Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi bude svítit lasery, svůj koncept představilo v Las Vegas

aktualizováno 
Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas ukázalo Audi koncept Sport Quattro s laserovými světlomety. Po BMW tak na novou technologii sází už druhá značka.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro | foto: Jan Matura

Ač se to na první pohled nezdá, tak veletrh spotřební elektroniky začíná být velmi zajímavý i pro výrobce automobilů. Na CESu v Las Vegas prezentují automobilky vybrané novinky už delší dobu, takže není překvapením, že si pro premiéru laserových světel vybralo Audi právě tuto událost.

Fotogalerie

Revoluční světla umístila ingolstadtská automobilka do konceptu Sport Quattro, který měl premiéru loni na podzim na frankfurtském autosalonu. Tehdy ovšem ještě bez těchto světel.

Již dříve laserová světla oznámila značka BMW, která je avizuje do exotického hybridního sportovního kupé i8. To vedle laserových světel překvapí i multifunkčním klíčkem s displejem (více zde).

Může se hodit

Potřebujete nové auto a je vaší značkou Audi? Na Automodul.cz si můžete vybrat z více jak 600 nabízených vozů této značky.

Audi asi nepustí laserová světla do sériové produkce tak brzo, ale v provozu se objeví už letos, konkrétně na závodním okruhovém modelu E-tron Quattro.

Laserová světla na modelu Sport Quattro se skládají ze dvou částí. Vnější část jsou diodová světla Matrix LED, která dostala už luxusní limuzína A8. Tato světla tvoří viditelné rámečky a zajišťují funkci potkávacích a pozičních světel.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Laserovou technologii využívají jen vnitřní dálková světla. Tvoří je laserové diody o rozměrech v řádu mikronů, ale výkon mají pořádný. Dosvit se má podle výrobce pohybovat okolo 500 metrů a laserová světla mají podle něj třikrát větší svítivost než dálková diodová světla.

Odkaz do minulosti

Audi Sport Quattro je velice atraktivní kupé odkazující na legendární model Quattro z osmdesátých let, který se stal králem světových rallye soutěží. Novodobé quattro na to původní odkazuje podobnými křivkami, ale jinak je to veskrze moderní auto.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Pod rozměrnou karoserií se skrývá hybridní pohon kombinující čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon pohonné soustavy je 514 kW a maximum točivého momentu je závratných 800 Nm. Díky tomu auto vystřelí na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost je přes 300 kilometrů za hodinu.

S ohledem na hybridní konstrukci výrobce slibuje i nízkou spotřebu, ale udávaných 2,5 litru v kombinovaném provozu bude jen laboratorním snem. A to přes schopnost auta ujet až 50 kilometrů jen na elektřinu.

Autor:






Nejčtenější

Zaznamenat zkoušku v nové laboratoři u Mladé Boleslavi musí speciální...
Nová laboratoř testuje bezpečnostní výbavu aut bez jediného škrábance

Nové testovací centrum u Mladé Boleslavi simuluje náraz při dopravní nehodě. Auta se však při tom neničí. Vedle této laboratoře vzniknou také speciální...  celý článek

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Škoda Octavia třetí generace dostává s faceliftem odvážně pojatou příď s...
Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.