Audi R8 LMX

Audi R8 LMX | foto: Audi

Audi porazilo BMW, předjelo ho s laserem

  • 28
Chlubivé prohlášení, že BMW i8 bude prvním vyráběným autem s laserovými světly, se mnichovské automobilce nevyplatilo. Možná i proto, aby jednoho z největších konkurentů popíchlo, se teď Audi vytasilo s novou verzí supersportu R8. Auta z limitované edice LMX dostanou laser ještě před hybridním BMW.

Jeden laserový modul v každém světlometu Audi R8 vytvoří kužel světla s dvojnásobným dosahem v porovnání s běžnými světlomety s diodami LED, které se rychle šíří v běžné automobilové produkci.

Audi R8 LMX

Každý modul obsahuje čtyři vysoce výkonné diody s průměrem 300 mikrometrů, které vytvářejí modrý paprsek s vlnovou délkou 450 nanometrů. Fosforová vrstva jej přeměňuje na použitelné bílé světlo s barevnou teplotou 5 500 kelvinů, což je ideální hodnota pro lidské oko. Laserová světla jsme vyzkoušeli v provozu, přečíst si o tom můžete zde.

Audi R8 LMX

Laserový paprsek dálkových světel, který bude aktivní od rychlosti jízdy 60 km/h, doplní v R8 LMX pro nižší rychlosti ještě dálkové světlomety tvořené klasickými LEDkami a výrazně zlepší viditelnost a zvýší úroveň bezpečnosti. Inteligentní kamerový systém detekuje ostatní účastníky silničního provozu a aktivně upraví rozložení světla, aby nedocházelo k jejich oslňování.

Audi už pracuje na nové generaci R8, která má podle všeho vycházet z techniky Lamborghini. Provedení LMX, které vznikne v 99 exemplářích, má atmosferický desetiválec s výkonem zvýšeným na 570 koní. Točivý moment 540 Nm přenáší na všechna devatenáctipalcová kola sedmistupňová převodovka S tronic. Auto lakované speciální zářivě modrou barvou vystřelí z nuly na stovku za 3,4 vteřiny. Kromě laku dostane hliníkové kupé ještě speciální karbonové doplňky karoserie a vylepšení interiéru.

Audi R8 LMX

R8 LMX lze již objednávat a první vozy vyjedou na silnice v létě. Základní cena je 210 tisíc eur, tedy v přepočtu 5,75 milionu korun.