Land Rover jako lev salonů

  • 5
Land Rover Discovery nakoukl už v předchozí generaci do segmentu luxusních SUV. Tak se mu mezi ostatními salonními off-roady zalíbilo, že už mezi nimi zůstal. Po předchozích třech spíše evolucích, které vycházely z původního modelu z roku 1989, se Britové rozhodli model pořádně oživit a od základů "překopat".

Tytam jsou hranaté a čistě účelově zaměřené tvary starého modelu. Nový discovery je mohutnější a uhlazenější. V jednoduchých liniích a hmotách se vyloženě našel, stále z něj ale čiší jakási důstojnost a aristokratičnost.

Poprvé bude ovšem k vidění nikoliv na britské, ale na americké půdě. Nadšenci, kteří jej budou chtít vidět napoprvé naživo, budou muset vyrazit na autosalon do New Yorku, kde se Land Rover Discovery 7. dubna oficiálně přestaví.

Zásadní změnou prošel nejen oblek terénního Angličana, ale především celá konstrukce. Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola. Nechybí ani vzduchové pérování s regulací výšky podvozku.

V interiéru najde pohodlí až sedm cestujících. Čeká na ně pohodlí a nejmodernější

Jak Terrain Response funguje?

Zařízení optimalizuje jízdní vlastnosti a komfort a zároveň maximalizuje trakci. Řidič si jednoduše vybere otočným spínačem na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu v terénu: buď zvolí univerzální řídící program, nebo program pro kluzké podmínky (tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení). Systém pak automaticky zvolí nejvhodnější nastavení světlé výšky, točivého momentu motoru, aktivuje v případě potřeby systém řízení sjezdu prudkých svahů, zapne elektronické řízení trakce a nastaví převodovku.

technika, o kterých se "pradědečkovi discoverymu" ani nesnilo. Asi nejzajímavější novinkou bude systém Terrain Response. Ten byl poprvé k vidění v konceptu Range Stormer na letošním ženevském autosalonu.

Co se děje před vozem neuvidí jen řidič a spolujezdec, ale i cestující v druhé řadě sedadel. Je totiž umístěna výše než sedadla vpředu. Podle prohlášení automobilky nebudou nedostatkem místa trpět ani dospělí v třetí řadě.

Druhou a třetí řadu sedadel je samozřejmě možné sklopit do roviny a stěhovat věci nejroztodivnějších rozměrů a tvarů. Nakládat se budou zadními dveřmi, které jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

Velký off-road = velký motor

Na výběr bude ze tří pohonných jednotek o objemech od 2,7 do 4,4 litru. Ani jeden z agregátů nemá méně než 6 válců.

První je 4,4 litrový zážehový osmiválec z produkce Jaguaru. Druhý motor potěší vyznavače dieselů. O commonrailovém přeplňovaném šestiválci 2,7 litru Land Rover předpokládá, že bude nejžádanějším motorem pro discovery v Evropě.

Třetím motorem je opět benzinový. V tomto případě šestiválec o objemu 4,0 litru. (Ten ovšem některé trhy mine.)

Na bližší informace o výkonových parametrech jsou u Land Roveru skoupí. Po premiéře snad budeme vědět více.

Chystá se baby Land Rover?

Motory budou pohánět všechna čtyři kola přes šestistupňovou převodovku. V případě benzinových motorů bude automatická, "nafťák" dostane do základního provedení manuální.

První zájemci budou moci pro nový Land Rover Discovery vyrazit na podzim letošního roku.

Land Rover Discovery nakoukl už v předchozí generaci do segmentu luxusních SUV. Tak se mu mezi ostatními salonními off-roady zalíbílo, že už mezi nimi zůstal.

V interiéru najde pohodlí až sedm cestujících. Čeká na ně pohodlí a nejmodernější technika.

Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola.

Zadní dveře jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

zadními dveřmi, které jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

Druhou atřetí řadu sedadle je samozřejmě možné sklopit do roviny a stěhovat věci nejroztodivnějších rozměrů a tvarů.

Asi nejzajímavějším bude systém Terrain Response, který byl poprvé k vidění v konceptu Range Stormer na letošním ženevském autosalonu.

Na výber bude ze tří pohonných jednotek o objemech od 2,7 do 4,4 litru. Ani jeden z agregátů nemá méně než 6 válců.

První zájemci budou moci pro nový Land Rover Discovery vyrazit na podzim letošního roku.

Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola. Nechybí ani vzduchové pérování s regulací výšky podvozku.

,