Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stíhačka jako z Top Gunu. Egoistovi od Lamborghini chybějí jen křídla

aktualizováno 
K letošnímu padesátému výročí značky si Lamborghini nadělilo extrémní supersport, který záměrně vypadá spíš jako stíhačka než jako sportovní auto. A jako správný egoista je určen jen pro řidiče. Ostatní se na auto mohou dívat jen zvenčí.

Lamborghini Egoista | foto: Lamborghini

Zadní díl střechy s blikajícími světýlky se pomalu odsouvá dozadu. Následně se vyklopí prosklená přední část směrem vpřed. Pilot si sedá vlevo vedle kokpitu a pomalu nasouvá nohy dovnitř. Stoupá si a opatrně se sesouvá do anatomické sedačky. Sklo se přiklápí a zadní část kabiny se zasouvá dopředu. Ještě připevnit volant a může se vyrazit na lov.

Fotogalerie

Ne, to není popis z amerického filmu z prostředí pilotů stíhaček. Tak se nastupuje do výročního prototypu Lamborghini Egoista. Podobnost se stíhačkou rozhodně není čistě náhodná, naopak je zcela záměrná. Auto nakreslil šéfdesignér koncernu Volkswagen, kam Lamborghini patří, Walter De Silva a uzdu fantazii popustil naplno.

Egoista je extrémní prototyp. Designem i koncepcí. Název jasně napovídá, že nikdo jiný než řidič si auto neužije. Kokpit je jednomístný a velmi stísněný. Přesně jako ve stíhačce nebo ve formuli 1. S letadlem ho spojuje elektricky otvíraný prosklený kryt, s formulí 1 pak odnímatelný volant a velmi strohý interiér. Ten je celý z kompozitů a hliníku a obsahuje jen nezbytné minimum přístrojů.

Řidič, nebo spíš v tomto případě pilot, má před sebou komplikovanou konstrukci palubní desky, pokud ji tak lze vůbec nazvat. Volant je odnímatelný a místo klasických "budíků" má pilot před sebou head-up displej. Obraz se však nepromítá na přední sklo, ale na průhlednou destičku na palubní desce.

Lamborghini Egoista

Nejimpozantnější pohled na novinku je bezpochyby shora. Z šedivé placky vystupuje do oranžova zbarvený průhledný bezodleskový kryt kokpitu a jinak je to jen hra ostrých křivek jako u "neviditelných" stíhaček. A nikoliv jen jako. Auto totiž potěší každého piráta silnic, protože i Lamborghini Egoista je vyroben z materiálu, který pohlcuje radarové paprsky.

Výrazně členitá přední část se stylizovanou špičkou kokpitu a dopředu zašpičatělými kryty blatníků připomíná tělo stíhačky a dva nasávací otvory proudových motorů. Podobné řešení přídě Lamborghini předvedlo už u modelu Veneno.

Lamborghini Egoista

Vzadu pak letadlo připomenou dvě samostatné klapky, které se zvedají podle rychlosti a které nahrazují obvyklejší jednodílný spoiler. Nenápadnou šedivou barvu karoserie oživují výrazná oranžová kola a mnoho detailů, které opět odkazují víc na letadlo než na auto. Na zadním dílu střechy jsou dvě poziční světla, u kokpitu pak bezpečnostní nápisy.

Lamborghini Egoista je pouze prototypem, který se pravděpodobně na silnice vůbec nepodívá. Sice má pod kapotou motor a na prezentaci vlastní silou pojížděl po pódiu, ale je to stále především výstavní kousek do sbírky firemního muzea. Jenže podle všeho tento prototyp nese některé designové linky, které značka použije u nástupce dosluhujícího gallarda. Toho by mělo Lamborghini představit na přelomu letošního a příštího roku, možná už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

I v novém malém Lamborghini by se mohl objevit motor, který pohání i prototyp Egoista. Je to vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 600 koní.

Autor:




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.