Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini Urus: motor vepředu a čtvery dveře

aktualizováno  10:21
"Není to jen nové lamborghini. Je to nový svět." Zpupný titulek tiskové zprávy doprovázející fotku nového modelu ze Sant´Agaty Bolognese prozrazuje o novém "lambu" tolik informací jako ostatní oficiální materiály: nic.

Lamborghini | foto: Lamborghini

Když Porsche ukázalo začátkem minulého týdne pouze čumák nové panamery, všichni se smáli. Více o novém Porsche Panamera čtěte zde

Lamborghini ale umění vyvolat rozruch a zároveň neříci nic dovedlo k dokonalosti.

První uveřejněný obrázek ukazuje výřez zadního nárazníku s dvouhlavňovým výfukem. Na tom druhém vidíme krásně tvarované přední kolo a kus blatníku, který zdobí italská trikolora.

Italský text tiskové zprávy má přesně 45 slov a říká: "Oficiální tisková zpráva a fotografie budou přístupné od 1. října od 21:00 a budou k dispozici v průběhu tiskových dní na autosalonu v Paříži. Čekáme vás na stánku Lamborghini při tiskových dnech pařížského autosalonu (2. a 3. října)."

Druhá zpráva od Lamborghini je bohatší pouze o informaci, kde nové "lambo" uvidíme: v hale 4, na stánku číslo 110.

O tom, jak bude "nový svět" v podání italské legendy vypadat, se všichni pouze dohadují. Někdo mluví "pouze" o nové verzi murciélaga. Model s označením Murciélago SV by měl na rozdíl od standardního provedení dostat pouze pohon zadních kol, stejně jako u čistokrevných sporťáků minulosti.

Podle jiných je to na "nový svět" málo. V Paříži prý uvidíme nový koncept, který bude předzvěstí nového modelu. Lamborghini by tak mělo dostat čtvery dveře, je otázka, do jaké karoserie povedou.

Nejprve se spekulovalo o extrémním SUV, využívajícím mechaniku Audi Q7. Nyní úvahy směřují k velkému sedanu. Že půjde o zbrusu nový model, napovídá i výdech za kolem na druhém obrázku. V těchto místech už mají totiž murciélago i gallardo dveře.

Další podivnosti si všimli na italském Autoblogu. Lamborghini poslalo do světa dvě verze fotografie kola tajemné novinky. Na fotce, kterou rozesílá automobilka jako infomail, je část popisu pneumatiky (Pirelli PZero Rosso) vyretušována. Na druhé, která je ke stažení na stránkách Lamborghini, lze ale jasně vyčíst její rozměr: 295/30 ZR 19.

LamborghiniLamborghini



A právě širokánské přední kolo by mohlo pomoci rozluštit záhadu nového modelu. Žádné jiné "lambo" tak široké přední pneumatiky neobouvá.

Důvodem extrémního obutí by mohl být motor uložený vpředu. Což by v kombinaci s malou světlou výškou ukazovalo opravdu na velký sedan s motorem vpředu.

NOVÉ INFORMACE:
Podle informací Automotive News se má v Paříži představit přímý konkurent Aston Martinu Rapide, čtyřdveřového sedanu nejvyšší kategorie, který míří ještě výš než třeba zmíněná panamera. Nové lamborghini se má prý jmenovat Urus, což má být odvozenina od italského "uro" = zubr. Automobilka s nasupeným býkem ve znaku si tak pro nový model vypůjčila jméno největšího volně žijícího přežvýkavce v Evropě (podle internetové encyklopedie Wikipedia).

Podle informací italského Autoblogu, které pocházejí přímo od jednoho ze zaměstnanců automobilky, má první lambo s motorem vpředu od sedmdesátých let pohánět všechna čtyři kola motorem od Audi osazeným dvěma turbodmychadly. Není vyloučeno, že přímovstřikový agregát s výkonem blízkým 5,2litrovému desetiválci z Gallarda LP 560/4 bude osmiválec. Uložený má být podélně za přední nápravou. Ročně vzniknou 3 tisíce exemplářů, stejně jako velkého Aston Martinu.

Moudřejší budeme možná už tento týden, kdy se snad Lamborghini pochlubí dalším obrázkem.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.