Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leon Cupra R: Nejvýkonnější seat všech dob vyjíždí

aktualizováno 
Má 265 koní výkonu a je to nejvýkonnější sériově vyráběný seat v historii španělské automobilky. V základní výbavě je elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Seat Leon Cupra R | foto: Seat

Leon Cupra R vám namluví, že je čistokrevný závodník. Pod kapotou dýchá dvoulitrový turbobenzinový motor 2.0 TSI o výkonu 195 kW (265 k).

Motoráři španělské automobilky se zaměřili na úpravy jeho elektronického řízení a zvýšení plnicího tlaku. Dosáhli tak zvýšení výkonu o 18 kW (25 k) v porovnání s motorem 2.0 TSI "obyčejné" cupry. Nový agregát dosahuje maximálního plnicího tlaku 1,9 baru při maximálním výkonu, resp. 2,2 baru při maximálním točivém momentu 350 Nm.

Motor "eRka" dostal nové vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, zvětšený chladič, nový výfuk a změněno bylo i odstupňování šestistupňové převodovky, která byla zesílena. Pohyb řadicí páky v kulise byl zkrácen o 6 mm. Upravený je také posilovač řízení.

V porovnání s modely Cupra a FR vyměnili podvozkáři tlumiče a prodloužili silentbloky (vpředu o 1,5 mm, vzadu o 17 mm). Navíc jsou pružiny vpředu a vzadu o 35 %, resp. o 30 % tvrdší než u cupry. Stabilizátor zůstal beze změn. Oproti základní verzi leonu sedí podvozek Cupry R o 17 mm niž. Na kolech jsou nové brzdové kotouče (vpředu 345 x 30 mm a vzadu 286 x 12 mm).

Největší rychlost španělského zuřivce je elektronicky omezena na 250 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s. Kilometr s pevným startem prolétne za 25,7 s. Hodnota kombinované spotřeby paliva 8,1 l na 100 kilometrů bude patřit spíše do teoretické oblasti.

Na pohled Cupru R poznáte třeba podle originálních devatenáctipalcových hliníkových kol nebo leskle černých krytů zpětných zrcátek. Posádku uvítají anatomická sedadla v závodním stylu potažená šedou kombinací látky a Alcantary, originální pro cupru je černé čalounění stropu.

Systém jízdní dynamiky XDS

Je elektronická uzávěrka diferenciálu integrovaná do stabilizačního systému ESP. Pokud elektronika rozpozná, že je vnitřní kolo poháněné přední nápravy při rychlejší jízdě příliš odlehčeno, pak XDS cíleně vytvoří na tomto kole brzdný tlak, aby byla zachována optimální úroveň trakce. XDS tím dosahuje podobného účinku jako mechanická uzávěrka předního diferenciálu, aby se kompenzovala nedotáčivost v rychle projížděných zatáčkách, která je typická pro vozy s předním pohonem.

Autor:


Témata: historie, jízdné, Seat


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.