Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Landwind Fengshang: Čínsko-italské MPV pod 300 tisíc

  14:17aktualizováno  14:17
Čínské MPV s italským designem a cenou na úrovni Dacie Logan. Do Evropy se chystá další vetřelec, vzešlý z čínského automobilového průmyslu. Zbystřit by měli i v Mladé Boleslavi, superlevný model totiž míří do vod, do kterých za několik dní vstoupí i roomster.

"Koncem roku začne dovozce Sino Motors, který donedávna ve Španělsku obstarával prodej značky MG Rover, importovat na vybrané evropské trhy další čínské auto," napsal server just-auto.

Podle všeho to bude právě velkoprostorový Landwind Fengshang, který se do Evropy chystá v listopadu letošního roku. 

Po SUV stejné značky, jehož neslavný crashtest oslabil počáteční vlnu nadšení (VÍCE ZDE), vyráží dobývat srdce a peněženky spořivých Evropanů malé MPV.

Terénní Landwind se nápadně podobá obstarožnímu Opelu Fronteře, v případě MPV pro Evropu už Číňané neponechali nic náhodě a svěřili designérské práce italskému studiu I.DE.A., které má za sebou například zkušenosti s návrhem interiéru nové pandy.

Changan vyrábí pro čínský trh například Fordy Fiesta a Mondeo

I.DE.A. Institute se podílel na designu Lancie Delty, Fiatů Tipo, Tempra a Palio, pro japonský Nissan nakreslil SUV Terrano II
a oblékl také předchozí generaci Kie Rio a Daewoo Nubira.

Čínský koncern Changan představil fengshang na konci loňského roku. Na vývoji a výrobě spolupracovaly automobilky Landwind a Jangling.

Rozměry se čínská novinka zařadí někam mezi Opel Merivu a Mazdu 5, bude tedy dělat společnost i nové velkoprostorové škodovce.

4410 milimetrů dlouhý Landwind Fengshang je na čínském trhu k mání s motory 1,6 (98 koní) a 2,0 (139 koní). Jaké pohonné jednotky si přichystal pro starý kontinent, prozatím není známo.

Největším lákadlem čínského MPV bude ovšem cena. První odhady mluví o částce pod 10 tisíc euro (méně než 300 tisíc korun).

Landwind Fengshang v číslech

délka

4410  mm

šířka

1760 mm

výška

1630 mm

rozvor

2710 mm

pohotovostní hmotnost

1925 kg

převodovka

5 stupňová

motory

1,6 l / 2,0 l

výkon

72/102 kW (98/139 k)

max. rychlost

175/195 km/h

Landwind Fengshang

Landwind Fengshang

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.