Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italští býci zpátky v Praze: nové lamborghini stojí 6 až 11 milionů

  10:00aktualizováno  10:00
Lamborghini se vrací na český trh. Italská značka nabroušených supersportů má v Česku opět oficiální zastoupení a značkový servis. V Praze se tak jen pár dnů po premiéře představila aktuální novinka značky, posílený dvanáctiválcový Aventador Superveloce.

Nový showroom přijel na pražský Smíchov oficiálně otevřít sám prezident Automobili Lamborghini S.p.A. Stephan Winkelmann, který také představil novinku z ženevského autosalonu. Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce je třetí verze většího a dražšího ze dvou modelů značky.

Místo sedmi set koní základního provedení má o padesát koňských sil navíc. O stejnou hodnotu se také snížila celková hmotnost díky rozsáhlejšímu použití karbonu. Vyšlechtěná aerodynamika vylepšila přítlak o 170 procent. Stephan Winkelmann ještě doplnil, že konstruktéři upravili nastavené řízení a podvozku. Superveloce zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a uhánět umí přes 350 km/h.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

Fotogalerie

Šéf automobilky v Praze na otázku na uvedení nového modelu typu SUV, o kterém se teď hodně mluví, odpověděl diplomaticky: „Pracujeme na něm, ale ještě není rozhodnuto, že bude.“ Stojí za pozornost, že Winkelmann sám jezdí do práce v lamborghini, to není úplně obvyklé.

Za loňský rok vyrobila značka přes dva a půl tisíce aut, v Česku jich chce prodávat deset až patnáct ročně. Zatím si první zákazníci objednali dva desetiválcové huracány, které začínají s cenou na necelých šesti milionech korun. Tři mechanici nově založeného servisu se školili přímo v Itálii. Hodina práce v servisu stojí tři a půl tisíce korun.

Lamborghini, které patří do koncernu Volkswagen, má v necelé padesátce zemí světa na 130 dealerství, to pražské je jedno z nejnovějších. Kdo si nové lamborghini objedná teď, přijde na výrobu jeho vozu řada v říjnu. Podle zástupců značky prodají auto každému, kdo zaplatí. To je velký rozdíl oproti přímé konkurenci od Ferrari, které své zákazníky přísně lustruje.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

V českých garážích je poschováváno podle registru vozidel na sto lamborghini. „Naši zákazníci zde mají tuto značku rádi pro svou nejmodernější technologii a design,“ prohlásil Winkelmann. Supersporty ze Sant´Agaty Bolognese s býkem ve znaku mají už dlouhá desetiletí nezaměnitelnou charakteristickou siluetu a ostře řezané tvary. Samozřejmostí jsou typické nůžkovitě otevírané dveře. Ty si ovšem zachovává jen větší model Aventador, mladší a menší Huracán má dveře otevírané klasicky.



Témata: Lamborghini


Nejčtenější

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.