Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italští býci zpátky v Praze: nové lamborghini stojí 6 až 11 milionů

  10:00aktualizováno  10:00
Lamborghini se vrací na český trh. Italská značka nabroušených supersportů má v Česku opět oficiální zastoupení a značkový servis. V Praze se tak jen pár dnů po premiéře představila aktuální novinka značky, posílený dvanáctiválcový Aventador Superveloce.

Nový showroom přijel na pražský Smíchov oficiálně otevřít sám prezident Automobili Lamborghini S.p.A. Stephan Winkelmann, který také představil novinku z ženevského autosalonu. Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce je třetí verze většího a dražšího ze dvou modelů značky.

Místo sedmi set koní základního provedení má o padesát koňských sil navíc. O stejnou hodnotu se také snížila celková hmotnost díky rozsáhlejšímu použití karbonu. Vyšlechtěná aerodynamika vylepšila přítlak o 170 procent. Stephan Winkelmann ještě doplnil, že konstruktéři upravili nastavené řízení a podvozku. Superveloce zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a uhánět umí přes 350 km/h.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

Fotogalerie

Šéf automobilky v Praze na otázku na uvedení nového modelu typu SUV, o kterém se teď hodně mluví, odpověděl diplomaticky: „Pracujeme na něm, ale ještě není rozhodnuto, že bude.“ Stojí za pozornost, že Winkelmann sám jezdí do práce v lamborghini, to není úplně obvyklé.

Za loňský rok vyrobila značka přes dva a půl tisíce aut, v Česku jich chce prodávat deset až patnáct ročně. Zatím si první zákazníci objednali dva desetiválcové huracány, které začínají s cenou na necelých šesti milionech korun. Tři mechanici nově založeného servisu se školili přímo v Itálii. Hodina práce v servisu stojí tři a půl tisíce korun.

Lamborghini, které patří do koncernu Volkswagen, má v necelé padesátce zemí světa na 130 dealerství, to pražské je jedno z nejnovějších. Kdo si nové lamborghini objedná teď, přijde na výrobu jeho vozu řada v říjnu. Podle zástupců značky prodají auto každému, kdo zaplatí. To je velký rozdíl oproti přímé konkurenci od Ferrari, které své zákazníky přísně lustruje.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

V českých garážích je poschováváno podle registru vozidel na sto lamborghini. „Naši zákazníci zde mají tuto značku rádi pro svou nejmodernější technologii a design,“ prohlásil Winkelmann. Supersporty ze Sant´Agaty Bolognese s býkem ve znaku mají už dlouhá desetiletí nezaměnitelnou charakteristickou siluetu a ostře řezané tvary. Samozřejmostí jsou typické nůžkovitě otevírané dveře. Ty si ovšem zachovává jen větší model Aventador, mladší a menší Huracán má dveře otevírané klasicky.



Témata: Lamborghini


Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.