Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi bude svítit lasery, svůj koncept představilo v Las Vegas

aktualizováno 
Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas ukázalo Audi koncept Sport Quattro s laserovými světlomety. Po BMW tak na novou technologii sází už druhá značka.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro | foto: Jan Matura

Ač se to na první pohled nezdá, tak veletrh spotřební elektroniky začíná být velmi zajímavý i pro výrobce automobilů. Na CESu v Las Vegas prezentují automobilky vybrané novinky už delší dobu, takže není překvapením, že si pro premiéru laserových světel vybralo Audi právě tuto událost.

Fotogalerie

Revoluční světla umístila ingolstadtská automobilka do konceptu Sport Quattro, který měl premiéru loni na podzim na frankfurtském autosalonu. Tehdy ovšem ještě bez těchto světel.

Již dříve laserová světla oznámila značka BMW, která je avizuje do exotického hybridního sportovního kupé i8. To vedle laserových světel překvapí i multifunkčním klíčkem s displejem (více zde).

Může se hodit

Potřebujete nové auto a je vaší značkou Audi? Na Automodul.cz si můžete vybrat z více jak 600 nabízených vozů této značky.

Audi asi nepustí laserová světla do sériové produkce tak brzo, ale v provozu se objeví už letos, konkrétně na závodním okruhovém modelu E-tron Quattro.

Laserová světla na modelu Sport Quattro se skládají ze dvou částí. Vnější část jsou diodová světla Matrix LED, která dostala už luxusní limuzína A8. Tato světla tvoří viditelné rámečky a zajišťují funkci potkávacích a pozičních světel.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Laserovou technologii využívají jen vnitřní dálková světla. Tvoří je laserové diody o rozměrech v řádu mikronů, ale výkon mají pořádný. Dosvit se má podle výrobce pohybovat okolo 500 metrů a laserová světla mají podle něj třikrát větší svítivost než dálková diodová světla.

Odkaz do minulosti

Audi Sport Quattro je velice atraktivní kupé odkazující na legendární model Quattro z osmdesátých let, který se stal králem světových rallye soutěží. Novodobé quattro na to původní odkazuje podobnými křivkami, ale jinak je to veskrze moderní auto.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Pod rozměrnou karoserií se skrývá hybridní pohon kombinující čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon pohonné soustavy je 514 kW a maximum točivého momentu je závratných 800 Nm. Díky tomu auto vystřelí na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost je přes 300 kilometrů za hodinu.

S ohledem na hybridní konstrukci výrobce slibuje i nízkou spotřebu, ale udávaných 2,5 litru v kombinovaném provozu bude jen laboratorním snem. A to přes schopnost auta ujet až 50 kilometrů jen na elektřinu.

Autor:




Nejčtenější

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.