Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda bez střechy: Volkswagen připravil 210koňový Golf GTI Cabriolet

aktualizováno 
Ženevský autosalon si Volkswagen vybral pro premiéru Golfu GTI Cabriolet. Přesně rok po premiéře nové generace otevřeného golfu nabídne německá klasika sportovní jízdu s větrem ve vlasech. Škoda jen, že i tato novinka je tradičně golfově obyčejná. Trošku šmrncu navíc by neškodilo.

Volkswagen Golf cabrio GTi | foto: Volkswagen

Loni v Ženevě ukázal Volkswagen novou generaci Golfu Cabriolet. O rok později došlo i na špičkovou verzi GTI. V tradičním kabrioletu s plátěnou střechou a typickým kostkovaným čalouněním sedadel tak bude možné zažít i trochu sportovních zážitků. Auto dostalo motor z klasického modelu GTI s dvoulitrovým přeplňovaným motorem TSI a výkonem 155 kW (210 koní). Běžný model kabrioletu si musí vystačit v nejvýkonnější variantě s přeplňovanou 1,4 TSI a výkonem 118 kW.

Volkswagen Golf cabrio GTi

Otevřené GTI bude v prodeji s šestistupňovým manuálem nebo za příplatek s dvojspojkovou převodovkou DSG, která má taktéž šest převodových stupňů. Bez ohledu na převodovku zrychlí novinka na stovku za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je 237 kilometrů za hodinu, s DSG pak o dva kilometry méně. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce s hodnotou 7,7 litru na sto kilometrů.

Cenu výrobce zatím nestanovil, odhady mluví o částce 34 000 eur na německém trhu, což je v přepočtu asi 850 000 korun. Akční ceny golfu včetně verze Cabriolet v České republice jsou ale o trochu výhodnější, takže by se cena novinky mohla vejít pod částku 800 000 korun. Podle informací iDNES.cz v českém ceníku otevřené GTIčko nebude. Na přání ho ale české zastoupení značky doveze.

Volkswagen Golf cabrio GTi

Základní parametry auta se neliší od standardní verze otevřeného golfu. Kabina je čtyřmístná, stahovací střecha plátěná a místo kdysi u otevřeného golfu tak populárního masivního oblouku na úrovni B sloupků je u nejnovější generace profil čistý. Bezpečnost místo pevného oblouku zajišťují oblouky vystřelovací.

Kabina je pro čtyři pasažéry vcelku prostorná, ani tady se u GTI nic nezměnilo. Se zavazadelníkem je to už trochu horší. Vejde se do něj 250 litrů nákladu, ale vstupní otvor je poměrně malý. Plátěná střecha se stahuje a natahuje pomocí elektro-hydraulického mechanismu. Směrem dolů to jde za 9,5 sekundy, zatažení si vyžádá 11 sekund. Obě operace lze provádět až do rychlosti 30 kilometrů za hodinu.

Volkswagen Golf cabrio GTi

Jako správné GTI má i kabriolet této verze několik charakteristických doplňků. Nejsou ale příliš markantní, auto působí hodně civilně a nepříliš nápadně. Loni představený koncept s výraznými aerodynamickými prvky vyvoláva mnohem agresivnější dojem.

Fotogalerie

Zpředu je to především voštinová maska se dvěma červenými pruhy, pozměněný je přední nárazník se spoilerem a nemůže chybět logo GTI. Bonusem je tradiční červený lak a sedmnáctipalcová litá kola Denver. Větší osmnáctky Detroit budou za příplatek na přání. Na zádi je to nepříliš masivní difuzor a koncovky výfuků.

Další GTI speciality najdeme v interiéru auta. Vše ale odpovídá klasickému modelu GTI, vyjma logicky upravené zadní lavice a více sklopeného čelního skla. Volant je obšitý kůží, stejně jako specifická řadicí páka. V obou případech s červenou kontrastní nití. Pedály jsou pak z kartáčovaného kovu a palubní desku zdobí velmi decentní chromované prvky. Charakteristický károvaný vzor sedaček si u sportovního golfu drží Volkswagen už řadu let. Komu by se tento design sedaček nelíbil, může si připlatit za kožené potahy. Ozdobný pruh na palubní desce je leskle černý a černou barvu má i vnitřní čalounění střechy a obklad sloupků.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.