Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendárního pionýra doplní kačer

aktualizováno 
Dva nové motocykly vyvinula během půldruhého roku malá opavská firma Motoscoot. Po modelu Jawa New Pionýr, který vzkřísila jako repliku neslavnějšího malého českého motocyklu, přichází s výrobkem ve vyšší kubatuře, Jawa 125 Duck.

Jawa 125 Duck | foto: Motoscoot

"Zatímco pionýr se rok úspěšně prodává, svého majitele zatím získalo asi 400 kusů, prodej "kačera" by měl začít v příštím roce," řekl šéf firmy Pavel Brída. Motoscoot v posledních letech drží prvenství v prodeji motorek na domácím trhu.

"Chceme uvádět na trh motorky s ochrannou známkou Jawa, které jsou nenapodobitelné. Novým modelem jsme zavřeli škarohlídům pusu, že se plácáme jen v retrostylu, a ukázali jsme, že umíme stejně velmi rychle přeskočit do další nenapodobitelné motorky, která má poslední výkřiky módy," dodal Brída.

Plně funkční prototyp s digitálním tachometrem a dvěma výfuky pod sedadlem podle něj tvůrci pojmenovali Kačer (Duck) podle tvaru přední masky.

Novinka nyní musí získat souhlas od Jawy s uvedením na trh a projít homologací pro evropský trh.

Firma Motoscoot začínala před 15 lety tím, že prodávala ve velkém repasované skútry z Japonska. Před rokem a půl Brída během šesti měsíců uskutečnil svůj nápad po 50 letech vrátit na trh legendární moped, který míval přezdívky Pincek, Pařez a další.

Vývoj a uvedení motorky na trh za tak krátkou dobu se podle Brídy zatím žádné jiné motorkářské firmě v Evropě nepodařilo. Běžně to podle něj od prvního představení prototypu až po uvedení na trh trvá asi dva roky.

Prodej pionýra, který se vyrábí v čínské privátní továrně TMEC a montuje v Opavě, jde na české poměry podle Brídy nadmíru dobře.

"Žiji v představě, že jsme národem slev, takže jsem očekával, že dražší očíslované limitované edice se za rok prodá asi do sto kusů. Prodalo se dvakrát tolik. Zbylých dvě stě je prodej levnější sériové verze," uvedl s tím, že mezi zákazníky jsou i šéfové velkých českých podniků.

Na českém trhu se ročně podle Brídy oficiálně prodá 15 000 motorek.

"Od České republiky ale nemůžeme očekávat, že se vrátí vložené výrobní náklady, proto musíme jít dále. Například v Německu se prodává kolem půl milionu motorek," uvedl Brída, který nyní posílá vzorky pionýra do zemí EU. Uspět by chtěl kromě Německa ve Francii, Holandsku, Polsku, Maďarsku nebo Finsku.

Brída chce na konci října na webových stránkách firmy spustit podle svých slov největší světovou online aukci motorek pro Evropu.

"Lidé jsou líní někam chodit, sedí doma nebo v kanceláři a listují si v motorkách. Na aukci jim chceme nabídnout přes 10 000 strojů týdně, které se prodávají v Americe, v Japonsku. To se zatím ještě nikomu v Evropě nepodařilo," dodal.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.