Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terénní fešák: Land Rover představuje nový model Discovery Sport

  9:55aktualizováno  9:55
Měsíc před výstavní premiérou na pařížském autosalonu odtajnil Land Rover všechny informace o novém SUV modelu Discovery Sport, který zahajuje plánovanou modelovou ofenzivu řady Discovery.

Discovery je třetím nejstarším modelem Land Roveru. První generace se trhu objevila už v roce 1989 a díky účasti v mnoha terénních expedicích si brzy získala velmi dobré renomé. Současná čtvrtá generace je na trhu od roku 2010 a po boku verze Sport se bude prodávat ještě minimálně rok.

Může se hodit

Líbí se vám Land Rover? Chcete si ho pořídit? Vyberte si svůj vůz snů na Automodul.cz.

Discovery Sport vychází z konceptu Discovery Vision, který se poprvé představil na letošním autosalonu v New Yorku. Stylistika sériového provedení je však oproti showcaru pochopitelně konzervativnější. Ředitel pro design Gerry McGovern o svém dítěti říká: „Pro řadu volnočasových modelů řady Discovery je klíčová univerzálnost. Naším úkolem bylo spojit prvotřídní design s mimořádnou univerzálností.“

Land Rover Discovery Sport

Design Discovery Sport přesně zapadá do mezery mezi modely Evoque a velké Range Rovery, a je tak na míle vzdálený od účelových krabicových tvarů svého sourozence. Orientace na zákazníky lovící ve vodách prémiových kompaktních SUV je ostatně zřejmá i z jeho koncepce.

Land Rover Discovery Sport

  • délka / šířka / výška (mm) 4589 / 2173* / 1724
  • rozvor (mm) 2741
  • součinitel odporu vzduchu (Cd) 0,36
  • poloměr otáčení (m) 5,8
  • nájezdový / sjezdový úhel (°) 25 / 31
  • přechodový úhel (°) 20 / 21 v manuálním režimu
  • brodivost (mm) 600
  • rozměr kol 19-20"
  • Pohotovostní hmotnost (kg) 1744 - 1863
  • základní cena včetně DPH (Kč) 907 500

* včetně vnějších zpětných zrcátek

Nové Discovery Sport je ve srovnání se svým sourozencem celkově trochu kompaktnější, hlavně na délku je o výrazných téměř 25 centimetrů kratší.

O nezanedbatelných 144 mm kratší rozvor možná naznačuje, proč výrobce upustil od označení sedmimístný interiér a místo toho diplomaticky použil pro vnitřní uspořádání charakteristiku 5+2 (za příplatek), což znamená, že do zadní řady mohou jen děti. Jaký je objem zavazadlového prostoru v jednotlivých konfiguracích, výrobce zatím tají. 

Moderní karoserie postavená z vysokopevnostní borem legované oceli a hliníku má mít mimořádnou tuhost při zachování přijatelné hmotnosti. Základní verze podle výrobce váží přibližně 1 750 kilogramů. Nižší hmotnost spolu s tuhým skeletem a novou víceprvkovou zadní nápravou mají být zárukou mimořádné agility na silnicích a obdivuhodných schopností v terénu. Lehké hliníkové komponenty zavěšení a adaptivní tlumiče mají zajistit vysokou úroveň přizpůsobení bez ohledu na kvalitu povrchu a omezit přenos vibrací do karoserie.

Interiér má být velmi dobře přístupný a zajišťuje dobrý přehled nad dopravní situací. Rozmístění ovládacích prvků je řešeno v duchu moderních ergonomických trendů. Většina funkcí je sdružena do multimediálního centra s velkým osmipalcovým displejem nebo na multifunkčním volantu. Celý interiér se vyznačuje jednoduchými čistými plochami a má být tvořen vysoce kvalitními materiály. V nabídce bude celkem šest barevných schémat interiéru  (Ebony, Cirrus, Glacier, Ivory, Almond a Tan).

Land Rover Discovery Sport

Pohon nového Land Roveru budou zajišťovat výhradně čtyřválcové motorizace, dva diesely a jeden zážehový agregát. Přeplňovaný benzinový dvoulitr s přímým vstřikem označený Si4 se chlubí výkonem 240 koní, naftové jednotky se shodným zdvihovým objemem 2,2 litru nabízejí 150 (TD4), respektive 190 koní (SD4). V průběhu příštího roku rozšíří paletu motorů ekologický vznětový čtyřválec ED4, který údajně oslní produkcí CO2 jen 119 g/km a kombinovanou spotřebou kolem 4,5 litru. Všechny motory splňují nejpřísnější emisní normu EURO 6 a jsou vybaveny stop-start systémem. Spojeny mohou být s devítistupňovou automatickou převodovkou ZF, standardem pro vznětové verze je šestistupňový manuál.

Discovery Sport bude k dispozici se třemi typy pohonu: předokolka, permanentní čtyřkolka a verze se systémem Active Driveline, která samočinně plynule přepíná mezi pohonem dvou a čtyř kol.  Verze s pohonem všech kol budou standardně vybaveny systémem Terrain Response, který umožňuje přizpůsobit vůz aktuálním jízdním podmínkám. Vybírat lze celkem z pěti programů (běžné, tráva/sníh/štěrk, bláto, vyjeté koleje a písek). Za příplatek bude k dispozici také režim Dynamic, který přitvrzuje reakce motoru, zlepšuje jízdní vlastnosti a chování na silnici a zajišťuje přesnější zpětnou vazbu.

Sportovní discovery bude vybaveno celou řadou vyspělých elektronických systémů pro podporu terénních schopností. K těm patří třeba systém pro sjíždění svahů (HDC), systém kontroly náklonu karosérie (RSC), stoupání a klesání (GRC), dynamické stability (DSC), trakce (ETC), hloubky brodění a brzdného momentu motoru (EDC).

Land Rover Discovery Sport

O bezpečnost posádky se budou starat například systémy rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování provozu při couvání, asistenti stability přívěsu, samočinné stěrače a světlomety, parkovací senzory, kontrolní kamerový systém a další.

Fotogalerie

Zjednodušit a zpříjemni ovládání mají za úkol technologie jako Head-UP displej zobrazující na čelní okno do zorného pole řidiče všechny důležité jízdní údaje včetně pokynů satelitní navigace nebo technologie Land Rover InControl, která obstará konektivitu mezi vozem a chytrým mobilním telefonem. V případě nutnosti dovolí přivolat záchrannou či asistenční službu a zároveň umožní sledovat vůz, pokud dojde k jeho odcizení.

Mimo to je nový Discovery Sport vybaven airbagem pro chodce a systémem samočinného nouzového brzdění, který má odvrátit kolize, případně zmírnit jejich následky.

Land Rover Discovery Sport

Nový Discovery Sport se do prodeje dostane počátkem příštího roku. K dispozici bude ve čtyřech stupních výbavy (S, SE, HSE a HSE Luxury) a dvanácti barevných odstínech s možností dvou kontrastních laků střechy. Základní cena pro český trh činí velmi zajímavých 907 500 korun včetně DPH.

Motory pro Discovery Sport
Provedení Si4TD4 SD4
Typ motorupřeplňovaný zážehový čtyřválecpřeplňovaný vznětový  čtyřválecpřeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem (cm3) 1999 21792179
Výkon (kW/koní)177/240 110/150140/190
Točivý moment (Nm)340400420
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8,2*11,7/10,3* 10,4/8,9*
Maximální rychlost (km/h) 200180188
Průměrná spotřeba (l/100 km)8,05,7/6,0*6,1
Objem nádrže (l) 706565
* s devítistupňovou automatickou převodovkou






Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.