Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi porazilo BMW, předjelo ho s laserem

  17:30aktualizováno  17:30
Chlubivé prohlášení, že BMW i8 bude prvním vyráběným autem s laserovými světly, se mnichovské automobilce nevyplatilo. Možná i proto, aby jednoho z největších konkurentů popíchlo, se teď Audi vytasilo s novou verzí supersportu R8. Auta z limitované edice LMX dostanou laser ještě před hybridním BMW.

Audi R8 LMX | foto: Audi

Jeden laserový modul v každém světlometu Audi R8 vytvoří kužel světla s dvojnásobným dosahem v porovnání s běžnými světlomety s diodami LED, které se rychle šíří v běžné automobilové produkci.

Audi R8 LMX

Každý modul obsahuje čtyři vysoce výkonné diody s průměrem 300 mikrometrů, které vytvářejí modrý paprsek s vlnovou délkou 450 nanometrů. Fosforová vrstva jej přeměňuje na použitelné bílé světlo s barevnou teplotou 5 500 kelvinů, což je ideální hodnota pro lidské oko. Laserová světla jsme vyzkoušeli v provozu, přečíst si o tom můžete zde.

Audi R8 LMX

Fotogalerie

Laserový paprsek dálkových světel, který bude aktivní od rychlosti jízdy 60 km/h, doplní v R8 LMX pro nižší rychlosti ještě dálkové světlomety tvořené klasickými LEDkami a výrazně zlepší viditelnost a zvýší úroveň bezpečnosti. Inteligentní kamerový systém detekuje ostatní účastníky silničního provozu a aktivně upraví rozložení světla, aby nedocházelo k jejich oslňování.

Audi už pracuje na nové generaci R8, která má podle všeho vycházet z techniky Lamborghini. Provedení LMX, které vznikne v 99 exemplářích, má atmosferický desetiválec s výkonem zvýšeným na 570 koní. Točivý moment 540 Nm přenáší na všechna devatenáctipalcová kola sedmistupňová převodovka S tronic. Auto lakované speciální zářivě modrou barvou vystřelí z nuly na stovku za 3,4 vteřiny. Kromě laku dostane hliníkové kupé ještě speciální karbonové doplňky karoserie a vylepšení interiéru.

Audi R8 LMX

R8 LMX lze již objednávat a první vozy vyjedou na silnice v létě. Základní cena je 210 tisíc eur, tedy v přepočtu 5,75 milionu korun.





Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.