Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární mercedes s racčími křídly zneuctěn

  16:30aktualizováno  16:30
Milovníci veteránů se chytají za hlavu, obdivovatelé extrémně rychlých a drahých aut jsou nadšeni. Z pohledu těch prvních se německá firma chystá zneuctít legendární Mercedes 300 SL; očima druhých připravuje obdivuhodné sportovní auto.

MERCEDES 300 SL: Jeden z nejkrásnějších vozů automobilové historie | foto: DaimlerChrysler

Totiž: pod kapotu kabrioletu z padesátých let minulého století chce montovat nejmodernější techniku. Slibuje to podle zprávy ČTK Frank Rickert z firmy Mechatronik, která hodlá veterány vybavovat novým motorem, převodovkou, řízením i nápravami.

Takto "zrekonstruované“ auto pak přijde na 450 tisíc eur, což je asi 12,5 milionu korun. Podle listu Die Welt si už jeden exemplář pořídil katarský šejk.

Možnost takové úpravy auta je však hodně teoretická; podle Rickerta si totiž každý zájemce musí "použitelný“ vůz sehnat sám. To nebude jednoduché: luxusních vozů se během celých padesátých let vyrobilo pouhých 1858 kusů. Mezi sběrateli je o ně obrovský zájem, takže pokud se dá v jakémkoli stavu sehnat, nebude to za méně než zhruba šest milionů korun.

Firma Mechatronik ze Stuttgartu chce původní motor nahradit novým ("pod kapotou už nezůstane nic, jak bylo dřív“, tvrdí Rickert), s nímž lze prý dosáhnout rychlosti 288 kilometrů v hodině; celé auto má být odlehčené.

Nejen milovníci veteránů však znehodnocením vzácného auta nebudou nadšeni, protože původní třílitrový šestiválec byl ve své době naprosto jedinečný tím, že pracoval s přímým vstřikováním benzinu.

A maximální rychlost auta, vážícího v originální verzi pouhých 1300 kilogramů, byla i tak 260 kilometrů v hodině; zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině rovných deset sekund.

Hvězdy ho milovaly
Legenda jménem Mercedes 300 SL (Sport Leicht = sportovní lehký, jiné zdroje uvádějí Super Leicht) se začala psát v roce 1952, kdy ještě čistě závodní vůz vyhrál závod 24 hodin Le Mans.

Do dvou let připravili ve Stuttgartu civilní verzi, v níž však zůstal závodní trubkový rám - takže dveře byly zavěšeny na střechu.

Po jejich otevření vypadalo auto jako pták s křídly, proto se mu začalo přezdívat Gullwing (křídlo racka). Přidáme-li nádhernou aerodynamickou karoserii, nemohl mercedes nemít úspěch u soudobých celebrit.

Pořídila si ho třeba Sophia Lorenová, Gina Lollobrigida, Romy Schneiderová, Clark Gable či dirigent Herbert von Karajan; ale i řada korunovaných hlav - třeba řecký kníže a jordánský král. A jeho kvality byly v roce 1999 odměněny: v anketě Auto století se dostal mezi 25 nejvýznamnějších automobilů světové historie.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.