Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi porazilo BMW, předjelo ho s laserem

  17:30aktualizováno  17:30
Chlubivé prohlášení, že BMW i8 bude prvním vyráběným autem s laserovými světly, se mnichovské automobilce nevyplatilo. Možná i proto, aby jednoho z největších konkurentů popíchlo, se teď Audi vytasilo s novou verzí supersportu R8. Auta z limitované edice LMX dostanou laser ještě před hybridním BMW.

Audi R8 LMX | foto: Audi

Jeden laserový modul v každém světlometu Audi R8 vytvoří kužel světla s dvojnásobným dosahem v porovnání s běžnými světlomety s diodami LED, které se rychle šíří v běžné automobilové produkci.

Audi R8 LMX

Každý modul obsahuje čtyři vysoce výkonné diody s průměrem 300 mikrometrů, které vytvářejí modrý paprsek s vlnovou délkou 450 nanometrů. Fosforová vrstva jej přeměňuje na použitelné bílé světlo s barevnou teplotou 5 500 kelvinů, což je ideální hodnota pro lidské oko. Laserová světla jsme vyzkoušeli v provozu, přečíst si o tom můžete zde.

Audi R8 LMX

Fotogalerie

Laserový paprsek dálkových světel, který bude aktivní od rychlosti jízdy 60 km/h, doplní v R8 LMX pro nižší rychlosti ještě dálkové světlomety tvořené klasickými LEDkami a výrazně zlepší viditelnost a zvýší úroveň bezpečnosti. Inteligentní kamerový systém detekuje ostatní účastníky silničního provozu a aktivně upraví rozložení světla, aby nedocházelo k jejich oslňování.

Audi už pracuje na nové generaci R8, která má podle všeho vycházet z techniky Lamborghini. Provedení LMX, které vznikne v 99 exemplářích, má atmosferický desetiválec s výkonem zvýšeným na 570 koní. Točivý moment 540 Nm přenáší na všechna devatenáctipalcová kola sedmistupňová převodovka S tronic. Auto lakované speciální zářivě modrou barvou vystřelí z nuly na stovku za 3,4 vteřiny. Kromě laku dostane hliníkové kupé ještě speciální karbonové doplňky karoserie a vylepšení interiéru.

Audi R8 LMX

R8 LMX lze již objednávat a první vozy vyjedou na silnice v létě. Základní cena je 210 tisíc eur, tedy v přepočtu 5,75 milionu korun.





Nejčtenější

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.