Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Cruiser zůstal v garáži

  12:34aktualizováno  12:34
Bílou Toyotu Land Cruiser má šéf středočeského úřadu a místopředseda ODS Petr Bendl už čtyři roky. Za tu dobu v ní však mnoho kilometrů nepobyl. Většinou jezdí vozem své přítelkyně nebo služebním automobilem krajského úřadu.

Petr Bendl měl menší problém.

"Auto mi stojí v garáži a nejde nastartovat. Asi jsem nechal rozsvícená světla." Takto kuriózně nás před svým pražským domem přivítal středočeský hejtman.

Jak dlouho jste s ním nejezdil?

No, pár měsíců už v garáži stojí. S "lanďákem" vyjíždím pouze na sváteční projížďky. Dost ho šetřím. Je to už deset let staré auto, ale pořád je to miláček. Jinak většinou jezdím s přítelkyní, která má vlastní Audi A6.

Co vás ke koupi tak velkého auta přivedlo?

Byla to hlavně touha nezůstat nikde viset a dostat se sněhem i bahnem všude tam, kam je potřeba. Navíc bezpečně a pohodlně.

Kupoval jste ho jako nové?

Kdepak, bylo už ojeté. Mám ho asi čtyři roky a jsem třetí majitel.

A co vaše služební auto?

Jako hejtman mám k dispozici služební Audi A6 s řidičem. Služební vůz jsem měl i jako starosta Kladna.

Jak si člověk zvyká na osobního řidiče?

Pro hejtmana je to v podstatě nutnost. Sám jste svědkem toho, že mám během třiceti minut patnáct dvacet telefonátů, takže řídit a ještě vyřizovat pracovní záležitosti se moc nedá. Při jízdě by se telefonovat nemělo. Sice se to dá řešit hands-free sadou, ale i tak se soustředíte na to, co říkáte, a pozornost věnovaná řízení klesá. Byl bych nebezpečný sám sobě i svému okolí. Auto využívám jako kancelář.

Před lety jste působil jako starosta Kladna. Loni na podzim vyšlo najevo, že váš nástupce Milan Volf si jako služební automobil pořídil Audi A8 za více než tři miliony korun. Jak jste tuto kauzu vnímal?

Nebyl jsem z toho nadšený. Jsem přesvědčený, že kraj, ne město, má jedno dostatečně reprezentativní auto vyšší střední třídy mít. U města, byť velikosti Kladna, je to však velmi diskutabilní. My jsme pro potřeby Středočeského kraje koupili jedno Audi A6 za milion sedmdesát tisíc korun. To je tak ještě přijatelné.

A co říkáte na jízdy ministrů ve vozech s blikajícími majáčky?

Záleží na situaci. Jako hejtman bych majáček ocenil v době krizových situací, například v době povodní. Jinak není potřeba. To samé by mělo platit i o ministrech. Za normální situace je majáček zbytečný.

Hlídáte styl jízdy svého řidiče?

Znáte tu situaci, kdy jedete a spolujezdec vám říká: "Proč jedeš tak rychle? Zařaď dvojku! Proč jsi neblikal?" To jsou okamžiky, které nemá rád asi nikdo, tudíž chápu, že pracující člověk na zadní sedačce se jízdě tolik nevěnuje. To by pak celou dobu musel sedět a kontrolovat řidiče. Nechal bych to na bedrech toho, kdo sedí za volantem.

Byl jste někdy s landcruiserem za hranicemi?

S tímhle autem jezdím hlavně po Česku. "Lanďák" má horší akceleraci a nedá se s ním předjíždět tak, jak bych vždycky chtěl. Není na dlouhé tratě.

Nebyla to tedy zbytečná koupě?

Tehdy jsem ho mohl pořídit za zajímavou cenu. Svoji roli sehrál i fakt, že jsem při rozvodu nechal auto manželce, takže jsem si chtěl udělat radost. Líbilo se mi i to, že se toho do něj hodně vejde.

A co spotřeba?

Moc úsporné auto to asi nebude... Vzhledem k tomu, že motor má objem 4,8 litru, jsem čekal, že to bude horší. V průměru se pohybuji mezi dvanácti a čtrnácti litry nafty na sto kilometrů.

Jaká jiná auta jste ještě měl?

Úplně první byla červená Škoda 105, pak stopětadvacítka, následovala Mazda 323F a Octavia Combi. S tou jsem byl na rozdíl od mazdy spokojený.

Mazda nesloužila dobře?

Dlouho se u mě neohřála. Byla malá a rychlá. Prima auto pro osmnáctiletého kluka, ale už ne pro člověka s rodinou.

Máte patnáctiletého syna. Jak zareagujete, když za vámi přijde s tím, že chce koupit motorku?

Starší syn žije na Slovensku, takže se moc často nevídáme. Pokud by však taková situace nastala, snažil bych se mu to rozmluvit. Měl bych strach, že se jednou nevrátí domů.

PRO RADOST S Toyotou Land Cruiser středočeský hejtman Petr Bendl vyráží jen na občasné projíždky

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.