Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover Defender Limited: zálesák ve smokingu

  14:45aktualizováno  14:45
První defender se objevil na trhu v roce 1948. Přísně účelové auto si až do dnešních dnů ponechalo svůj charakter. Rezignovat na čistě pracovní zaměření, prohřešit se proti svému přesvědčení a postavit se po bok naleštěných SUVček, která se terénu bojí? Nikdy!
Land Rover Defender Limited

Land Rover Defender Limited | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Jeho ovládání je tak trochu tělocvik, zato se s ním řidič odváží i do amazonské džungle bez mrknutí oka.

Landrover pro drsňáky nosí jméno defender teprve od roku 1990, postupem času se ale přeci jen stává trochu méně radikálním a je o něco přívětivější ke své posádce.

Na autosalon do Frankfurtu přivezl nejtradičnější výrobce aut do nepohody omezenou sérii nazvanou "Land Rover Defender Limited".

Neohrožený zálesák tak dostal prvky výbavy, které bychom hledali spíše u sbratřeného navoněného salonního teréňáku jménem Range Rover.

Kožená vyhřívaná sedadla, hliník na klikách i v interiéru, klimatizace, luxusní CD přehrávač... skalní vyznavači bahna na střeše se i přesto bát nemusí: čtyři poháněná kola a jednoduchá, ale o to účinnější technika autu zůstala.

Land Rover Defender

Motor 2.5 TD5

vznětový přeplňovaný common rail s mezichladičem stlač. vzduchu

počet válců/ventilů

R5/10

objem motoru (ccm) 

2495

max. výkon (k/kW)

122 / 90

max. kroutící moment  (Nm)

300

kombinovaná spotřeba  (l)

10

max. rychlost (km/h)

130

Každý kus z limitované série dostane své pořadové číslo, které bude mimo jiné vyznačené na speciálním chromovém štítku na přístrojové desce.

Range Rover Sport - král džungle
Stánek Land Roveru na frankfurtském výstavišti se nesl samozřejmě také ve znamení nejposlednějšího přírůstku do stáje luxusních aut do terénu. Range Rover Sport na sebe poutal zájem přeplňovaným osmiválcem 4,4 litru, s kterým 390 koňový (287 kW) teréňák uhání s větrem o závod - přesněji až 225 kilometrů v hodině.

Oranžový Range Rover Sport v plné polní se chystá vyrazit na expediční závod G4 Challenge, který se na jaro příštího roku chystá na jih Asie a do Jižní Ameriky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.