Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lancia Delta: kráska, kterou nikdo nechce

aktualizováno 
Zažil to skoro každý chlap. Zamilujete se do nádherné holky, ale nikdy jí ani nezkusíte sbalit, protože si říkáte, že na ni nemáte. Mezi auty je podobnou kráskou Lancia Delta.

Sunu se v koloně po ulici okresního města a kromě auta před sebou sleduji ještě paní s malým chlapečkem, který si zjevně prohlíží auta.

Zprvu znuděný klučina najednou ožívá, obličej se mu rozzáří a natažená ruka s prstíkem míří na mě. Z té kolony nudných aut ho totiž vytrhlo až to, v čem jedu já - Lancia Delta.

Teď udělám něco, co je v novinařině zakázané - použiji klišé. Tak tedy: Italové umí dělat hezká auta. A i když jsem našel jednoho člověka, který se mnou nesouhlasil, tak Lancia Delta pěkná prostě je.

Může se hodit

Širokou nabídku nových i ojetých automobilů nabízí www.automodul.cz

Zobákovitá maska, stále ještě efektní proužek LED diod pod světlomety, při pohledu z boku zarazí obrovský rozvor a hlavní pecka přijde při pohledu zezadu - červenobílé proužky zadních světel znovu složené z LED diod.

Lancia Delta

Na žádném jiném autě nic podobného nenajdete. Zkrátka zkuste Lancii Delta postavit vedle nové Škody Octavia a bude to asi jako když vedle sebe bude stát modelka Alena Šeredová a nový premiér Jan Fischer. Je jasné, kdo se vám bude líbit víc.

Elegance pokračuje

Když nakouknete dovnitř, důraz na výjimečnost pokračuje. Nečekejte materiály, design a zpracování jako u auta za milion, ale v rámci konkurence střední třídy se delta drží na vysoké úrovni. Kdo má rád chladné a hlavně funkční interiéry volkswagenů a škodovek, ten asi jásat nebude. Kdo má rád uvnitř auta trochu zábavy, zaplesá.

Různými prolisy tvarovaný volant, luxusně vypadající displej autorádia a klimatizace. Hodnotně a pohodlně působí i sedadla, která jakoby vypadla z Alfy Romeo. Výborně je na tom delta s prostorem pro cestující.

I když si dopředu sedne dlouhán, vzadu je pořád pro nohy místa tolik, že skoro nevíte, co s ním. V této třídě jasný vítěz. Příčinou je rozvor dlouhý 2 700 milimetrů. Volkswagen Golf a octavia má 2 578, Kia cee´d 2 650, Opel Astra 2 614 a Fiat Bravo 2 600 milimetrů.

Nejsilnější benzin pod kapotou

Testovaná Lancia Delta je k dostání s jedním benzinovým motorem 1.4 Turbo Jet. Jen si musíte vybrat, jestli chcete jezdit s výkonem 88 nebo 110 kilowattů (120 a 150 k). Obě varianty jsou možné. My jsme měli silnější agregát. Jízda se 150 koňmi pod kapotou je svižná, ale při její definici mě nejvíc napadá výraz bezpohlavní.

Lancia Delta

Není to ani vyloženě pohodlné auto, jemuž nějaký ten náklon v zatáčce odpustíte, ale není to ani žádný sportovně nastavený švihák, který by esíčkem prosvištěl jako lasička. Tomu brání i hodně přeposilovaný volant bez výrazné zpětné odezvy. Z jízdních dojmů jsem byl celkem rozpačitý. Pochvalu si zaslouží přesná šestistupňová převodovka a spotřeba, která se v průměru nepřehoupla přes osm litrů benzinu na 100 kilometrů.

Obavu není potřeba mít ani z hluku uvnitř auta. Když se nerozjíždíte stylem "plyn na podlaze", je benzinová delta téměř bezhlučná.

Kdo chce diesel, i ten uspěje. Na výběr jsou motory o objemu 1.6, 1.9 a 2.0 litru.

Cena? Radši ji moc neřešit

Přemýšlím, kolik Lancií Delta jsem na silnici dosud potkal. No... Není to těžké. Myslím, že nebyly víc než tři. A to v Praze a v okolí jezdí různé automobilové úchylky.

Jedním z důvodů může být cena. Dát nejméně půl milionu za auto nižší střední třídy (pravda s přesahem do střední třídy) s výkonem 120 koní, se chce asi málokomu. Námi testovaný model s výkonem 150 koní vyjde nejméně na 535 tisíc korun. Ve výbavě bude stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, manuální klimatizace nebo šest airbagů. Takže standardní nabídka, kterou delta nijak nevybočuje.

Výjimečnost někomu může stačit

Lancia Delta je krásné auto, které svého majitele doslova vyrve z průměru českých silnic. Lidé ho budou okukovat, ukazovat si na něj a říkat, jak se jim líbí. Ovšem jen do chvíle, než jim řeknete, kolik jste za něj dali, případně do doby, než je pustíte za volant. Zážitek z řízení totiž bude jen průměrný.

Lancia Delta v číslech
motor 1.4 Turbo Jet
max. výkon 110 kW (150 k)
zrychlení 8,7 s
max. rychlost 210 km/h
prům. spotřeba 7 l/100 km
délka/šířka/výška/rozvor 4520/1 797/1 499/2 700 mm
objem kufru 465 - 760 l
cena 535 000 Kč





Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Peugeot 301
Levný sedan od Peugeotu prokoukl, má lepší design i výbavu

Vedle stěžejních modelů, které lákají na moderní technologie a progresivní design, Peugeot nabízí také jednoduchou 301. Ta právě vyráží na české silnice v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.