Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značka závoďáků lehkých jako pírko je zpátky, 686kilové ermini

aktualizováno 
"Svoje auta jsem vždy chtěl mít lehké jako pírko, aby mohla letět na křídlech větru," říkal Pasquale Ermini, zakladatel značky na sporťáky. Dnes ordinují konstruktéři dietu moderním autům. Jenže signore Ermini stavěl své sporťáky před sedmdesáti lety. Dnes značka opět ožívá.

Znovuzrozené ermini se filozofie Pasquina, jak mu říkali, drží. Nový sporťáček má 686 kil, italsky "seiottosei". Tři sta dvacet koní dvoulitrového motoru od Renaultu tedy bohatě stačí.

Krátká historie, velké úspěchy

Pasquale Ermini po kariéře mechanika a závodníka (jel slavnou Mille Miglii v letech 1935-37) v roce 1947 postavil motor na základech fiaťácké jedenáctistovky, pak následoval jeho první závoďák Ermini-Alfa Romeo Sport 2500SS. Úspěchy se množily a Ermini založil vlastní závodní tým Scuderia T.E.S.S. (testa emisferica super sport, jméno odvozené od hlavy válců s půlkulovými komorami vlastní konstrukce), hned v první sezoně 1947 dobyl sedmé místo na Mille Miglii. Vrcholem byla vítězství ve své třídě na slavné sicilské Tarze Florio v letech 1950 a 1953. V roce 1956 ale Pasquino kvůli zdravotním problémům stavbu závodních speciálů opustil, ještě šest let ale poskytoval pilotům servis ve florentské Viale Matteotti.

Jméno Ermini neřekne moc ani samotným Italům, tedy pokud se nezajímají o autosport kolem druhé světové války. Florentská dílna zavřela v roce 1962, na svém kontě měla 37 postavených aut a přes šest set odjetých závodů. 

Nový sporťák oblékl designér a inženýr Giulio Cappellini, bylo to jeho první auto. Karoserii z ručně tepaného hliníku, jejíž výroba trvala deset měsíců, tvaroval na prostorový rám z ocelových trubek, který váží jen 40 kilo. Přední pomocný rám je z uhlíkových vláken. Barva byla předem jasná: typická rudá, kterou nosívaly speciály ermini. Kokpit je čalouněný alcantarou.

Na konstrukci se podílel specialista na závodní vozy, firma Osella. S detaily si vyhráli šperkaři, jsou ze stříbra kombinovaného se smaltem a maska je ručně vyrobená z hliníku. Stříbrný nápis Ermini z krytu motoru je okopírovaný z Ermini 357 Scaglietti z roku 1955 (podle tohoto závoďáku vzniklo v Americe na 400 speciálů s laminátovou karoserií). Známý výrobce volantů Nardi vyrobil pro 686 speciální kousek, stejně tak OZ vyvinul extra ráfky.

Fotogalerie

Seittosei je otevřený roadster, Italové jim říkají "barchetta", tedy "lodička", je dlouhý 412 centimetrů a široký 185. 

Renaulťácký přeplňovaný šestnáctiventilový čtyřválec z Méganu RS uložený uprostřed umí rozjet 686 až na dvěstěsedmdesátku (elektronický omezovač). Barchetta s motorem odladěným u LRM Motor stovku pokoří za tři a půl sekundy. Na zadní kola přenáší dvoukotoučová spojka sílu z šestistupňové sekvenční převodovky Sadev. 

Brzdovou soustavu dodalo italské Brembo. Nápravy jsou typu push-rod na trojúhelníkových závěsech. Lepivé sedmnáctipalcové pneumatiky Toyo mají vpředu rozměr 215/45, vzadu 245/40.

O znovuoživení legendy italského motorsportu, která v závodech uměla porazit ferrari, maserati i porsche, se od roku 2007 opět ve Florencii pokouší Eugenio Ercoli a Stefano Pandolfi. A seiottosei si zažívá premiéru na autosalonu v Ženevě.





Nejčtenější

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Budou sprintovat i plavat

Už pošestnácté bude jarní víkend v Praze patřit nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz bude opět náramná podívaná. Tradičním vrcholem bude sprinterské klání....  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.