Fiat Uno Sporting

Fiat Uno Sporting | foto: Fiat

Legenda jménem uno se vrátila. Studie roadsteru má 154 koní

  • 19
Fiat letos oživil legendární model Uno. Prozatím se prodává jen v Jižní Americe, ale pravděpodobně ho nabídne i na dalších trzích včetně Evropy. Vedle základní verze nyní představil i sportovní variantu a zajímavý roadster.

Nové uno tomu původnímu moc podobné není. Aby taky bylo, když je dělí dvacetiletý věkový odstup. Je to jednoduchý vůz s délkou 3,77 metru, takže je o trochu větší než panda, u nás dobře známý fiaťácký prcek. Uno vychází z jeho konstrukce.

Fiat Uno Sporting

Základní nové uno, které je letošní novinkou v jihoamerické nabídce Fiatu, překvapí výraznými prolisy na dveřích a netradiční maskou s trojicí drobných průduchů. Jednoduchý, ale pohledný je i interiér novinky. V nabídce jsou tři základní varianty, od velmi jednoduché s nelakovanými nárazníky přes standardní až po outdoorovou verzi Way, kde výrobce oblepil prolisy na dveřích a na blatnících plastovými díly a trochu zvýšil podvozek. V každém případě i nové uno ukazuje, že Fiat miniautíčka umí a že je v segmentu laciných aut premiantem.

Fiat Uno Sporting

Nyní ale přišel čas i na zábavu. Pro autosalon v Sao Paulu připravil Fiat dvě hravé varianty nového una. Verze Sporting má namířeno do sériové výbavy, model Roadster je prozatím jen designérskou studií, ale kdo ví, třeba se i ona dočká sériové produkce.

Fiat Uno Sporting

Uno Sporting by u mnoha pamětníků mohlo evokovat dávnou sportovní variantu původního Una, model 1,4 Turbo i.e. Jenže tak slavné to s novinkou nebude. Sporting se od základního provedení odlišuje jen sportovní kit karoserií. Pod kapotou bude vcelku obyčejný benzínový motor 1,4 s výkonem 88 koní, což na malé autíčko jistě stačí, žádný trhač asfaltu to nebude. Použitý motor 1,4 je jedním ze dvou motorů, které se prozatím do nového una montují. Tím druhým je litrový agregát s výkonem 75 koní. Oběma motorům chutná i biolíh, na který Brazilci rádi jezdí.

Karoserie verze Sporting dostala polepy prolisů na dveřích, lehce pozměněnou přední část nebo drobné plastové lemy blatníků. Velmi zajímavě je pak provedená koncovka výfuku. Pár změn se dočkal i interiér: knoflíky ovládání ventilace jsou v barvě karoserie a polep přístrojové desky se nese v karbonovém stylu.

Fiat Uno Cabriolet Concept

Technicky zajímavější, ale o to vzdálenější realitě je Fiat Uno Roadster. Už na první pohled se od obyčejného nového una liší agresivnější přídí a také zcela přepracovanou zádí. Aby také ne, když roadster je pouze dvoumístný a zcela mu chybí jakákoliv střecha.

Designéři výrazně více přepracovali i interiér, především si pohráli s barvou přístrojovky a také třeba volantu. Prototyp Roadsteru pohání přeplňovaná benzínová 1,4, tedy konečně reminiscence na původní Uno Turbo i.e. Motor má výkon 154 koní, což by s lehkým vozem mělo pořádně cvičit. Bohužel, roadster se asi do výroby jen tak nedostane.

Prozatím není jasné, na jaké další trhy mimo Jižní Ameriku Fiat svoje nové uno vypustí. S nízkou cenou by to ale mohl být docela trhák.

Fiat Uno Cabriolet Concept