Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dárek k narozeninám z kosmu: nejrychlejší lamborghini všech dob

  10:52aktualizováno  10:52
Italská značka slaví 50 let a k oslavě si připravila krásný dárek v podobě futuristického modelu Veneno. Auto sice může do běžného provozu, i když vypadá spíš jako čistý závoďák, ale radovat se z něj budou jen tři majitelé. Víc prodejních kusů nevznikne. Cena je pak závratná a blíží se stovce milionů korun.

Padesát let je už slušný věk i na automobilku a zaslouží si pořádnou oslavu. Nové superauto Veneno, nazvané podle kdysi slavného býka pro koridu, je tak trochu zhýralým dárkem pro oslavence. Vzniknou totiž jen tři prodejní kusy. Automobilka novinku předem neavizovala, o to více pak překvapila návštěvníky letošního ženevského autosalonu, kde auto světu ukázala.

Fotogalerie

Jestliže pro sportovní auta Lamborghini je charakteristický agresivní a hodně dynamický design, tak u novinky je doveden do extrému. Auto mnohem více připomíná závodní speciál než vůz pro běžný provoz. Mnohé křivky Venena by se pak neztratily ani ve vesmírném průmyslu, auto vypadá hodně futuristicky.

Tradiční prvky značky zůstaly zachovány, takže i Veneno má výklopné dveře a třeba zadní světla ve tvaru písmene Y. Zajímavá jsou zcela nová kola, vpředu dvacetipalcová, vzadu ještě o palec větší. Kola mají karbonový okraj, který má aerodynamickou funkci, pomáhá chladit karbon-keramické brzdy.

Za normálních okolností by se Veneno zcela samozřejmě zařadilo na vrchol nabídky značky, protože je nejsilnější a nejrychlejší z celé produkce Lamborghini. A to nejen aktuálně, ale i absolutně. Lamborghini nikdy větší bestii nevyrobilo. Jenže Veneno je jen dárkem a pouhé tři produkční kusy z něj udělají jen raritu v historickém katalogu automobilky. Dodejme, že čtvrtý kus, který výrobce vystavuje na autosalonu v Ženevě, zůstane automobilce.

Lamborghini Veneno

Výrobce se chlubí, že Veneno má aerodynamiku na úrovni závodních aut třídy LMP1 ze série Le Mans. Tomu nasvědčují i ohromující výkony auta. Na stovku se dostane za pouhých 2,8 sekundy a maximální rychlost je 355 kilometrů za hodinu.

Za fantastickými výkony stojí vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru a výkonu 552 kW a sedmistupňová převodovka ISR. Díky lehké stavbě, Veneno váží jen 1 450 kilogramů, je výkonový poměr 1,93 kilogramu na jeden kůň výkonu. Pro zajímavost, Veneno je o výrazných 125 kilogramů lehčí než Lamborghini Aventador.

Lamborghini Veneno

Karosérie je vyrobena převážně z kompozitů, hliníku a karbonu. Část techniky pochází z konvenčního modelu Aventador (včetně základního monokoku), zbytek byl vyroben speciálně pro čtyřkusovou sérii Venena. Podvozek má pushrod zavěšení kol a horizontální uložení pružin a tlumičů. Poháněna jsou všechna kola.

Výroba tří kusů pro zákazníky bude zahájena v letošním roce. Pokud by vás Veneno zaujalo, tak špatnou zprávou je, že už je vyprodáno, zákazníci zjevně nebudou patřit mezi běžné smrtelníky. Auto jim muselo být nabídnuto exkluzivně dopředu před premiérou. A navíc, cena je závratná, jeden kus přišel majitele v přepočtu na 75 milionů korun, ale pozor, bez daně. Pokud by jedním ze šťastlivců byl obyvatel České republiky, tak by ho Veneno s daní stálo přes 90 milionů korun. A za tuto sumu už lze pořídit nové menší proudové letadlo.

Autor:




Nejčtenější

Moderní dobu prozrazuje čirý světlomet.
První jízda na Jawě 350 OHC z Číny: mírný pokrok v mezích socialismu

Žádná motorka na silnici nepřitahuje tolik zájmu starších generací jako nová Jawa 350 OHC. Češi prostě Jawu stále milují a dotazy na cenu a původ motorky na...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

BMW X5 M / HARMAN / RSE / LED
BMW X5 M / HARMAN / RSE / LED

r.v. 2016, naj. 14 000 km, benzín
2 380 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.