Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Před 20 lety zemřel zakladatel Lamborghini. Pojďte na prohlídku muzea

  15:01aktualizováno  15:01
Automobilku Lamborghini proslavily superrychlé sportovní vozy, přitom její zakladatel Feruccio Lamborghini, od jehož úmrtí uplynulo právě dnes 20. února dvacet let, začínal jako výrobce traktorů.

Lamborghini Miura | foto: Lamborghini

Jeho vášeň pro sporťáky a nespokojenost s vlastním sportovní vozem značky Ferrari ho přivedla v roce 1963 k založení firmy s býkem v logu. V 70. letech ji však prodal a dnes patří tato automobilka do skupiny Volkswagen pod filiálku Audi.

Fotopřehlídka muzea Lamborghini

První vlastní model, typ 350GTV s vidlicovým dvanáctiválcem originální konstrukce, představila firma Feruccia Lamborghiniho (narozen 28. dubna 1916 v severoitalském Centu) v roce 1963, Lamborghini tedy jako výrobce aut letos slaví padesáté výročí. O tři roky později přišlo jedno z nejslavnějších lamborghini, typ Miura, pojmenovaný podle španělských zápasnických býků, jež byly další Lamborghiniho vášní.

Ropná krize v roce 1973 donutila Lamborghiniho podnik prodat. Až do své smrti pak žil na statku La Florita v Umbrii a věnoval se hlavně pěstování ušlechtilých vín. Nejznámější je červené Sangue di Miura (krev Miury).

Po odchodu zakladatele firmy představila automobilka v roce 1974 jeden ze svých nejslavnějších modelů, Lamborghini Countach. Auto se strohými hranatými liniemi navrženými geniálním Marcellem Gandinim tehdy zapůsobilo jako zjevení po dlouhé éře supersportovních vozů s měkce zaoblenými tvary. Po Countachu přišlo Diablo, Murciélago, Gallardo a zatím nejnovější Aventador a nově ohlášená limitovaná edice Lamborghini Sesto Elemento. Jistý je start nasupeného SUV jménem Urus.

Všechny dosavadní modely značky a většina konceptů jsou k vidění v muzeu přímo v Sant'Agatě Bolognese, v sídle Lamborghini. Automobilka je tam usazená stále na stejné místě, z malé dílny je dnes moderní fabrika, která se stále rozrůstá.


Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.