V pondělí 25.listopadu se na konci výrobní linky továrny v Sant'Agatě setkávají členové představenstva společně s mechaniky, všichni si založí ruce na prsou a s hrdým úsměvem se zasmějí do objektivu. V popředí září červené Gallardo LP 570-4 Spyder Performante s výrobním číslem 14 022 a od tohoto momentu už žádné další nevznikne.
Po deseti letech jeho výroba definitivně končí. Poprvé se gallardo představilo světu před deseti lety v Ženevě, kdy automobilka slavila své 40. výročí a úspěch, jaký za tu dobu zaznamenal, nejlépe vystihují tato čísla: v roce 2003 vyrábělo Lamborghini 250 vozů za rok, v době kdy končí, jsou to dva tisíce kousků. A od roku 1963, kdy vyjelo první lamborghini, tvoří gallardo téměř polovinu všech vyrobených vozů.
Jméno Gallardo si vypůjčilo od býka, který byl ve světě býčích zápasů 18.století známý pro svoji mimořádnou odvahu a neohrožený charakter. A inženýři ze Sant'Agaty se pokusili vtisknout stejný ráz i jeho mechanickému nástupci.
Pětilitrový desetiválec poháněl všechna čtyři kola, což je dnes základní charakteristika modelů Lamborghini.
V roce 2005 doplnilo nabídku kupé také otevřené Gallardo Spyder, o dva roky později pak přiburácela Superleggera se sníženou hmotností a výkonem 530 koní. Postupně přicházely další a další variace, gallardo má nakonec 32 různých verzí, které se prodávaly do 45 zemí celého světa.
Carbera
Lamborghini už má připraveného nástupce. Menší sourozenec extrémního dvanáctiválcového aventadoru by podle všeho měl dostat jméno Carbera (objevuje se také "Cerbera").
Premiéra je podle všeho připravená na začátek příštího roku, určitě bude k vidění na autosalonu v Ženevě začátkem března. Desetiválec má na kola obou náprav posílat podle odhadů kolem šesti set koní výkonu. Italský magazín Quattroruote zjistil, že motor má mít objem 5,4 litru.
Namísto robotizované převodovky gallarda a unikátnímu řešení v aventadoru má nové "babylambo" dostat dvouspojkový automat.
Technický základ, kterým bude hliníkový rám s karbonovými panely karoserie, má cerbera sdílet s chystanou druhou generací Audi R8.