Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda se vrací. Nový trabant přijede za dva roky

  9:41aktualizováno  9:41
Dlouho ohlašovaný plán na vzkříšení legendárního východoněmeckého vozítka Trabant získává hmatatelné kontury. Do původního projektu bavorské modelářské firmy Herpa se zapojila východoněmecká konstruktérská firma IndiKar, která už připravuje výrobu prvního prototypu. Ten má být v roce 2009 představen na frankfurtském autosalonu.

New Trabi | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Uvedl to jednatel firmy Ronald Gerschewski. Dalším krokem má být rozjetí sériové výroby. 
 
Firma IndiKar prý chce vyrábět úsporný a zároveň pokrokový automobil. Herpa iniciativu "nový Trabi" odstartovala už loni, ale ještě neměla pro realizaci svého projektu vhodného partnera.

Dalším úskalím projektu byla příliš vysoká předpokládaná cena modernizovaného trabantu. Měl stát v přepočtu přes milion korun.

IndiKar však nyní tvrdí, že dokáže vyrobit levný pětidveřový vůz, který by se prodával za 10 000 eur (téměř 260 000 korun). Bude však prý záviset na tom, kolik kusů se vyprodukuje.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
NEW TRABI - DUROPLAST SE VRACÍ

Zatímco původní trabanty měly dvoutaktní motor, vůz pracovně nazývaný New Trabi bude mít moderní pohon s efektivním spalováním a bude šetrný vůči životnímu prostředí.

"Bude jednoduchý, cenově příznivý a samozřejmě bude vyhovovat současným bezpečnostním a ekologickým standardům," tvrdí Gerschewski.

"Vývoj bude odrážet přání a očekávání mnoha nadšených příznivců legendárního automobilu," řekl manažer společnosti Herpa Klaus Schindler, jenž celý projekt inicioval.

Bavorská firma na loňském frankfurtském autosalonu a prostřednictvím internetu oslovila 14 000 lidí, z nichž údajně 93 procent projekt podpořilo. Lidé se rovněž vyslovili pro to, aby automobil stál zhruba 10 000 eur.

Legendární trabanty se vyráběly v saské fabrice VEB Sachsenring Automobilwerke ve Zwickau od listopadu 1957 do jara 1991. Firma IndiKar přitom sídlí jen zhruba šest kilometrů jižně od Zwickau, v obci Wilkau-Hasslau.

"Bakeliťáky" vyznačující se nekvalitním spalováním paliva, zvukem "rozzuřeného vysavače" a slabým výkonem motoru se mezitím staly na německých silnicích raritou a zároveň symbolem fenoménu "ostalgie", tedy nostalgie a stesku po komunistické Německé demokratické republice.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.