Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lekce korejské ekonomie: Kia Magentis

  15:58
Korejský sedan střední třídy přichází přepisovat prodejní statistiky na český trh. Připravil si k tomu líbivý design, několik technických zdokonalení a k tomu více než zajímavou prodejní cenu.

Se začátkem letošního února byl na českém trhu zahájen prodej druhé generace modelu Kia Magentis.

Decentně tvarovaný, 4,73 m dlouhý sedan přináší několik důležitých inovací proti předchůdci; zcela obměněná motorová paleta nabízí vyšší výkony a modernější techniku, absolutní novinkou v nabídce je turbodiesel CRDi.

Změnily se i rozměry a proporce vozidla – nový magentis je delší, vyšší a s větším rozvorem, zmenšila se šířka a také přední převis.

Za nejbližší konkurenci Kia vyhlašuje asijské zástupce střední třídy – avensis, accord, primeru; mezi extrémně konzervativní zámožnější evropskou klientelou vidíme reálnější tržní souboje s evandou, koncernovým sourozencem sonatou, cromou či superbem. Kia se netají ambicí proniknout mezi fleetovou klientelu a extrémně dobré prodejní výsledky (téměř 50% nárůst v loňském roce) říkají, že to není nereálný plán.

Vítanou je možnost volby ze tří základních barev interiéru + 1 kombinace speciálně pro Evropany. Dojem dotváří celkem 3 druhy dekorativních panelů. Premiéru oslavují podélně seřiditelný volant, elektricky nastavitelné pedály a palubní počítač, sklopná dělená zadní opěradla také stojí za zmínku. Specialitou pro vyšší verze je podsvícení přístrojů s pomocí LED-diod.

Rychlé poevropšťování
Vnější vzhled se změnil nejvíce – výstřední asijské křivky byly vystřídány solidním a kompaktním tvarem, který je možno označit za takřka usedlý. Od pohledu připomíná jakýsi koncentrát toho nejlepšího z asijského designu nedávné minulosti, takže jednotlivé detaily mohou někomu připomenout tu hondu, onde lexus. Zejména pohled zezadu silně evokuje Lexus GS; to ovšem magentisu neubírá na eleganci – ve srovnání s předchůdcem se jedná o řádové zlepšení.

Uvnitř také došlo k velkým změnám; známé křivky zůstaly, ovšem zásadně se zlepšil první dojem z kvality a sestavení materiálů. Průměrný zhýčkaný Evropan už se neotřese jako při usednutí do starších korejských vozů, a od počátku se cítí příjemně.

Premiéra ESP
Od minulé generace se principiálně nezměnila; nová platforma (označená MG), sdílená se sonatou a budoucím carensem, používá stejně jako dříve vzpěry McPherson vpředu a kompaktní víceprvkovou nápravu vzadu, vyráběnou s pomocí hydroformingu. Výstroj se blíží evropskému standardu v nebývalé míře; úplnou novinkou v rámci celého koncernu je montáž ESP.

Nové motory
Nabídka pohonných agregátů ničím nevybočuje ze zaběhlého standardu. Dva čtyřválce doplňuje nízkovýkonný šestiválec, který bude v Evropě spíše okrajovou volbou.

Základ nabídky spočívá na bedrech zmodernizovaného dvoulitrového čtyřválce CVVT s plynule variabilním časováním sacích ventilů. Agregát o výkonu 106 kW je známý již ze sportage; magentis s ním dosahuje 208/195 km/h a zrychluje na stovku za 10,2/11,2 s. Průměrná spotřeba činí 7,7/8,1 l/100 km. Údaje za lomítkem platí pro čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Pro náročnější je určen šestiválec, převrtaný proti předchůdci na 2,7 l. Vyvíjí 138 kW, na stovku sprintuje za 9,1 s a umí se rozjet až na 220 km/h. Je nedílně spojen s novým pětistupňovým automatem a podle výrobce zkonzumuje 9,2 l na 100 kilometrů.

Dobrá zpráva pro Evropu; pod kapotou konkurenta Passatu se objevuje nafta – nedávno zdokonalený dvoulitrový turbodiesel common rail II, který díky vstřikování Bosch dosahuje 103 kW, 305 Nm a prostřednictvím nové šestistupňové převodovky, případně čtyřstupňového automatu, vyvíjí 201/200 km/h, stovku dosahuje za 10,4/11,7 s a žádá za to 6,0/7,3 l na 100 km. Samozřejmostí je plnění Euro IV a také bezúdržbový částicový filtr.

Levné a vybavené
Ceny a výbavy jsou tím nejzajímavějším čtením. Magentis nabízí dvě základní úrovně EX a EX+ s tím, že doukoupit je možné prakticky jen metalízu a kožené čalounění. Již v EX nechybí litá kola, manuální klimatizace, kožený paket, kompletní elektrifikace, palubní počítač, 6 airbagů či imobilizér. EX+ přidává za sedmdesátitisícový příplatek ESP, TCS, BAS, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, LED podsvícení přístrojů a parkovací asistent.

Základní cena zážehového dvoulitru EX činí 529 980,-, zatímco šestiválec, nabízený pouze v EX+, stojí bez dvacetikoruny 700 tisíc. Příplatek za metalízu činí 14, za kožené čalounění 40 tisíc. Turbodiesel přijde do nabídky později, podle slov vedení českého importéra v květnu. Základní ceny budou činit předběžně 580 a 650 tisíc, což by z Magentisu učinilo extrémně atraktivní nabídku!

Kia Magentis

Kia Magentis

Srovnání generací: Vnější vzhled se změnil nejvíce – výstřední asijské křivky byly vystřídány solidním a kompaktním tvarem, který je možno označit za takřka usedlý. Předchozí (bílá) generace Kie Magentis a její nástupkyně.

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...