Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lék na špatné chvilky? Sportovní auto

  14:07aktualizováno  14:07
Mnoho se toho u devětadvacetiletého fotbalisty Tomáše Řepky za poslední dva roky změnilo. Jedno mu však zůstalo: stejně jako dříve, i dnes své boly řeší nejraději za volanty sportovních vozů…
Jste velký fanoušek automobilů. Kolik jste jich dodnes vlastnil?
Řekl bych tak šestnáct sedmnáct.

Pojďme, zkusíme malý test. Řeknu jméno klubu, v němž jste hrál, a vy si zkusíte vybavit automobil, ve kterém jste tehdy jezdil. Svoji kariéru profesionálního fotbalisty jste zahájil v roce 1991 na severu Moravy v mužstvu Baníku Ostrava…
Tam jsem si koupil svoje úplně první auto. Dodnes si na ně velmi dobře pamatuji. Byla to Škoda Favorit, model Silver Line.

V roce 1995 jste se převlékl do rudého trička Sparty Praha…
Zpočátku jsem jezdil s červeným Opelem Calibra. Dalším v řadě byl Peugeot 405. Pak jsem měl taky nějaké sporťáky a americká auta. Třeba značku Dodge a Chryslera LeBaron.

O tři roky později následoval váš přesun na Apeninský poloostrov a tam čekal hvězdami nabitý tým AC Fiorentina…
Tak v Itálii jsem jezdil s Porsche 993 4S a taky jsem si koupil svoje první ferrari, byl to Spider 355. Mám ho pořád, nechtěl jsem ho prodat.

Dnes jste na britských ostrovech a hrajete už dva roky za londýnský West Ham United. Čím jezdíte na stadion tady?
Převážně s modrým Ferrari Maranello 575. Potom mám ještě Mercedes-Benz CL 55 a žena má džíp Mercedes. Jo, abych nezapomněl, od klubu jsem dostal k dispozici bavoráka.

Bývají podobná auta někdy součástí smlouvy profesionálního fotbalisty?
Ferrari či porsche by vám nikdo do smlouvy nedal.

Vzpomínám si však, že když hrál Tomáš Skuhravý za FC Janov a leželo mu u nohou celé město, tak mu předseda klubu vyplnil vše, co mu na očích viděl. A obstaral mu i ty sportovní automobily.
To je pravda, jenže Tomáš byl ve své době opravdu supertřída.

Když už jste vystřídal tolik aut, to musí být opravdová vášeň. Něco jako u Pavla Nedvěda sbírání hodinek či u Ivana Lendla sbírání plakátů Alfonse Muchy?
Asi jo. Jsem do aut opravdu blázen.

Kde se to ve vás vzalo?
Já nevím. Sportovní auta si nekupuji proto, abych se s nimi někde předváděl. Tuhle potřebu vůbec nemám. A nikdy jsem podobnými pocity netrpěl.

Tak proč tedy?
Asi jsem v určité chvíli zjistil, že je potřebuji ke svému životu. Možná to spousta lidí nepochopí, ale mě ty chvilky strávené za volantem vždycky tak nějak uklidní. Vím, že mě moje auto nikdy nezklame.

Takže třeba po prohraném zápase, nebo když se do vás novináři opřou jako předloni po vašem vyloučení v zápase s Belgií, usedáte za volant a vyjíždíte za město?
Přesně tak. Když jsou špatné chvilky, když přijde slabost, tak si do něho sednu a zapomenu na všechno. Absolutně se v něm uvolním. Vyjedu za Londýn a za chvíli je mi prima.

Jak jezdíte? Pokud bych vycházel z vašeho herního stylu, tak bych řekl, že asi hodně rychle, agresivně...
Záleží na náladě. Někdy jezdím pomalu, no a někdy rychle.

Ve vašem ferrari je levostranné řízení. Máte s jízdou v Anglii velké problémy?
Ale vůbec ne! Dost jsem se toho bál, ale je to v pohodě. Skoro si někdy paradoxně říkám, že mám oproti ostatním výhodu. Opravdu, neměl jsem na silnici zatím žádný problém. Přeci jen už mám s řízením automobilů po těch letech nějaké zkušenosti.

Sportovní automobily jsou extrémně drahé a říká se, že automobil je ta nejhorší možná investice. Když platíte astronomické částky za vozy předních světových výrobců, neříkáte si někdy, nepřeháním to, neměl bych ty peníze raději investovat jiným způsobem?
Uznávám, že ty vozy stojí hromadu peněz. A může to svým způsobem vypadat i jako rozmar. Dáte spoustu peněz a nikdy se vám nevrátí. Ale jak říkám, já mám tyhle automobily pro svůj život. Bez nich bych někdy nemohl existovat. Pomáhají mi přežít ty nejhorší chvilky.

Někdo sbírá známky, jiní plakáty, Tomáš Řepka si vydělá na drahé vozy.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.