Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi porazilo BMW, předjelo ho s laserem

  17:30aktualizováno  17:30
Chlubivé prohlášení, že BMW i8 bude prvním vyráběným autem s laserovými světly, se mnichovské automobilce nevyplatilo. Možná i proto, aby jednoho z největších konkurentů popíchlo, se teď Audi vytasilo s novou verzí supersportu R8. Auta z limitované edice LMX dostanou laser ještě před hybridním BMW.

Audi R8 LMX | foto: Audi

Jeden laserový modul v každém světlometu Audi R8 vytvoří kužel světla s dvojnásobným dosahem v porovnání s běžnými světlomety s diodami LED, které se rychle šíří v běžné automobilové produkci.

Audi R8 LMX

Každý modul obsahuje čtyři vysoce výkonné diody s průměrem 300 mikrometrů, které vytvářejí modrý paprsek s vlnovou délkou 450 nanometrů. Fosforová vrstva jej přeměňuje na použitelné bílé světlo s barevnou teplotou 5 500 kelvinů, což je ideální hodnota pro lidské oko. Laserová světla jsme vyzkoušeli v provozu, přečíst si o tom můžete zde.

Audi R8 LMX

Fotogalerie

Laserový paprsek dálkových světel, který bude aktivní od rychlosti jízdy 60 km/h, doplní v R8 LMX pro nižší rychlosti ještě dálkové světlomety tvořené klasickými LEDkami a výrazně zlepší viditelnost a zvýší úroveň bezpečnosti. Inteligentní kamerový systém detekuje ostatní účastníky silničního provozu a aktivně upraví rozložení světla, aby nedocházelo k jejich oslňování.

Audi už pracuje na nové generaci R8, která má podle všeho vycházet z techniky Lamborghini. Provedení LMX, které vznikne v 99 exemplářích, má atmosferický desetiválec s výkonem zvýšeným na 570 koní. Točivý moment 540 Nm přenáší na všechna devatenáctipalcová kola sedmistupňová převodovka S tronic. Auto lakované speciální zářivě modrou barvou vystřelí z nuly na stovku za 3,4 vteřiny. Kromě laku dostane hliníkové kupé ještě speciální karbonové doplňky karoserie a vylepšení interiéru.

Audi R8 LMX

R8 LMX lze již objednávat a první vozy vyjedou na silnice v létě. Základní cena je 210 tisíc eur, tedy v přepočtu 5,75 milionu korun.





Nejčtenější

Ferrari LeFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.