Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover jako lev salonů

  19:53aktualizováno  19:53
Land Rover Discovery nakoukl už v předchozí generaci do segmentu luxusních SUV. Tak se mu mezi ostatními salonními off-roady zalíbilo, že už mezi nimi zůstal. Po předchozích třech spíše evolucích, které vycházely z původního modelu z roku 1989, se Britové rozhodli model pořádně oživit a od základů "překopat".

Tytam jsou hranaté a čistě účelově zaměřené tvary starého modelu. Nový discovery je mohutnější a uhlazenější. V jednoduchých liniích a hmotách se vyloženě našel, stále z něj ale čiší jakási důstojnost a aristokratičnost.

Poprvé bude ovšem k vidění nikoliv na britské, ale na americké půdě. Nadšenci, kteří jej budou chtít vidět napoprvé naživo, budou muset vyrazit na autosalon do New Yorku, kde se Land Rover Discovery 7. dubna oficiálně přestaví.

Zásadní změnou prošel nejen oblek terénního Angličana, ale především celá konstrukce. Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola. Nechybí ani vzduchové pérování s regulací výšky podvozku.

V interiéru najde pohodlí až sedm cestujících. Čeká na ně pohodlí a nejmodernější

Jak Terrain Response funguje?

Zařízení optimalizuje jízdní vlastnosti a komfort a zároveň maximalizuje trakci. Řidič si jednoduše vybere otočným spínačem na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu v terénu: buď zvolí univerzální řídící program, nebo program pro kluzké podmínky (tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení). Systém pak automaticky zvolí nejvhodnější nastavení světlé výšky, točivého momentu motoru, aktivuje v případě potřeby systém řízení sjezdu prudkých svahů, zapne elektronické řízení trakce a nastaví převodovku.

technika, o kterých se "pradědečkovi discoverymu" ani nesnilo. Asi nejzajímavější novinkou bude systém Terrain Response. Ten byl poprvé k vidění v konceptu Range Stormer na letošním ženevském autosalonu.

Co se děje před vozem neuvidí jen řidič a spolujezdec, ale i cestující v druhé řadě sedadel. Je totiž umístěna výše než sedadla vpředu. Podle prohlášení automobilky nebudou nedostatkem místa trpět ani dospělí v třetí řadě.

Druhou a třetí řadu sedadel je samozřejmě možné sklopit do roviny a stěhovat věci nejroztodivnějších rozměrů a tvarů. Nakládat se budou zadními dveřmi, které jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

Velký off-road = velký motor

Na výběr bude ze tří pohonných jednotek o objemech od 2,7 do 4,4 litru. Ani jeden z agregátů nemá méně než 6 válců.

První je 4,4 litrový zážehový osmiválec z produkce Jaguaru. Druhý motor potěší vyznavače dieselů. O commonrailovém přeplňovaném šestiválci 2,7 litru Land Rover předpokládá, že bude nejžádanějším motorem pro discovery v Evropě.

Třetím motorem je opět benzinový. V tomto případě šestiválec o objemu 4,0 litru. (Ten ovšem některé trhy mine.)

Na bližší informace o výkonových parametrech jsou u Land Roveru skoupí. Po premiéře snad budeme vědět více.

Chystá se baby Land Rover?

Motory budou pohánět všechna čtyři kola přes šestistupňovou převodovku. V případě benzinových motorů bude automatická, "nafťák" dostane do základního provedení manuální.

První zájemci budou moci pro nový Land Rover Discovery vyrazit na podzim letošního roku.

Land Rover Discovery nakoukl už v předchozí generaci do segmentu luxusních SUV. Tak se mu mezi ostatními salonními off-roady zalíbílo, že už mezi nimi zůstal.

V interiéru najde pohodlí až sedm cestujících. Čeká na ně pohodlí a nejmodernější technika.

Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola.

Zadní dveře jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

zadními dveřmi, které jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

Druhou atřetí řadu sedadle je samozřejmě možné sklopit do roviny a stěhovat věci nejroztodivnějších rozměrů a tvarů.

Asi nejzajímavějším bude systém Terrain Response, který byl poprvé k vidění v konceptu Range Stormer na letošním ženevském autosalonu.

Na výber bude ze tří pohonných jednotek o objemech od 2,7 do 4,4 litru. Ani jeden z agregátů nemá méně než 6 válců.

První zájemci budou moci pro nový Land Rover Discovery vyrazit na podzim letošního roku.

Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola. Nechybí ani vzduchové pérování s regulací výšky podvozku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.