Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární Škodu 422 nemá ani mladoboleslavské muzeum

aktualizováno 
Jan Zachovský s přítelkyní Kateřinou Kašparovskou na setkání veteránů ve Františkových Lázních přijel minulý týden nablýskanou Škodou 422. Cestu z Horního Žďáru u Ostrova zvládl téměř osmdesát let starý vůz po vlastní ose. K autu ladilo i oblečení posádky v šatech evokujících dvacátá léta.

Soutěž elegance Františkovy Lázně - Jan Zachovský s Kateřinou Kašparovskou přijeli do Františkových Lázní Škodou 422. | foto: Martin StolařMF DNES

"Auto je z roku 1929, typ 422. Označení znamená, že auto má čtyřválcový motor o výkonu 22 koní," vysvětluje Jan Zachovský.

Provedení s čtyřdveřovou uzavřenou karoserií je velmi vzácné. "Není dokonce ani ve škodováckém muzeu," pyšně říká Zachovský.

Škodovku koupil před sedmi lety v žalostném stavu. "Vůz jsme objevili v jedné vesnici, asi dvacet let do něj pršelo. Od roku 2001 jsem začal auto dávat dohromady," vzpomíná hrdý majitel auta, které po šestileté náročné renovaci poprvé představil vloni ve Františkových Lázních.

Přeměna vraku, který získal Jan Zachovský za 15 tisíc korun, na ozdobu veteránských srazů zatím stála odhadem asi 150 tisíc korun. A téměř každou volnou chvilku.

"Museli jsme nejdřív vyměnit výdřevu, pak přišlo na řadu vyvařování plechů, lícování dílů," popisuje. Náhradní díly na stará auta se navíc jen velmi těžko shánějí a pokud se to povede, jsou velmi drahé.

S odpovědí, zda by škodovku prodal, Zachovský ani chvilku neváhá. "Už bychom ji neprodali, zůstane v rodině," nepochybuje. A přítelkyně Kateřina nadšeně přikyvuje. To, že Jan tráví většinu času v garáži, ji netrápí. "Vůbec mi to nevadí, už jsem si zvykla. Je to lepší, než kdyby vysedával po hospodách nebo dělal nějaké skopičiny," směje se.

Možná už příští rok chce přijet Zachovský do Františkových Lázní s další historickou škodovkou. "Bude to velká limuzína se šestiválcovým motorem, uvidím, jestli ji stihneme dodělat," naznačuje.

Škoda 422

Autoři:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.