Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lancia Hyena: unikát, kterému sudičky nepřály, je na prodej

aktualizováno 
Krásu a eleganci italských aut v ní musíte hledat, výjimečnost jí ale upřít nelze. Lancia Hyena je unikát, kterých v dobách, kdy byla turínská značka na vrcholu, postavili jen pětadvacet. Teď je jedna z nich na prodej za 2,6 milionu korun.

Lancia Hyena | foto: autowp.ru

Proč jí dali zrovna jméno po zvířeti, které moc krásy nepobralo, už se asi nikdy nezjistí. Osud měla ale tahle výjimečná lancia spíš smutný.

Fotogalerie

Nesmyslné zvíře

Nápad postavit limitovanou sérii netradičních kupátek na mechanice Delty Integrale měl koncem osmdesátých let holandský importér lancie Paul Koot.

Vedení automobilky se však plán nepozdával, zdál se jí totiž ekonomicky nesmyslný.

Koot se tedy obrátil na slavnou karosárnu Zagato, kterou oslovil i proto, že měla i díky předchozí spolupráci ušlapanou cestičku do koncernu Fiat. Koot si tak myslel, že bude přesvědčování Italů o něco snazší. A nakonec se mu to přece jen podařilo, v roce 1990 designér Zagata Marco Pedracini navrhl rafinované křivky malého, lehkého vozu.

Lancia Hyena

Hyena je dlouhá pouhých 3 986 mm, oproti deltě má rozvor zkrácený na 2 474 mm a váží 1 150 kilo, to je o dva metráky méně než delta. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec má výkon zvýšený na tři sta koní, na všechna kola přenáší sílu pětistupňová manuální převodovka.

Hyena měla být jakýmsi vrcholovým modelem už tak jízdně výjimečné delty. Ani to ale vedení značky nepřesvědčilo, dalo jen souhlas s použitím emblému Lancie.

Lancia Hyena

Automobilka dokonce odmítla i dodávat komponenty na jeho výrobu. Koot tedy musel koupit Deltu HF Integrale Evoluzione, kterou z Itálie převezl do Nizozemí.

Tam ji mechanici rozebrali a karoserie pak putovala zpátky do Itálie k Zagatovi, který ji s použitím lehkých slitin a kompozitů přestavěl. Kompletace celého projektu ale probíhala opět v Nizozemí.

Lancia Hyena

Bez zájmu veřejnosti

Koot auto představil na autosalonu v Bruselu v lednu 1992, sesbíral 20 závazných a asi 55 nezávazných objednávek. Kvůli komplikované a drahé výrobě nakonec z plánů na výrobu pěti set kusů hyeny sešlo, vyrobit jich chtěli tedy aspoň pětasedmdesát. Nakonec jich v letech 1992 a 1993 postavili pětadvacet.

Žlutý exemplář číslo 14 je teď na prodej za 95 tisíc eur, to je 2,6 milionu korun (inzerát najdete ZDE). Auto vyrobené v září 1992 má najeto 21 tisíc kilometrů.





Nejčtenější

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Další z rubriky

Abarth 1000 Bialbero Record 1960
OBRAZEM: Na večírku nejvybranější automobilové šlechty světa

Bugatti, Duesenberg, Voisin, samozřejmě Ferrari, Maserati, Lancia, Pininfarina a mnoho dalších slavných automobilových jmen každoročně zdobí nejvěhlasnější...  celý článek

Martin Havelka se svým Zetorem 25 na srazu historických traktorů v Polsku v...
Autofotka týdne: Nadšenec pojede k polskému moři na slavném zetoru

S traktorem, který vznikl před více než půl stoletím, se vydává na cestu nadšenec Martin Havelka. Stejně jako loni vyjíždí ze Škrdlovic na Vysočině do...  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek

Subaru Outback 2,0D CVT Sport...
Subaru Outback 2,0D CVT Sport...

r.v. 2016, naj. 13 500 km, diesel
939 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.