Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Před 20 lety zemřel zakladatel Lamborghini. Pojďte na prohlídku muzea

  15:01aktualizováno  15:01
Automobilku Lamborghini proslavily superrychlé sportovní vozy, přitom její zakladatel Feruccio Lamborghini, od jehož úmrtí uplynulo právě dnes 20. února dvacet let, začínal jako výrobce traktorů.

Lamborghini Miura | foto: Lamborghini

Jeho vášeň pro sporťáky a nespokojenost s vlastním sportovní vozem značky Ferrari ho přivedla v roce 1963 k založení firmy s býkem v logu. V 70. letech ji však prodal a dnes patří tato automobilka do skupiny Volkswagen pod filiálku Audi.

Fotopřehlídka muzea Lamborghini

První vlastní model, typ 350GTV s vidlicovým dvanáctiválcem originální konstrukce, představila firma Feruccia Lamborghiniho (narozen 28. dubna 1916 v severoitalském Centu) v roce 1963, Lamborghini tedy jako výrobce aut letos slaví padesáté výročí. O tři roky později přišlo jedno z nejslavnějších lamborghini, typ Miura, pojmenovaný podle španělských zápasnických býků, jež byly další Lamborghiniho vášní.

Ropná krize v roce 1973 donutila Lamborghiniho podnik prodat. Až do své smrti pak žil na statku La Florita v Umbrii a věnoval se hlavně pěstování ušlechtilých vín. Nejznámější je červené Sangue di Miura (krev Miury).

Po odchodu zakladatele firmy představila automobilka v roce 1974 jeden ze svých nejslavnějších modelů, Lamborghini Countach. Auto se strohými hranatými liniemi navrženými geniálním Marcellem Gandinim tehdy zapůsobilo jako zjevení po dlouhé éře supersportovních vozů s měkce zaoblenými tvary. Po Countachu přišlo Diablo, Murciélago, Gallardo a zatím nejnovější Aventador a nově ohlášená limitovaná edice Lamborghini Sesto Elemento. Jistý je start nasupeného SUV jménem Urus.

Všechny dosavadní modely značky a většina konceptů jsou k vidění v muzeu přímo v Sant'Agatě Bolognese, v sídle Lamborghini. Automobilka je tam usazená stále na stejné místě, z malé dílny je dnes moderní fabrika, která se stále rozrůstá.


Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.