Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stíhačka jako z Top Gunu. Egoistovi od Lamborghini chybějí jen křídla

aktualizováno 
K letošnímu padesátému výročí značky si Lamborghini nadělilo extrémní supersport, který záměrně vypadá spíš jako stíhačka než jako sportovní auto. A jako správný egoista je určen jen pro řidiče. Ostatní se na auto mohou dívat jen zvenčí.

Lamborghini Egoista | foto: Lamborghini

Zadní díl střechy s blikajícími světýlky se pomalu odsouvá dozadu. Následně se vyklopí prosklená přední část směrem vpřed. Pilot si sedá vlevo vedle kokpitu a pomalu nasouvá nohy dovnitř. Stoupá si a opatrně se sesouvá do anatomické sedačky. Sklo se přiklápí a zadní část kabiny se zasouvá dopředu. Ještě připevnit volant a může se vyrazit na lov.

Fotogalerie

Ne, to není popis z amerického filmu z prostředí pilotů stíhaček. Tak se nastupuje do výročního prototypu Lamborghini Egoista. Podobnost se stíhačkou rozhodně není čistě náhodná, naopak je zcela záměrná. Auto nakreslil šéfdesignér koncernu Volkswagen, kam Lamborghini patří, Walter De Silva a uzdu fantazii popustil naplno.

Egoista je extrémní prototyp. Designem i koncepcí. Název jasně napovídá, že nikdo jiný než řidič si auto neužije. Kokpit je jednomístný a velmi stísněný. Přesně jako ve stíhačce nebo ve formuli 1. S letadlem ho spojuje elektricky otvíraný prosklený kryt, s formulí 1 pak odnímatelný volant a velmi strohý interiér. Ten je celý z kompozitů a hliníku a obsahuje jen nezbytné minimum přístrojů.

Řidič, nebo spíš v tomto případě pilot, má před sebou komplikovanou konstrukci palubní desky, pokud ji tak lze vůbec nazvat. Volant je odnímatelný a místo klasických "budíků" má pilot před sebou head-up displej. Obraz se však nepromítá na přední sklo, ale na průhlednou destičku na palubní desce.

Lamborghini Egoista

Nejimpozantnější pohled na novinku je bezpochyby shora. Z šedivé placky vystupuje do oranžova zbarvený průhledný bezodleskový kryt kokpitu a jinak je to jen hra ostrých křivek jako u "neviditelných" stíhaček. A nikoliv jen jako. Auto totiž potěší každého piráta silnic, protože i Lamborghini Egoista je vyroben z materiálu, který pohlcuje radarové paprsky.

Výrazně členitá přední část se stylizovanou špičkou kokpitu a dopředu zašpičatělými kryty blatníků připomíná tělo stíhačky a dva nasávací otvory proudových motorů. Podobné řešení přídě Lamborghini předvedlo už u modelu Veneno.

Lamborghini Egoista

Vzadu pak letadlo připomenou dvě samostatné klapky, které se zvedají podle rychlosti a které nahrazují obvyklejší jednodílný spoiler. Nenápadnou šedivou barvu karoserie oživují výrazná oranžová kola a mnoho detailů, které opět odkazují víc na letadlo než na auto. Na zadním dílu střechy jsou dvě poziční světla, u kokpitu pak bezpečnostní nápisy.

Lamborghini Egoista je pouze prototypem, který se pravděpodobně na silnice vůbec nepodívá. Sice má pod kapotou motor a na prezentaci vlastní silou pojížděl po pódiu, ale je to stále především výstavní kousek do sbírky firemního muzea. Jenže podle všeho tento prototyp nese některé designové linky, které značka použije u nástupce dosluhujícího gallarda. Toho by mělo Lamborghini představit na přelomu letošního a příštího roku, možná už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

I v novém malém Lamborghini by se mohl objevit motor, který pohání i prototyp Egoista. Je to vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 600 koní.

Autor:




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Maserati Quattroporte Diesel
Maserati Quattroporte Diesel

r.v. 2016, naj. 1 000 km, diesel
2 780 395 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.