Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi bude svítit lasery, svůj koncept představilo v Las Vegas

aktualizováno 
Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas ukázalo Audi koncept Sport Quattro s laserovými světlomety. Po BMW tak na novou technologii sází už druhá značka.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro | foto: Jan Matura

Ač se to na první pohled nezdá, tak veletrh spotřební elektroniky začíná být velmi zajímavý i pro výrobce automobilů. Na CESu v Las Vegas prezentují automobilky vybrané novinky už delší dobu, takže není překvapením, že si pro premiéru laserových světel vybralo Audi právě tuto událost.

Fotogalerie

Revoluční světla umístila ingolstadtská automobilka do konceptu Sport Quattro, který měl premiéru loni na podzim na frankfurtském autosalonu. Tehdy ovšem ještě bez těchto světel.

Již dříve laserová světla oznámila značka BMW, která je avizuje do exotického hybridního sportovního kupé i8. To vedle laserových světel překvapí i multifunkčním klíčkem s displejem (více zde).

Může se hodit

Potřebujete nové auto a je vaší značkou Audi? Na Automodul.cz si můžete vybrat z více jak 600 nabízených vozů této značky.

Audi asi nepustí laserová světla do sériové produkce tak brzo, ale v provozu se objeví už letos, konkrétně na závodním okruhovém modelu E-tron Quattro.

Laserová světla na modelu Sport Quattro se skládají ze dvou částí. Vnější část jsou diodová světla Matrix LED, která dostala už luxusní limuzína A8. Tato světla tvoří viditelné rámečky a zajišťují funkci potkávacích a pozičních světel.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Laserovou technologii využívají jen vnitřní dálková světla. Tvoří je laserové diody o rozměrech v řádu mikronů, ale výkon mají pořádný. Dosvit se má podle výrobce pohybovat okolo 500 metrů a laserová světla mají podle něj třikrát větší svítivost než dálková diodová světla.

Odkaz do minulosti

Audi Sport Quattro je velice atraktivní kupé odkazující na legendární model Quattro z osmdesátých let, který se stal králem světových rallye soutěží. Novodobé quattro na to původní odkazuje podobnými křivkami, ale jinak je to veskrze moderní auto.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Pod rozměrnou karoserií se skrývá hybridní pohon kombinující čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon pohonné soustavy je 514 kW a maximum točivého momentu je závratných 800 Nm. Díky tomu auto vystřelí na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost je přes 300 kilometrů za hodinu.

S ohledem na hybridní konstrukci výrobce slibuje i nízkou spotřebu, ale udávaných 2,5 litru v kombinovaném provozu bude jen laboratorním snem. A to přes schopnost auta ujet až 50 kilometrů jen na elektřinu.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.