Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stíhačka jako z Top Gunu. Egoistovi od Lamborghini chybějí jen křídla

aktualizováno 
K letošnímu padesátému výročí značky si Lamborghini nadělilo extrémní supersport, který záměrně vypadá spíš jako stíhačka než jako sportovní auto. A jako správný egoista je určen jen pro řidiče. Ostatní se na auto mohou dívat jen zvenčí.

Lamborghini Egoista | foto: Lamborghini

Zadní díl střechy s blikajícími světýlky se pomalu odsouvá dozadu. Následně se vyklopí prosklená přední část směrem vpřed. Pilot si sedá vlevo vedle kokpitu a pomalu nasouvá nohy dovnitř. Stoupá si a opatrně se sesouvá do anatomické sedačky. Sklo se přiklápí a zadní část kabiny se zasouvá dopředu. Ještě připevnit volant a může se vyrazit na lov.

Fotogalerie

Ne, to není popis z amerického filmu z prostředí pilotů stíhaček. Tak se nastupuje do výročního prototypu Lamborghini Egoista. Podobnost se stíhačkou rozhodně není čistě náhodná, naopak je zcela záměrná. Auto nakreslil šéfdesignér koncernu Volkswagen, kam Lamborghini patří, Walter De Silva a uzdu fantazii popustil naplno.

Egoista je extrémní prototyp. Designem i koncepcí. Název jasně napovídá, že nikdo jiný než řidič si auto neužije. Kokpit je jednomístný a velmi stísněný. Přesně jako ve stíhačce nebo ve formuli 1. S letadlem ho spojuje elektricky otvíraný prosklený kryt, s formulí 1 pak odnímatelný volant a velmi strohý interiér. Ten je celý z kompozitů a hliníku a obsahuje jen nezbytné minimum přístrojů.

Řidič, nebo spíš v tomto případě pilot, má před sebou komplikovanou konstrukci palubní desky, pokud ji tak lze vůbec nazvat. Volant je odnímatelný a místo klasických "budíků" má pilot před sebou head-up displej. Obraz se však nepromítá na přední sklo, ale na průhlednou destičku na palubní desce.

Lamborghini Egoista

Nejimpozantnější pohled na novinku je bezpochyby shora. Z šedivé placky vystupuje do oranžova zbarvený průhledný bezodleskový kryt kokpitu a jinak je to jen hra ostrých křivek jako u "neviditelných" stíhaček. A nikoliv jen jako. Auto totiž potěší každého piráta silnic, protože i Lamborghini Egoista je vyroben z materiálu, který pohlcuje radarové paprsky.

Výrazně členitá přední část se stylizovanou špičkou kokpitu a dopředu zašpičatělými kryty blatníků připomíná tělo stíhačky a dva nasávací otvory proudových motorů. Podobné řešení přídě Lamborghini předvedlo už u modelu Veneno.

Lamborghini Egoista

Vzadu pak letadlo připomenou dvě samostatné klapky, které se zvedají podle rychlosti a které nahrazují obvyklejší jednodílný spoiler. Nenápadnou šedivou barvu karoserie oživují výrazná oranžová kola a mnoho detailů, které opět odkazují víc na letadlo než na auto. Na zadním dílu střechy jsou dvě poziční světla, u kokpitu pak bezpečnostní nápisy.

Lamborghini Egoista je pouze prototypem, který se pravděpodobně na silnice vůbec nepodívá. Sice má pod kapotou motor a na prezentaci vlastní silou pojížděl po pódiu, ale je to stále především výstavní kousek do sbírky firemního muzea. Jenže podle všeho tento prototyp nese některé designové linky, které značka použije u nástupce dosluhujícího gallarda. Toho by mělo Lamborghini představit na přelomu letošního a příštího roku, možná už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

I v novém malém Lamborghini by se mohl objevit motor, který pohání i prototyp Egoista. Je to vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 600 koní.

Autor:




Nejčtenější

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.