Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Před 20 lety zemřel zakladatel Lamborghini. Pojďte na prohlídku muzea

  15:01aktualizováno  15:01
Automobilku Lamborghini proslavily superrychlé sportovní vozy, přitom její zakladatel Feruccio Lamborghini, od jehož úmrtí uplynulo právě dnes 20. února dvacet let, začínal jako výrobce traktorů.

Lamborghini Miura | foto: Lamborghini

Jeho vášeň pro sporťáky a nespokojenost s vlastním sportovní vozem značky Ferrari ho přivedla v roce 1963 k založení firmy s býkem v logu. V 70. letech ji však prodal a dnes patří tato automobilka do skupiny Volkswagen pod filiálku Audi.

Fotopřehlídka muzea Lamborghini

První vlastní model, typ 350GTV s vidlicovým dvanáctiválcem originální konstrukce, představila firma Feruccia Lamborghiniho (narozen 28. dubna 1916 v severoitalském Centu) v roce 1963, Lamborghini tedy jako výrobce aut letos slaví padesáté výročí. O tři roky později přišlo jedno z nejslavnějších lamborghini, typ Miura, pojmenovaný podle španělských zápasnických býků, jež byly další Lamborghiniho vášní.

Ropná krize v roce 1973 donutila Lamborghiniho podnik prodat. Až do své smrti pak žil na statku La Florita v Umbrii a věnoval se hlavně pěstování ušlechtilých vín. Nejznámější je červené Sangue di Miura (krev Miury).

Po odchodu zakladatele firmy představila automobilka v roce 1974 jeden ze svých nejslavnějších modelů, Lamborghini Countach. Auto se strohými hranatými liniemi navrženými geniálním Marcellem Gandinim tehdy zapůsobilo jako zjevení po dlouhé éře supersportovních vozů s měkce zaoblenými tvary. Po Countachu přišlo Diablo, Murciélago, Gallardo a zatím nejnovější Aventador a nově ohlášená limitovaná edice Lamborghini Sesto Elemento. Jistý je start nasupeného SUV jménem Urus.

Všechny dosavadní modely značky a většina konceptů jsou k vidění v muzeu přímo v Sant'Agatě Bolognese, v sídle Lamborghini. Automobilka je tam usazená stále na stejné místě, z malé dílny je dnes moderní fabrika, která se stále rozrůstá.


Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.