Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leona Machálková: Motorky mě děsí

  14:49aktualizováno  14:49
Volvo Leony Machálkové dokáže uhánět rychlostí až 210 kilometrů za hodinu. Známá zpěvačka však říká, že takto rychle nejezdí a sílu vozu využívá jen při předjíždění.

Leona Machálková - I další auto Leony Machálkové bude asi volvo. Stejný bude i model. Nic většího, třeba s pohonem čtyř kol, si pořizovat nehodlá. | foto: David PortMF DNES

V luxusním švédském Volvu S60 stříbrné barvy už třetím rokem jezdí zpěvačka Leona Machálková. Po téměř 120 tisících kilometrů je stále spokojená.

"Je to bezpečné a nenápadné auto s dobrými jízdními vlastnostmi," říká. Její partner Bořek Šípek řídí větší model V70.

Jak jste se ke značce Volvo dostala?
Kdysi jsem měla na prázdniny půjčené menší Volvo S40 a užívala jsem si veškerý luxus, který všechna volva nabízejí. A tak jsem si pořídila větší model S60. V době, kdy jsem si ho kupovala, jsem čekala syna a asi podvědomě jsem víc dbala na bezpečnost. O volvech se přece vždycky říkalo, že bezpečná jsou.

Vůz máte už tři roky. Výměnu neplánujete?
Nedávno jsem s ním byla v servisu na kompletní prohlídce a doporučili mi, ať si ho ještě nechám. Koneckonců je také příjemné, že mi konečně skončil leasing, takže teď budu jezdit "zadarmo“.

Kdy jste získala řidičský průkaz?
Teprve před deseti lety. To mi bylo osmadvacet let. Důvod byl prostý: do té doby nebylo čím jezdit. V autoškole jsem uspěla až na třetí pokus. Nejdřív mi v testu chyběly tři body a podruhé jsem zkazila jízdu.

Co jste provedla?
Jela jsem po hlavní silnici a na křižovatce jsem ohlédnutím kontrolovala, jestli nic nejede z vedlejší. Občas to v rámci bezpečí svého i rodiny dělám i dnes. Bohužel ne každý si všímá značek a používá pravidlo pravé ruky. Ale tenkrát to zkoušející příslušník policie vzal jako důkaz toho, že nevím, že mám přednost a můžu jet.

 

Technické údaje Volvo S60 2.4T

Objem motoru 2435 cm3
Výkon 147/200 kW/koní
Maximální rychlost 210 km/h 
Základní cena 1 150 000 Kč 


Jaká jste řidička po deseti letech?
Nebudu říkat, že vynikající, ale myslím, že dobrá. Snažím se chovat k ostatním řidičům a chodcům tak, jak chci, aby se oni chovali ke mně. To znamená třeba, že nikomu nevjíždím skoro až do kufru nebo ve věčně ucpané Praze pouštím auta z vedlejší silnice. Možná jsem snad občas roztržitá, takže řidiči v jiných vozech si sem tam pomyslí: „No jo, ženská.“

Jaké bylo vaše první auto?
Citroën BX. Bohužel to byla špatná koupě. Jen jsem do něj cpala peníze a nakonec jsem ho ani nemohla prodat. Přišla jsem o takových osmdesát tisíc korun.

A jaké byly vaše další vozy?
Měla jsem třeba Volkswagen Passat. Dlouho jsem taky jezdila jako mediální tvář značky Renault v různých verzích modelu Scénic. To bylo příjemné. Každého půl roku jsem měla nové auto, o které jsem se nemusela vůbec starat. Bohužel jsem právě se scénicem jedinkrát v životě bourala. Do cesty mi totiž vběhl divočák.

Design renaultů je hodně výrazný, oproti tomu volvo se mění jen velmi opatrně...

Vzhled byl a v poslední době stále víc je silnou stránkou renaultů. Zlé jazyky říkají, že tím dohánějí něco, co ztrácejí někde jinde. Já tu zkušenost nemám. No a volvo možná není pro většinu lidí synonymem krasavce, ale mně se to auto líbí.

Vy i váš partner jste si oblíbili Thajsko, kam pravidelně létáte. Jak se po Thajsku přesouváte?

Půjčíme si auto nebo jezdíme taxíkem. V Bangkoku se občas vozíme také tuk-tukem, což je vlastně tříkolová motorka. Thajsko vám v oblasti dopravy ukáže, co všechno je vůbec možné. Třeba vézt na motorce rodinu s dvěma dětmi...

Jak vnímáte motorkáře?

Motorky mě děsí. Setkala jsem s různými šílenostmi. Jednou jsem jela sice po rovné, ale úzké silnici a najednou vidím, jak proti mně jede motorka vztyčená na zadním kole. V duchu jsem si říkala: „No, nemysli si, že ti to ujede a napálíš to do mě!“ Jak vidím motorkáře, pouštím ho a doufám, že rychle ujede.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.