"Koncem roku začne dovozce Sino Motors, který donedávna ve Španělsku obstarával prodej značky MG Rover, importovat na vybrané evropské trhy další čínské auto," napsal server just-auto.
Podle všeho to bude právě velkoprostorový Landwind Fengshang, který se do Evropy chystá v listopadu letošního roku.
Po SUV stejné značky, jehož neslavný crashtest oslabil počáteční vlnu nadšení (VÍCE ZDE), vyráží dobývat srdce a peněženky spořivých Evropanů malé MPV.
Terénní Landwind se nápadně podobá obstarožnímu Opelu Fronteře, v případě MPV pro Evropu už Číňané neponechali nic náhodě a svěřili designérské práce italskému studiu I.DE.A., které má za sebou například zkušenosti s návrhem interiéru nové pandy.
Changan vyrábí pro čínský trh například Fordy Fiesta a Mondeo |
I.DE.A. Institute se podílel na designu Lancie Delty, Fiatů Tipo, Tempra a Palio, pro japonský Nissan nakreslil SUV Terrano II a oblékl také předchozí generaci Kie Rio a Daewoo Nubira. |
Čínský koncern Changan představil fengshang na konci loňského roku. Na vývoji a výrobě spolupracovaly automobilky Landwind a Jangling.
Rozměry se čínská novinka zařadí někam mezi Opel Merivu a Mazdu 5, bude tedy dělat společnost i nové velkoprostorové škodovce.
4410 milimetrů dlouhý Landwind Fengshang je na čínském trhu k mání s motory 1,6 (98 koní) a 2,0 (139 koní). Jaké pohonné jednotky si přichystal pro starý kontinent, prozatím není známo.
Největším lákadlem čínského MPV bude ovšem cena. První odhady mluví o částce pod 10 tisíc euro (méně než 300 tisíc korun).
Landwind Fengshang v číslech
délka |
4410 mm |
šířka |
1760 mm |
výška |
1630 mm |
rozvor |
2710 mm |
pohotovostní hmotnost |
1925 kg |
převodovka |
5 stupňová |
motory |
1,6 l / 2,0 l |
výkon |
72/102 kW (98/139 k) |
max. rychlost |
175/195 km/h |
Landwind Fengshang |
Landwind Fengshang |