Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda jménem uno se vrátila. Studie roadsteru má 154 koní

aktualizováno 
Fiat letos oživil legendární model Uno. Prozatím se prodává jen v Jižní Americe, ale pravděpodobně ho nabídne i na dalších trzích včetně Evropy. Vedle základní verze nyní představil i sportovní variantu a zajímavý roadster.

Fiat Uno Sporting | foto: Fiat

Nové uno tomu původnímu moc podobné není. Aby taky bylo, když je dělí dvacetiletý věkový odstup. Je to jednoduchý vůz s délkou 3,77 metru, takže je o trochu větší než panda, u nás dobře známý fiaťácký prcek. Uno vychází z jeho konstrukce.

Fiat Uno Sporting

Základní nové uno, které je letošní novinkou v jihoamerické nabídce Fiatu, překvapí výraznými prolisy na dveřích a netradiční maskou s trojicí drobných průduchů. Jednoduchý, ale pohledný je i interiér novinky. V nabídce jsou tři základní varianty, od velmi jednoduché s nelakovanými nárazníky přes standardní až po outdoorovou verzi Way, kde výrobce oblepil prolisy na dveřích a na blatnících plastovými díly a trochu zvýšil podvozek. V každém případě i nové uno ukazuje, že Fiat miniautíčka umí a že je v segmentu laciných aut premiantem.

Fiat Uno Sporting

Nyní ale přišel čas i na zábavu. Pro autosalon v Sao Paulu připravil Fiat dvě hravé varianty nového una. Verze Sporting má namířeno do sériové výbavy, model Roadster je prozatím jen designérskou studií, ale kdo ví, třeba se i ona dočká sériové produkce.

Fiat Uno Sporting

Uno Sporting by u mnoha pamětníků mohlo evokovat dávnou sportovní variantu původního Una, model 1,4 Turbo i.e. Jenže tak slavné to s novinkou nebude. Sporting se od základního provedení odlišuje jen sportovní kit karoserií. Pod kapotou bude vcelku obyčejný benzínový motor 1,4 s výkonem 88 koní, což na malé autíčko jistě stačí, žádný trhač asfaltu to nebude. Použitý motor 1,4 je jedním ze dvou motorů, které se prozatím do nového una montují. Tím druhým je litrový agregát s výkonem 75 koní. Oběma motorům chutná i biolíh, na který Brazilci rádi jezdí.

Karoserie verze Sporting dostala polepy prolisů na dveřích, lehce pozměněnou přední část nebo drobné plastové lemy blatníků. Velmi zajímavě je pak provedená koncovka výfuku. Pár změn se dočkal i interiér: knoflíky ovládání ventilace jsou v barvě karoserie a polep přístrojové desky se nese v karbonovém stylu.

Fiat Uno Cabriolet Concept

Technicky zajímavější, ale o to vzdálenější realitě je Fiat Uno Roadster. Už na první pohled se od obyčejného nového una liší agresivnější přídí a také zcela přepracovanou zádí. Aby také ne, když roadster je pouze dvoumístný a zcela mu chybí jakákoliv střecha.

Designéři výrazně více přepracovali i interiér, především si pohráli s barvou přístrojovky a také třeba volantu. Prototyp Roadsteru pohání přeplňovaná benzínová 1,4, tedy konečně reminiscence na původní Uno Turbo i.e. Motor má výkon 154 koní, což by s lehkým vozem mělo pořádně cvičit. Bohužel, roadster se asi do výroby jen tak nedostane.

Prozatím není jasné, na jaké další trhy mimo Jižní Ameriku Fiat svoje nové uno vypustí. S nízkou cenou by to ale mohl být docela trhák.

Fiat Uno Cabriolet Concept

Autoři:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Hyundai i10 1.2 i 16V 2010 ·...
Hyundai i10 1.2 i 16V 2010 ·...

r.v. 2010, naj. 57 745 km, benzín
112 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.