Dárků k narozeninám si Lamborghini letos nadělí určitě víc, první z nich ohlásila ovšem už teď. Firemní časopis Audi magazine prozradil, že v laboratoři Pre-Series Center už ručně sestavují první z dvacítky unikátního modelu Sesto Elemento, který bude Lamborghini nabízet za dva miliony eur.
Jeho výrobu oznámil už na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011 šéf automobilky Stephan Winkelmann. Už tehdy bylo rozhodnuto o tom, že jich bude jen dvacet a dorazí v roce 2013.
Puristický a radikální supersport, k jehož produkci pobídli značku i zákazníci, nebude mít silniční homologaci, majitelé si ho budou tedy moci užívat jen na okruhu. Spíš kolem něj však budou chodit po špičkách v garáži, nedá se očekávat, že by vznikly další kusy. Sesto Elemento má tak našlápnuto mezi nejvzácnější auta posledních desetiletí.
Hypersport
Před třemi roky to byla největší bomba autosalonu v Paříži. Malý hypersport, který vystřelí na stovku za dvě a půl sekundy a přitom váží díky speciálnímu plastu vyztuženému uhlíkovými vlákny, ze kterého je vyroben, jen 999 kilogramů.
Až auto vyjede z laboratoří v Sant'Agatě Bolognese v plné síle, nebude se podle informací magazínu Quattroruote vzhledem příliš lišit od pařížského prototypu.
Konstruktéři přepracovali rám, aby zvýšili tuhost karoserie. Z unikátního materiálu CFRP, což je plast vyztužený nasekanými uhlíkovými vlákny, je monokok kabiny, pomocné rámy i karoserie.
U konceptu stejný materiál použili také na díly náprav a převodovky i na ráfky kol. Zda je dostane i produkční verze se teprve dozvíme.
Interiér vytvoří na míru zákazníkovi, sedačky nahradí odlitky vyrobené doslova podle jeho zadku. Pro správnou pilotní pozici si pak nastaví volant i pedály.
Lambo z plastového karbonuO Lamborghini Sesto Elemento ČTĚTE ZDE |
Desetiválec 5,2 litru s výkonem 570 koní z Lamborghini Gallardo LP570-4 zůstane beze změn stejně jako pohon všech kol. V roce 2010 na autosalonu v Paříži Lamborghini udávalo maximálku 350 km/h. Poměr hmotnosti a výkonu je ohromujících 1,75 kg/koně.
S karbonem má Lamborghini velké zkušenosti. Už v roce 1983 postavili první prototyp s karbonovým rámem, byl to legendární countach.
Sesto Elementoitalsky "šestý prvek" V Mendělejevově tabulce prvků je šestým prvkem uhlík. A právě prvek schovaný pod písmenem C (carbonium) je na novém superlambu nejdůležitější. |