním dílu střechy jsou dvě poziční světla, u kokpitu pak bezpečnostní nápisy.

Lamborghini Egoista je pouze prototypem, který se pravděpodobně na silnice vůbec nepodívá. Sice má pod kapotou motor a na prezentaci vlastní silou pojížděl po pódiu, ale je to stále především výstavní kousek do sbírky firemního muzea. Jenže podle všeho tento prototyp nese některé designové linky, které značka použije u nástupce dosluhujícího gallarda. Toho by mělo Lamborghini představit na přelomu letošního a příštího roku, možná už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

I v novém malém Lamborghini by se mohl objevit motor, který pohání i prototyp Egoista. Je to vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 600 koní.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.