Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italští býci zpátky v Praze: nové lamborghini stojí 6 až 11 milionů

  10:00aktualizováno  10:00
Lamborghini se vrací na český trh. Italská značka nabroušených supersportů má v Česku opět oficiální zastoupení a značkový servis. V Praze se tak jen pár dnů po premiéře představila aktuální novinka značky, posílený dvanáctiválcový Aventador Superveloce.

Nový showroom přijel na pražský Smíchov oficiálně otevřít sám prezident Automobili Lamborghini S.p.A. Stephan Winkelmann, který také představil novinku z ženevského autosalonu. Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce je třetí verze většího a dražšího ze dvou modelů značky.

Místo sedmi set koní základního provedení má o padesát koňských sil navíc. O stejnou hodnotu se také snížila celková hmotnost díky rozsáhlejšímu použití karbonu. Vyšlechtěná aerodynamika vylepšila přítlak o 170 procent. Stephan Winkelmann ještě doplnil, že konstruktéři upravili nastavené řízení a podvozku. Superveloce zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a uhánět umí přes 350 km/h.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

Fotogalerie

Šéf automobilky v Praze na otázku na uvedení nového modelu typu SUV, o kterém se teď hodně mluví, odpověděl diplomaticky: „Pracujeme na něm, ale ještě není rozhodnuto, že bude.“ Stojí za pozornost, že Winkelmann sám jezdí do práce v lamborghini, to není úplně obvyklé.

Za loňský rok vyrobila značka přes dva a půl tisíce aut, v Česku jich chce prodávat deset až patnáct ročně. Zatím si první zákazníci objednali dva desetiválcové huracány, které začínají s cenou na necelých šesti milionech korun. Tři mechanici nově založeného servisu se školili přímo v Itálii. Hodina práce v servisu stojí tři a půl tisíce korun.

Lamborghini, které patří do koncernu Volkswagen, má v necelé padesátce zemí světa na 130 dealerství, to pražské je jedno z nejnovějších. Kdo si nové lamborghini objedná teď, přijde na výrobu jeho vozu řada v říjnu. Podle zástupců značky prodají auto každému, kdo zaplatí. To je velký rozdíl oproti přímé konkurenci od Ferrari, které své zákazníky přísně lustruje.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

V českých garážích je poschováváno podle registru vozidel na sto lamborghini. „Naši zákazníci zde mají tuto značku rádi pro svou nejmodernější technologii a design,“ prohlásil Winkelmann. Supersporty ze Sant´Agaty Bolognese s býkem ve znaku mají už dlouhá desetiletí nezaměnitelnou charakteristickou siluetu a ostře řezané tvary. Samozřejmostí jsou typické nůžkovitě otevírané dveře. Ty si ovšem zachovává jen větší model Aventador, mladší a menší Huracán má dveře otevírané klasicky.



Témata: Lamborghini


Nejčtenější

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Škoda Popular při testech ve Špindlerově Mlýně
Tajné testy Škody ve sněhu: špiony měli v zádech už v roce 1935

Sněhové závěje a mráz jsou podmínky, které otestují jízdní vlastnosti vozů v tuhé zimě. Podle zprávy dochované v archivu mladoboleslavské automobilky se již v...  celý článek

AAA Auto
AAA Auto lhalo o najetých kilometrech, potvrdil Nejvyšší správní soud

Největší tuzemský autobazar AAA Auto musí zaplatit pokutu ve výši sto tisíc korun, kterou mu vyměřila Česká obchodní inspekce za nepravdivé informování o počtu...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.